بازارچه دائمی صنایع‌ دستی در ساری راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران گفت: بازارچه دائمی صنایع‌ دستی در ساری راه‌اندازی می‌شود.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌ دستی در بازار سنتی ساری خبر داد و گفت: ۱۵ دهنه از مغازه‌های بازار رضا در شهرستان ساری برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌ دستی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه این مغازه‌ها به طور رایگان با همکاری انجمن صنایع‌دستی در اختیار صنعت‌گران و تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، افزود: این غرفه‌ها برای عرضه تولیدات هنری و اجرای کارگاه زنده صنایع‌دستی در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار می‌گیرد.

ایزدی گفت: تمامی هنرمندان به ویژه صنعتگران رشته‌های بومی از سراسر استان با اولویت فعالان این حوزه در شهرستان ساری و شهر‌های همجوار می‌توانند در این مغازه‌ها برای فروش تولیدات صنایع‌دستی اقدام کنند.

او با بیان اینکه صنعتگران می‌توانند برای بازاریابی و تبلیغات گسترده در سطح استان برنامه‌ریزی کنند، افزود: با راه‌اندازی این بازارچه محلی بخشی از نگرانی‌های صنعتگران در خصوص ایجاد بازارچه‌های دائمی محلی در مرکز استان مرتفع می‌شود.

ایزدی با اعلام اینکه در این بازار سنتی امکانات و تجهیزات لازم در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون رشته‌هایی همچون هنر‌های چوبی، دستبافت‌ها، سفال و سرامیک و حصیربافی برای حضور و فروش محصولات خود اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص آموزش به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان، افزود: به زودی دوره‌های متنوع آموزش بازاریابی، برندسازی، تجاری‌سازی و بازرگانی تولیدات صنایع‌دستی در سراسر استان برگزار می‌شود.

ایزدی گفت:این کلاس‌های آموزشی در شهر‌های ساری، بهشهر، محمودآباد، قائم شهر و رامسر برای صنعتگران صنایع‌دستی استان دایر می‌شود.

او به فعالیت ۷۰ رشته صنایع‌دست در استان اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.