درخواست نخست وزیر فلسطین از دیوان بین المللی دادگستری برای توقف جنگ غزه

محمد اشتیه از دیوان بین المللی دادگستری خواست حکمی فوری به منظور پایان دادن به جنگ در غزه صادر کند.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون رژیم صهیونیستی بابت توحش خود در قبال فلسطینیان هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده است. بی شک یکی از مهمترین این هزینه‌ها شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم به دیوان بین المللی دادگستری است که می‌تواند با محکوم شدن تل آویو به نسل کشی علیه فلسطینیان، لکه ننگی دائمی بر پیشانی رژیم صهیونیستی نقش بندد. 

به گزارش الجزیره، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) خواستار حکم فوری دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد. 

اشتیه در این باره گفت: دادگاه کیفری بین المللی که هفته گذشته جلسات استماع جهت رسیدگی به اتهامات اسرائیل را بررسی کرد باید فورا به تل آویو دستور دهد تا عملیات نظامی خود در باریکه غزه را متوقف سازد. ما از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری می‌خواهیم تمامی هزینه‌های ویرانی‌های صورت گرفته در غزه را متقبل شود و مسئولیت جنایاتی که طی آن فلسطینیان جان خود را از دست داده‌اند بر عهده بگیرد. 

به طور عمومی رویه بررسی اتهامات وارده علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری سال‌ها طول خواهد کشید. با این حال، این نهاد به زودی تصمیم خواهد گرفت که آیا به اسرائیل دستور دهد که اقدامات موقت برای محافظت از فلسطینی‌ها از جمله توقف جنگ انجام دهد یا خیر. 

قاضی اصلی دیوان گفته است که در این مورد در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار