بازگشایی ١٨٠ راه برفگیر روستایی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با تلاش راهداران ١٨٠ راه روستایی استان مسدود شده براثر کولاک و بارش برف بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از صبح روز گذشته با تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف استان راه ٢۴٠ روستا مسدود شده بود که با تلاش راهداران بالغ بر ١٨٠ راه روستایی بازگشایی شد و مابقی نیز تا ظهر امروز انجام خواهد شد.
 
ایرج دست نشان با بیان اینکه برخی از راه‌های روستایی بویژه در جنوب و شمال استان به دفعات دچار انسداد شد، اضافه کرد: در بیست و چهار ساعته گذشته همچنین ۴۴ خودرو گرفتار شده در برف نیز توسط راهداران آزادسازی و یک هزار و ۵٠٠ کیلومتر از محور‌های اصلی و ٨٢٠ کیلومتر از محور‌های روستایی برفروبی و نمک پاشی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای اجرای عملیات راهداری زمستانی در شبانه روز گذشته ١٨٧ نفر از راهداران فعالیت داشتند، یادآور شد: همکاران راهداری برای جلوگیری از انسداد و لیز خوردن خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی استان از ٩٢ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و یک هزار و ۶٢١ تن شن و ماسه بهره گرفتند.

وی افزود: در ٢۴ ساعت گذشته برای برف روبی ٨٢٠ کیلومتر از محور‌های روستایی، ۴٢٠ تن شن و ماسه مصرف و ١٨٠ محور روستایی که براثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود با فعالیت ٣۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط ٨٠ نفر از راهداران بازگشایی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.