رشد ۴۸ درصدی شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مسکن روستایی در دولت سیزدهم با ۴ درصد رشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میانگین ۴۸ درصد در شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی استان دست یافته است.

مصطفی بیک مداح گفت: در سیستان و بلوچستان ۲۱ هزار واحد در حوزه مسکن روستایی در حال ساخت است که تا پایان سال جاری ۱۱ هزار واحد آن به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تاکنون از مجموع ۲۷۱ هزار واحد مسکونی روستایی در استان، بیش از ۱۳۰ هزار واحد بازسازی و مقاوم سازی شده است و هدف بلند مدت ما این است که در سال ۱۴۱۰ هیچ واحد غیرمقاومی در سطح استان وجود نداشته باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در دولت سیزدهم شاخص بهره مندی روستا‌های استان از اجرای طرح هادی روستایی با ۳ درصد رشد به ۲۱ درصد رسیده است.

بیک مداح گفت: سیستان و بلوچستان ۳ هزار و ۴۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که در ۷۵۰ روستا اجرای طرح هادی انجام گرفته است که بیش از ۱۳۰ روستا از این تعداد در دولت سیزدهم اجرای طرح هادی انجام شده است.

وی افزود: در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی در دولت سیزدهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به رشد ۵ درصدی دست یافته است به گونه‌ای که ۹۹ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از تهیه طرح هادی روستایی بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار