سفیر ایران در ترکمنستان

بازگشایی گذر مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان را پیگیری می‌کنیم

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: بازگشایی گذر مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان را پیگیری می‌کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان در نشست با استاندار خراسان شمالی و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان شمالی برای بازگشایی گذر مرزی را قابل تقدیر دانست و گفت: بازگشایی این گذر مرزی را مورد پیگیری جدی قرار می‌دهیم.

مجتبی روزبهانی گفت : تمام موارد توافق نامه منعقد شده با کشور ترکمنستان را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

او گفت: اقدامات فرهنگی در کشور ترکمنستان به واسطه وجود رایزن فرهنگی در این کشور به سهولت انجام می‌شود. 

روزبهانی در خصوص حوزه ورزش و اهمیت موضوع پرورش اسب گفت: هر چند که کشور ترکمنستان حساسیت خاصی بر موضوع پرورش اسب اصیل دارند، اما برگزاری مسابقه مشترک می‌تواند پیشنهاد خوبی قلمداد شود که مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

او به توافقات ایران با کشور ترکمنستان نیز اشاره داشت و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های متقابل استانی می‌تواند توانمندی‌های خراسان شمالی را به نمایش بگذارد.

روز بهانی به حوزه سلامت، بهداشت و درمان هم اشاره کرد و گفت: برای موضوع گردشگری درمانی اطلاع رسانی و ... تبلیغات لازم را انجام خواهیم داد.

او گفت : برای کاهش مشکلات محیط زیست و اهتمام جدی به این حوزه با اهمیت در سطح ملی از ظرفیت‌های سازمان‌های بین المللی فعال استفاده می‌کنیم.

استاندار خراسان شمالی هم گفت: با شناخت میدانی از خراسان شمالی بازگشایی گذر مرزی رخ دهد تا نقشه راهی برای توسعه ارتباطات بیشتر با استان آخال ترکمنستان فراهم شود.

محمدرضا حسین نژاد گفت : اشتراکات قومیتی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان می‌تواند مسیری برای توسعه و پیشرفت قلمداد شود که امیدواریم این اتفاقات خوشایند در همه حوزه‌ها به زودی رخ دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: در ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ تفاهم نامه‌ای بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان در زمینه‌های تجارت، صنعت، بهداشت، محیط زیست، ورزش، دانشگاه و... منعقد شد تا نقشه راهی برای توسعه تجارت خارجی قلمداد شود.

ناصر فخر موحدی گفت : با توجه به اینکه اشتراکات قومیتی با کشور ترکمنستان داریم بازگشایی بازارچه مرزی می‌تواند منجر به تحول اقتصاد، سلامت، کشاورزی استان شود.

او  گفت: خراسان شمالی ظرفیت‌های نهفته بسیاری دارد که با حمایت سفیر به این هدف دست پیدا خواهیم کرد.

فخر موحدی گفت: از اقدامات مطلوب و شاخص امسال، کنترل نرخ تورم بود که ماحصل اقدام جهادی و انقلابی در سطح استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.