تظاهرات هزاران نفر در مخالفت با قانون جدید مهاجرت فرانسه + فیلم

هزاران نفر از مخالفان قانون جدید مهاجرت به خیابان‌های پاریس و شهر‌های بزرگ فرانسه آمدند و خواستار خارج کردن این قانون شدند.

در پایتخت فرانسه هزاران تظاهرکننده با وجود سرمای شدید در اعتراض به قانون جدید مهاجرت به خیابان‌ها آمدند. به گفته سازمان دهندگان تعداد آن‌ها به ۲۵۰۰۰ نفر و به گفته اداره پلیس به ۷۷۰۰ نفر رسید. بسیاری از مهاجران غیرقانونی در جلوی این راهپیمایی راه رفتند.

براساس گزارش القدس العربی، ماریاما سیدیبی، سخنگوی انجمن مهاجران غیرقانونی در پاریس، گفت: «ما خواستار عقب نشینی شفاف و ساده از این قانون هستیم. ما برای کار به فرانسه آمده ایم، ما متخلف نیستیم.» او از بیش از ۴۰۰ گروه، انجمن، اتحادیه و احزاب سیاسی خواست تا در رد متنی که بسیاری از ایده‌های راست افراطی را می‌پذیرد تظاهرات کنند.

 مارک سیکوم، مکانیک سابق حمل و نقل عمومی، که در راهپیمایی در مارسی (جنوب فرانسه) به همراه سایر تظاهرکنندگان که تعداد آن‌ها ۲۵۰۰ نفر بود، شرکت کرد، گفت: جرالد دارونین، وزیر کشور به ما می‌گوید که این متن برای محافظت از ما ضروری است، اما برنامه مارین لوپن (از روسای راست افراطی فرانسه) را اجرا می‌کند. این دیوانگی است.

پارلمان فرانسه این متن را در ۱۹ دسامبر تصویب کرد که مزایای اجتماعی برای خارجی‌ها را کاهش می‌دهد، سهمیه‌های مهاجرت را تعیین می‌کند، قانون دریافت خودکار شهروندی پس از تولد در فرانسه را مورد بازنگری قرار می‌دهد و جرم انگاری اقامت غیرقانونی را مجدداً لازم الاجرا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
فرانسویا یه میلیون نفر رو تو الجزایر کشتن و باید نصف مملکتشون رو بدن به الجزایریا یا تا ابد سالی صد میلیارد دلار غرامت بدن به الجزایریا
آخرین اخبار