کمبود دانش فنی در نیرو‌های جوان دانشگاهی کشور

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، کمبود دانش فنی در نیرو‌های جوان را چالش مهم در عرصه صنعت ساختمان دانست و گفت: ارتباط دستگاه‌های اجرایی با مباحث صنعت ساختمان سازی به‌روز دنیا، خیلی محدود است.  

رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این اجلاس ضمن اشاره به چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان، گفت: علی‌رغم اینکه در صنعت ساختمان مشاغل زیادی ایجاد می‌شود و یک صنعت پویا و رو به رشد است، اما چالش‌های مختلف و متعددی را در کشور ما پیش روی خود دارد.

او با بیان اینکه بروکراسی اداری و اعمال سلیقه از اولین و مهمترین چالش‌های پیش روی این صنعت است، تصریح کرد: اگر بخواهیم یک مجوز یا یک پایان کار را برای یک ساختمان بگیریم هرکدام دست کم یک سال زمان می‌برد و شاهدیم که در نقاط مختلف و در همین شهر شیراز، اعمال سلیقه بر بروکراسی هم تاثیرگذار است.

محمدیان با اشاره به اینکه در عمل، با صدور بخشنامه‌های جدید، دست اندازه‌ای بیشتری را پیش روی سرمایه‌گذاران این حوزه قرار می‌دهیم، سوداگری زمین را چالش دیگر در این عرصه دانست و ادامه داد: آنچه سود سوداگری زمین است، فراتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حاشیه‌نشینی در شیراز، سود حاصل از تفکیک زمین‌های با کاربری غیر مسکونی برای مسکونی در حاشیه شهر را هم از دیگر چالش‌ها دانست.

او با تاکید بر اینکه سیاستگذاری کلان هم در حوزه ساختمان‌سازی تاثیر به سزایی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: عدم هماهنگی در سیاست‌های کلان، چالش دیگری است که پیش روی صنعت ساختمان است؛ در هر شهری یک سری مصوبات مختلفی برای خوزه ساختمان‌سازی وجود دارد و این، برای انبوه‌سازانی که همزمان در چند نقطه و شهر مختلف فعالیت می‌کنند چالش‌ها می‌شود.

محمدیان گفت: حتی در یک شهر هم این سیاستگذاری ثابت نیست و در یک‌دوره مثلا ۱۰ ساله، مصوبات مختلفی در یک‌حوزه را شاهدیم که برای سرمایه‌گذار یک‌چالش جدی بوجود می‌آورد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، کمبود دانش فنی در نیرو‌های جوان را چالش مهم دیگری در این عرصه دانست و ادامه داد: ارتباط دستگاه‌های اجرایی با مباحث صنعت ساختمان سازی به‌روز دنیا، خیلی محدود است.  

تاثیر تحریم‌های اقتصادی و خود تحریمی‌ها، والش دیگری است که محمدیان با اشاره به آن، گفت: من معتقدم که خودتحریمی‌ها، بیشتر از تحریم‌هاست و مجلس شورای اسلامی باید در مورد واردات ماشین‌آلات راه و ساختمان توجه بیشتری داشته باشد.

او گفت: عدم اعتماد کافی به مصادیق استانداردسازی و سرمایه اولیه و ثابت بالا در این عرصه، از چالش‌های دیگر پیش روی این صنعت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار