تداوم بارش برف و باران در سراسر کشور/ جاده‌های اصلی اردبیل بازگشایی شد

بارش برف و باران و کولاک طی روزهای گذشته، در حال حاضر موجب مسدود شدن برخی از مسیرها در برخی از استان ها شده است.

سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: بیشینه بارش برف و‌کولاک امروز در جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، ارتفاعات گیلان و البرز مرکزی خواهد بود.

محور آستارا به اردبیل بازگشایی شد

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: محور آستارا به اردبیل که به علت کولاک شدید ۲ شب گذشته مسدود شده بود با تلاش یگان‌های امدادی و راهداران بازگشایی و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.

تلاش برای بازگشایی راه ۲۰ روستای بخش مرکزی آستارا

محمدرضا حق بین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: مشکل قطعی برق و آب آستارا که در پی بارش برف اخیر قطع شده بود، به غیر از ۲۰ روستای بخش مرکزی، برطرف شده و همه راه‌های دسترسی شهری هم در این شهرستان باز است.

او از قطعی برق ۱۵ روستا و قطعی آب ۴ روستای بخش مرکزی شهرستان آستارا و تلاش دست اندرکاران دستگاه‌های مرتبط برای رفع مشکلات خبر داد و افزود: راه اصلی اردبیل به آستارا یک طرفه بازگشایی شده و مسیر برگشت هم با تلاش نیرو‌های راهداری تا ساعتی دیگر بازگشایی خواهد شد.

رفع مشکل قطعی برق سه روستای سقز

جعفر توان فرماندار ویژه سقز گفت: برق چهار روستای این شهرستان به دنبال بارش سنگین برف و کولاک قطع شد که تاکنون مشکل برق سه روستا رفع شده است.

جعفر توان اظهار کرد: روز گذشته برق چهار روستای «میرگه نقشینه، گویزه، شیخ چوپان و سرنج داغ» بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود.

جاده‌های اصلی اردبیل بازگشایی شد

اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل گفت: جاده‌های اصلی اردبیل در سه مسیر اصلی بازگشایی شده و مسیر نمین به سمت حیران هم تا ظهر امروز بازگشایی می‌شود. هم‌اکنون تردد و عبور و مرور خودروها در سه مسیر اصلی شهر برقرار است و در تلاش هستیم راه‌های روستاها را هم امروز بازگشایی کنیم.

بازگشایی محور ارتباطی ۶۵۰ روستا در کردستان

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به تلاش راهداران در چند روز اخیر برای بازگشایی جاده‌ها، گفت: محور ارتباطی ۶۵۰ روستای استان بازگشایی شد.

بسته شدن راه ارتباطی ۱۲ روستا در استان البرز

زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: بر اثر بارش شب گذشته در استان، راه ارتباطی ۱۲ روستا در حوزه چالوس و طالقان مسدود شده است.

وی ادامه داد: همه محورهای استان البرز به جز محور هشتگرد به طالقان باز و تردد امکان پذیر است.

انسداد محور‌های آستارا - اردبیل و پونل - خلخال

غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه محور آستارا - اردبیل در محدوده گردنه حیران به دلیل کولاک و یخبندان همچنان مسدود است، گفت: تلاش برای بازگشایی این محور ادامه داد.

او همچنین با اشاره به انسداد محور پونل - خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل یخبندان و نبود ایمنی کافی افزود: این محور نیز تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد در آن امکانپذیر نیست.

میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بیش از ۷۰ درصد راه‌های ارتباطی یک هزار و ۸۰۰ روستای این استان به دلیل بارش سنگین برف مسدود بوده و یا دچار اختلال در تردد است.

بارش برف و باران در جاده‌های کوهستانی مازندران

مرکز مدیریت راه‌های مازندران اعلام کرد: محور‌های کندوان، سوادکوه و هراز امروز دوشنبه ۲۵ دی با بارش برف و باران همراه است.
بر اساس گزارش این مرکز ترافیک در محور استان اکنون عادی است.

بازگشایی محور اردبیل – آستارا تا عصر فردا

مدیرکل راهداری استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران محور مواصلاتی اردبیل – آستارا در محدوده نمین به سمت آستارا تا عصر فردا بازگشایی می‌شود.

او خاطرنشان کرد: به غیر از این محور در حال حاضر پونل – خلخال و محور کوهستانی الماس نیز به دلیل کولاک شدید مسدود شده که تا صبح فردا برفروبی و بازگشایی خواهد شد و امکان تردد در جنوب استان برای خودرو‌های سبک و سنگین فراهم می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آغاز بازگشایی راه‌های روستایی از صبح فردا خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی محور‌های اصلی و فرعی استان به غیر از محور اردبیل – آستارا و پونل و اسالم در خلخال باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد.

اردبیل

 

برچسب ها: بارش برف ، برودت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.