یدیعوت آحارونوت: اسرائیل مانند یک قمار باز در غزه در حال باخت است

تحلیلگر روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اصرار نتانیاهو به ادامه جنگ علیه غزه را به قمار بازی تشبیه کرد که فقط پول پرداخت می‌کند و هیچ بردی ندارد.

رونن برگمان، نویسنده و تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت می‌گوید که «اسرائیل» با تمام نهاد‌های امنیتی، ارتش و اطرافیان نتانیاهو، مانند فردی با اعتماد به نفس بیش از حد به نظر می‌رسد که وارد سالن قمار می‌شود و بدون اینکه به پیروزی برسد فقط پول پراخت می‌کند.

برگمان در مقاله‌ای در روزنامه یدیعوت آحارونوت توضیح داد که همه این افراد در جنگ غزه به دستاورد روشنی دست نیافته اند و همچنان امیدوارند که تنها به یک چیز دست یابند و آن رسیدن به یحیی سنوار یا آزادی اسراست، اما هیچ کدام از این‌ها محقق نشده است.

او ادامه داد: دولت اسرائیل با نیرو‌ها و دستگاه‌های خود جلوی ماشین قمار ایستاده و هرچند، بار‌ها می‌بازد و چیز قابل ذکری بدست نمی‌آورد، اما مدام همین کار را با امید به اینکه لحظه‌ای خواهد آمد و یک برد بزرگ خواهد داشت، تکرار و شانس خود را امتحان می‌کند، اما بدون توجه به اینکه همه پول خود را از دست داده، متوجه خواهد شد که کازینو همیشه در پایان پیروز است.

این تحلیلگر گفت: ۱۰۰ روز گذشته و اسرائیل توانسته است تنها یک اسیر را شانسی و ۸۰ نفر را با معامله آزاد کند. در زمینه هدف ادعایی مربوط به برچیدن توانمندی حماس نیز دستاوردی را هنوز محقق نکرده است.

او در پایان تأکید کرد: به نظر نمی‌رسد فشار نظامی نتیجه‌ای داشته باشد و بلکه برعکس، تعدادی از اسرا نیز به دلیل این حملات نظامی کشته شده‌اند که نشان از عدم دسترسی به آنهاست، بنابراین ضروری است در حساب‌ها بازنگری شده و به دنبال معجزه برای بازگشت آن‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۲
آن‌وقت این موضوع به ایران چه ربطی داره نترس اسرائیل غزه را با خاک یکی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۷ دی ۱۴۰۲
خاک بر سر نتانیاهو ی سفاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۲
مرگ بر رژیم کودک کش
حقتون است حرومزاده های سفاک صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۷ دی ۱۴۰۲
اعراب جایزه دارند براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۷ دی ۱۴۰۲
جان مردم قمار نیست
آخرین اخبار