رئیس کلمبیا خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به آفریقای جنوبی شد

پس از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه، رئیس‌جمهور کلمبیا خواستار اهدای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۴ به تیم قضایی آفریقای جنوبی شد.

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا به احترام حمایت آفریقای جنوبی از غزه و شکایتی که در دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی مطرح و در آنجا این رژیم را به ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم فلسطین متهم کرد، خواستار اهدای جایزه صلح نوبل به تیم حقوقی آفریقای جنوبی شد.

براساس گزارش المیادین، پترو در اکانت رسمی خود در پلتفرم X نوشت: اگر امروز کسی است که شایسته دریافت جایزه صلح نوبل باشد، این تیم حقوقی آفریقای جنوبی است که علیه نتانیاهو به اتهام نسل کشی در دفاع از مردم فلسطین شکایت کرده است.

شایان ذکر است که رئیس جمهور کلمبیا یکی از برجسته‌ترین رهبرانی به حساب می‌آید که قتل عام توسط رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری را محکوم و همچنین حمایت خود را از شکایت آفریقای جنوبی علیه این رژیم اعلام کرد.

پترو در اواسط ماه دسامبر در کاخ ریاست جمهوری در بوگوتا، پایتخت کلمبیا با گروهی از دانشجویان فلسطینی در کشورش با پرچم فلسطین که به عنوان هدیه به او تقدیم شده بود، ملاقات کرد. رئیس‌جمهور کلمبیا همچنین از جو بایدن همتای آمریکایی خود خواسته بود برای توقف نسل‌کشی در نوار غزه به سرعت اقدام کند.

پترو علی‌رغم اینکه مورد سوء استفاده و حمله حساب‌های مورد حمایت اشغالگران قرار گرفته است، عکس‌های آرشیوی نکبتی را که در سال ۱۹۴۸ بر سر مردم فلسطین آمد و نقشه‌ای که مسیر اشغال سرزمین‌های فلسطینی را طی سال‌ها نشان می‌دهد، منتشر کرد. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
نه!!! حیف آفریقای جنوبی هست که این جایزه ای که به اوباما و پرز و شیرین عبادی و نرگس محمدی و اون زن میانماری دادند، داده بشه! واقعا کار بزرگ آفریقای جنوبی در تقابل با آپارتاید رژیم صهیونیستی نباید آلوده به جایزه نوبل پر اشکال بشه...
آخرین اخبار