رییس پدافند غیرعامل وزارت نیرو:

مدیریت بحران باید به اعتماد اجتماعی منجر شود

بیگلری با اشاره به برگزاری رزمایش صنعت آب و برق شمال شرق کشور در سمنان گفت: اقدام‌های حوزه مدیریت بحران باید به اعتماد اجتماعی ختم شود.

مرتضی بیگلری رییس گروه پدافندغیرعامل وزارت نیرو در نشست افتتاحیه رزمایش تمرینی آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور در سمنان گفت: تامین آب و برق، یکی از وظایف مهم وزارت نیرو است و حساسیت کار این وزارتخانه به لحاظ خدمت‌رسانی به مردم، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی در فرآیند خدمات دهی حوزه وزارت نیرو استمرار خدمات است، ادامه داد: در این زمینه علاوه بر استمرار خدمت‌رسانی، اهدافی نظیر انسجام‌بخشی و ایجاد هماهنگی سازمانی بین شرکت‌های صنعت آب و برق استان‌های معین، افزایش هوشمندی در مدیریت شرایط اضطراری، ابزارشناسی و ابزارسنجی در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت ها، سنجش و افزایش کارآمدی منابع انسانی، از مهمترین موارد و اهداف به شمار می‌رود و در نهایت، کسب اعتماد اجتماعی مدنظر است که مردم با دیدن این آمادگی از بُعد روانی اطمینان خاطر به مسئولان پیدا می‌کنند.

وی با بیان این که تداوم خدمات به زیرساخت‌های مناسب آب و برق و نیروی انسانی بستگی دارد، یادآور شد: به این منظور و با هدف تقویت نیروی انسانی سلسله مانور‌های مدیریت بحران با کمک استان‌های یاری‌رسان از سال ۹۷ در وزارت نیرو برنامه ریزی شد و اثربخشی اینگونه مانور‌ها از طریق تیم‌های ارزیابی مستمر در محل انجام مانور مورد پایش و بررسی نقاط قوت و ضعف قرار می‌گیرد.

بیگلری بیان کرد: وقوع رخداد‌های طبیعی و غیرطبیعی در ایران بسیار زیاد است و آنچه که باید همواره به دنبال آن بود، شناسایی حوادث متصور، آسیب‌پذیری در ازای هر نوع حادثه و مصون‌سازی در برابر آسیب‌پذیری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در صنعت آب و برق بسیاری از موارد پیش از بحران انجام می‌شود و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: تهدیدشناسی و مخاطره‌شناسی در این رزمایش، شناسایی و اولویت‌بندی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مخاطرات، حوادث طبیعی و صنعتی مدنظر است، اضافه کرد: در حوزه مدیریت حوادث طبیعی شرایط سخت‌تر خواهد شد و برای شرایط پیچیده باید مهیا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.