دیده بان حقوق بشر: کمبود آب آشامیدنی مانند حکم اعدام است

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد به دلیل حملات رژیم صهیونیستی همه مناطق غزه از جمله شمال آن با کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که مناطق شهر غزه و شمال آن با فاجعه‌ای هولناک ناشی از کمبود فاجعه‌بار منابع آب آشامیدنی و ممانعت از دسترسی به آن مواجه است که همانند حکم اعدام است.

براساس گزارش المیادین، دیده بان معتقد بود که محروم کردن غزه از آب یک جنایت جنگی است، علاوه بر آن نوعی نسل کشی است که رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه از ۷ اکتبر سال گذشته مرتکب شده است.

این دیده بان اعلام کرد که تشنگی بر نواحی شهر غزه و شمال آن به شکل تکان دهنده‌ای به دلیل قطع آب به نوار غزه، بمباران سیستماتیک و عمدی چاه‌ها و منابع آب و سایه انداخته است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، دیروز یکشنبه در بیانیه‌ای در رابطه با جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت: «عظمت مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، از دست دادن و اندوه در ۱۰۰ روز گذشته، انسانیت ما را لکه دار کرده است.»

دیده بان اروپا-مدیترانه پیش از این نسبت به عواقب تجاوز به غزه هشدار داده بود و در بیانیه‌ای در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که باید به درد و رنج آوارگان اجباری در نوار غزه پایان داده شود و آن‌ها فوراً به غزه بازگردند. مناطق زندگی آن‌ها باید با توجه به تشدید تأثیرات شروع زمستان، بارندگی و سرمای شدید بر آن‌ها تضمین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۶:۵۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : بسم رب الشهدا و الصدیقین : صهیونیستها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و غربیها و مقامات کشورهای اسلامی همپیمانان این جنایتکاران که در جنایت نسل کشی فجیح وحشتناک اسفناک تاریخی فلسطینیان و مردم مومنین مسلمین غزه و به شهادت رساندن مردم حزب الله لبنان سوریه یمن عراق ایران اسلامی دست داشته و دست دارند به عذابهای پی در پی الهی سخت وحشتناکی دوچار خواهند شد و همگیشان به اذن الله خداوند جل مقطوع النسل خار ذلیل زمینگیر حقیر نا امید ناکام خواهند شد و به امراض جسمی روحی وحشتناک شدیدی دوچار خواهند شد که هیچ دوا درمانی برایشان کارگر نمی باشد و تا آخر عمر کثیفشان زجر کش می شوند . الهی و ربی من لی غیرک
و الهی آمینن یا رب العالمین . با آل علی علیه السلام هر که درافتاد ور افتاد . این نفرین را هرگز فراموش نکنید ای جنایتکاران خبیث ملعونین حرامزاده های حرام لقمه . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار