سد معبر و عبور و مرورهای نامتعارف از جمله مشکلات بازار تاریخی اصفهان +فیلم

عبور ومرور نامتعارف و سدمعبر‌هایی که نه تنها بلای جان بازار تاریخی اصفهان بلکه کاسبان وشهروندان شده است.

 بازار تاریخی اصفهان به طول هشت کیلومتر قلب تپنده و شاهراه کسب و کار و خرید و فروش در نصف جهان، بیشترین رفت وآمد شهروندان را به خود اختصاص می‌دهد و نه تنها داد وستد‌های اقتصادی بلکه تبادل اطلاعات و اخبار شهروندان نیز از طریق آن شکل می‌گیرد.


دراین میان موتورسیکلت‌هایی که سد معبر می‌کنند و با تردد جان مردم را به خطر می‌اندازند به بزرگترین معظل دراین بازار تبدیل شده است.


یکی از نکات بسیار جالب در باره این بازار، سابقه بسیار بالای مغازه‌های واقع در آن است، به این شکل که بعضی از آن‌ها قدمت ۴۰۰ ساله دارد.


 بازار اصفهان شامل کاروانسرا‌ها و تیمچه‌هایش، همیشه با مشکلات زیادی از جمله ریزش سقف های گُنبدی شکل، برق‌کشی‌ غیراصولی، نم‌زدگی بناها، نبود گازکشی و حمل کپسول، سیستم برق‌کشی ناقص، فرسودگی لوله‌های گاز و ورود بی‌رویه موتورسیکلت‌ها روبه‌رو بوده که بازاریان ریشه این مشکلات را به نبود نظارت‌ها و هماهنگی بین نهاد‌های دست اندکار مربوط می‌دانند.

در ۱۰ سال گذشته تشکیل «هیات امنای بازار» به عنوان یک راهکار در دو دوره مدیریت شهری مطرح شد، اما به سرانجام و جمع‌بندی نهایی نرسید و با گذشت زمان بر دایره مشکلات بازار بزرگ اصفهان افزوده شد تا اینکه گلایه‌های شهروندان، مسافران و گردشگران از وضعیت بازار اصفهان و محیط پیرامونش بیشتر شد.


با افزایش این گلایه‌ها، حل برخی از مشکلات با تشکیل هیات امنای بازار برعهده خود کسبه گذاشته شد، تا با کمک خود آن‌ها و حمایت سازمان‌های مختلف، این مشکلات رفع شود.

سد معبر و عبور و مرورهای نامتعارف از جمله مشکلات بازار تاریخی اصفهان



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.