مدیر عامل شرکت خاکریزآب مطرح کرد؛

وجود ۵۵۰ کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران/ سالانه ۱۰ کیلومتر احداث می‌شود

جباری اصل گفت: تاکنون ۵۵۰ کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر تهران احداث شده است.

حمید نجاری اصل مدیرعامل شرکت خاکریزآب امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شرکت خاکریزآب زیرمجموعه معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران قرار دارد که وظیفه احداث شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر تهران را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه تهران به ۴ مرکز شرق، غرب، مرکزی و چیتگر تقسیم‌بندی شده و پروژه‌های تعریف شده در این محدوده ها عملیاتی می‌شود گفت:۲۱۱ پروژه در حوزه شرکت خاکریزآب تعریف شده است که این پروژه‌ها بر اساس اولویت تعیین شده اجرا می‌شوند و این اولویت بر اساس قدرت تخریبی سیلاب‌ها است.

جباری اصل گفت: تاکنون ۵۵۰ کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر تهران احداث شده است که ۱۵۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی دیگر باید در شهر تهران احداث و میزان این شبکه به ۷۰۰ کیلومتر برسد.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب در خصوص اعتبار مورد نیاز در خصوص احداث ۱۵۰ کیلومتر کانال و شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: برای این موضوع ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

نجاری اصل گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه شهر تهران شرکت خاکریزآب مکلف شده سالانه ۱۰ کیلومتر به شبکه اصلی در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی اضافه کند.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون این شبکه ۱۰ کیلومتر انجام شده و ما به تعهداتمان بر اساس برنامه سالانه عمل کردیم به طوری که در بازه زمانی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ نیز ما باید ۲۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را در سطح شهر تهران اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت خاکریزآب اظهار کرد: پروژه ایمن‌سازی و ساماندهی رودخانه فرحزاد حد فاصل پل مرزداران تا سیل برگردان غرب است که این پروژه در محدوده رودخانه فرحزاد پایین بلوار مرزداران واقع شده است که انتهای تابستان عملیاتی شده و در حال انجام است.

برچسب ها: شهرداری ، آب های سطحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد حیدری
۱۹:۵۹ ۲۵ دی ۱۴۰۲
خداکنه همه این اتفاقا زودتر انجام بشه مخصوصا با این شرایط تغییر اقلیم خطر بروز سیل زیاده واقعا
آخرین اخبار