صادرات ۶۳ میلیون دلاری کفش در ۹ ماهه امسال

معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۶۳ میلیون دلار صادرات کفش از ایران صورت گرفت.

سید محمد موسوی معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نمایشگاه کفش قم گفت: برقراری پیوند و تکمیل چرخه تولید تا صادرات، رمز و کلید رونق تولید صنعت کفش ایران است.

وی با بیان اینکه استان قم در صنعت کفش کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: فعالیت صنعت کفش در استان قم به گونه‌ای است که هم اکنون برخی از واحد‌هایی تولیدی در این استان کمبود نیروی کار دارند.

موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۳۳۰ واحد تولیدی در عرصه صنعت کفش پروانه دارند افزود: ۱۰ هزار واحد صنفی صنعت کفش در کشور فعال هستند و در سال گذشته میزان صادرات کفش ایران ۸۳ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: در ۹ ماه ابتدایی امسال ۶۳ میلیون دلار صادرات کفش از ایران داشتیم.

معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور فعال ایران در تعاملات بین المللی گفت: پیوستن ایران به معاهدات بین المللی از جمله بریکس، شانگ‌های و کشور‌های اوراسیا سبب شده تا زمینه مساعدی برای صادرات پدید آید و تولیدکنندگان باید از این فرصت در راستای برند سازی و افزایش میزان صادرات تلاش کنند.

موسوی افزود: سالانه ۳۷۰ میلیارد دلار میزان واردات بازار اوراسیا است که صنعت کفش ایران می‌تواند سهم خوبی از این ظرفیت داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.