یک تماس هشدار اشتباه ۱۳ واحد آتش نشانی و اورژانس را راهی کاخ سفید کرد

حرکت خطرناک «سواتینگ» (آزار و اذیت آنلاین و سایبری) که اکنون آمریکا را فرا گرفته است، ۱۳ واحد آتش نشانی و اورژانس را به سمت کاخ سفید کشاند.

صبح روز دوشنبه یک تماس ناشناس با مرکز فوریت‌های ۹۱۱ از وقوع آتش سوزی در یکی از اقامتگاه‌های کاخ سفید خبر داد که فردی در آن نیز گیر افتاده است. 

در پی دریافت این تماس ماشین‌های آتش نشانی و آمبولانس‌ها به سمت کاخ سفید رفتند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و خانواده اش در زمان تماس در کمپ دیوید بودند.

به محض دریافت تماس، ۱۳ واحد از خدمات اورژانس و آتش نشانی واشنگتن دی سی به کاخ سفید اعزام شدند. اما به سرعت مشخص شد که این تماس یک زنگ هشدار اشتباه بوده است. به نظر می‌رسد حرکت خطرناک «سواتینگ» ("swatting" آزار و اذیت آنلاین و سایبری) که اکنون آمریکا را فرا گرفته، کاخ سفید را به عنوان آخرین قربانی آن هدف قرار داده است.

یکی از آشنایان این حادثه که نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفت: «موتور‌های آتش نشانی و سایر خودرو‌های اورژانس درست بعد از ساعت ۷ صبح به گزارشی مبنی بر آتش گرفتن یکی از اقامتگاه‌های کاخ سفید که یک نفر در داخل آن گیر افتاده پاسخ دادند.»

بایدن پس از گذراندن بیشتر تعطیلات آخر هفته در محل اقامت ریاست جمهوری در مریلند و شرکت در مراسم روز مارتین لوتر کینگ جونیور در فیلادلفیا، قرار است بعدازظهر دوشنبه به کاخ سفید بازگردد.

ایالات متحده شاهد افزایش موارد سواتینگ بوده است که در آن گزارشی نادرست به پلیس با هدف کشاندن آن‌ها به یک محل ارائه می‌شود.

به گفته کارشناسان قانون، این تماس‌ها ناشی از یک فضای سیاسی متخاصم در فصل داغ انتخابات ریاست جمهوری است. این موضوع سیاستمدارانی مانند ریک اسکات، سناتور جمهوری‌خواه فلوریدا، جک اسمیت بازرس ویژه، میشل وو شهردار بوستون، مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه جورجیا و دیگران را قربانی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار