تاکید آلمان و فرانسه به ادامه حمایت‌های خود از اوکراین در قبال روسیه

مقامات آلمان و فرانسه تاکید کردند تا زمانی که روسیه خاک اوکراین را ترک نکند به حمایت‌های خود از کی‌یف ادامه خواهند داد.

همزمان با افزایش حملات هوایی روسیه به اوکراین، وزیر امور خارجه جدید فرانسه و همتای آلمانی او روز یکشنبه گفتند که به حمایت خود از اوکراین در مقابله با مسکو ادامه خواهند داد.

به گزارش وبگاه «کی‌یف پست»، «استفان سژورن» وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری با «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ما کاملاً توافق داریم که باید تا زمانی که لازم باشد از اوکراینی‌ها حمایت کنیم».

بائربوک گفت تا زمانی که روسیه از خاک اوکراین خارج نشود، تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهند ماند. وی افزود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نمی‌خواهد در جنگ متوقف شود. اتحادیه اروپا قرار است در فوریه نشستی برای رفع انسداد بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین برگزار کند که «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان آن را وتو کرد.

ادامه اعلام حمایت غرب از اوکراین در سال ۲۰۲۴ در حالی صورت می‌گیرد که روسیه در روز‌های اخیر حملات هوایی خود را به اوکراین تشدید کرده است. روسیه روز شنبه موجی از حملات موشکی و پهپادی را علیه چند منطقه اوکراین انجام داد. موج حملات روسیه علیه اوکراین در حالی رخ داد که «استفان سژورنه» وزیر امور خارجه جدید فرانسه وارد شهر «کی‌یف» شد و قول حمایت بیشتر فرانسه از اوکراین را داد.

برچسب ها: آلمان ، فرانسه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار