برخورد پلیس راه با مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه در البرز

رییس پلیس راه البرز از برخورد قاطع با رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه می کنند، در این استان خبرداد.

سرهنگ پیمان کرمی گفت: افزون بر وسایل نقلیه پلاک مخدوش، خودرو‌های فاقد پلاک نیز به پارکینگ منتقل می‌شوند.

او افزود: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلف است که ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

کرمی گفت: برخی از رانندگان متخلف اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک اقدام به مخدوش نمودن استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه به صورت غیرمجاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مخدوش کردن پلاک خودرو افزون بر تخلف راهنمایی و رانندگی، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی "جرم" تلقی می‌شود و اگر یک راننده به عمد پلاک وسیله نقلیه خود را مخدوش کند علاوه بر اعمال قانون و توقیف خودرو در پارکینگ، به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

کرمی گفت: چنانچه وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و ناخوانا باشد، از طریق دوربین و یا تیم های پلیس شناسایی و برخورد قانونی لازم اعم از اعمال قانون، توقیف و معرفی به مرجع قضایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: خودروی متخلف علاوه بر اعمال جریمه و توقیف ، باتوجه به اینکه هرگونه دست کاری پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می شود، مخدوش کنندگان پلاک خودروها به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شده و دادگاه می تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.

رییس پلیس راهور البرز تاکید کرد: هدف پلیس اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ،توسعه انضباط ترافیکی پایدار و برخورد با تخلفات رانندگی و همچنین پیشگیری از سایر جرایم مرتبط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.