اجرای طرح فاضلاب شهری زابل در پیچ‌وخم کمبود اعتبارات

تکمیل طرح فاضلاب محلات شهرستان زابل یکی از چالش‌ها و مطالبات اساسی مردم در این محله‌ها بوده که اکنون در پیچ‌وخم کمبود اعتبارات است.

امید حسینی مدیرعامل آبفا زابل بیان کرد: اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در شهر زابل با تمامی نقاط کشور متفاوت است و باتوجه‌به نوع و جنس خاک که ریزشی است کار را برای همکاران واحد فاضلاب دشوار کرده است؛ اما باز هم در این شرایط خاص افزون بر شستشو و لایروبی شبکه فاضلاب که به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام هستند، در نقاطی که شبکه دچار انسداد گردیده و نیاز به اصلاح و نوسازی وجود دارد با وجود همه سختی‌های موجود مشغول به کار هستند.

وی افزود: شبکه فاضلاب در شرایط بحرانی قرار دارد، ولی با همه این شرایط با تلاش‌هایی که صورت می‌پذیرد اجازه داده نشده است مردم احساس مشکل کنند و این پس هم این تلاش به‌صورت مستمر و مداوم ادامه خواهد داشت.
 
 حسینی تأکید کرد: حل مشکل محله حسن‌آباد و خانه‌های مهر زابل یکی از درخواست‌های عمده‌ای است که در یک‌ساله و نیم گذشته که به این سمت در شرکت آب و فاضلاب سیستان منصوب شدم، بحث فاضلاب محله حسن‌آباد و قاسم‌آباد است که در این دو پروژه تقریباً مشترک هستند.

وی افزود: توسعه شبکه فاضلاب در محلات حاشیه‌ای شهر زابل از برنامه‌های اصلی آبفا سیستان است که در سال جاری با جدیت و سرعت در حال پیگیری بودیم، در همین راستا طبق قولی که به اهالی محله حسن‌آباد داده بودیم، واگذاری انشعاب فاضلاب به اهالی محترم این محله شروع و با سرعت مطلوبی نیز در حال انجام است.
وی ادامه داد: جمع‌آوری فاضلاب در محله حسن‌آباد شبکه انشعابات منطقه اجرا شده، اما مهم‌تر از آن ساخت ایستگاه پمپاژ موردنیاز است که فاضلاب جمع‌آوری شده را به سمت تصفیه‌خانه‌ها منتقل کند که تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته؛ اما به دلیل کمبود منابع اعتباری و مطالبات بیش از ۶۰۰ میلیاردریالی پیمانکار متأسفانه نیمه‌تعطیل است و این اتفاق نیفتاده است.

حسینی تأکید کرد: برای منطقه هیرمند شمالی نیز که یکی از محلات نیازمند شبکه توسعه فاضلاب است در پیشنهادها تصویب اعتبارات بوده که تا کنون هیچ تصویب و تخصیصی نداشته و در تلاش برای اخذ ردیف اعتبارات بحران ملی همچنین حل فروش پساب به معدن مس جانجا برای تکمیل اصلاح و توسعه فاضلاب زابل هستیم.
برچسب ها: آب و فاضلاب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار