چین: عملیات نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن شکست خورده است

نماینده چین در سازمان ملل متحد در اظهارات امروز یکشنبه خود عملیات آمریکا و انگلیس علیه یمن را شکست‌خورده خواند.

سفیر چین در سازمان ملل متحد بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران گفت که عملیات نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمنی‌ها شکست خورده است.

به گزارش منابع خبری، «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل متحد گفت: «عملیات نظامی آمریکا و انگلیس در یمن نتوانست به اهداف اعلام شده خود برسد. شورای امنیت هرگز به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور علیه یمن را نداده است».

بامداد جمعه آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیرو‌های آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. بر اساس ادعای مقامات آمریکایی، سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن اهداف این حمله بوده است.

بلافاصله بعد از این حمله، نیرو‌های انصارالله یمن خبر داد که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها است. در پی حمله آمریکا و انگلیس، گروه‌های فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه ضمن حمایت از مردم یمن، حمله را محکوم کردند.

 در تحولی دیگر، وزیر خارجه انگلیس یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که انگلیس می‌تواند بار دیگر به اهداف یمن حمله کند.

«دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس هشدار داد در صورت ادامه مسدود شدن مسیر کشتی‌های باربری، قیمت‌ها در انگلیس افزایش خواهد یافت.

بنابر تحلیل نشریه انگلیسی «اکونومیست» حمله نظامی اخیر آمریکا و انگلیس به یمن، بر وزنه قدرت و محبوبیت صنعاء به عنوان یک قدرت منطقه‌ای افزود و در عین حال نتوانست حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی را متوقف کند.

این نشریه در گزارشی طولانی درباره پیامد‌های حملات آمریکایی - انگلیسی اخیر به یمن، نوشت که این حملات موجب افزایش قدرت یمن می‌شود، زیرا آن را به نیرویی در درگیری با قدرت‌های جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا، انگلیس، «اسرائیل» و چند کشور غربی تبدیل کرده است.

نویسنده در ادامه تصریح کرد: «صنعاء از قبل توانایی خود در پایداری را ثابت کرده است؛ زمانی که در مقابل ائتلاف نظامی تحت هدایت عربستان سعودی که از مارس ۲۰۱۵ به یمن حمله کرد، ایستاد؛ در آن زمان مقامات سعودی تصور می‌کردند که می‌توانند ظرف ۶ هفته جنگ را به پایان برسانند، اما پس از گذشت ۹ سال همچنان تلاش می‌کنند تا از باتلاق یمن بیرون بیایند».

منبع: فارس

برچسب ها: چین ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۵ دی ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل جنایتکار به همراه ارتش آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 101 روز بیش از 300 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
چرا سازمان ملل در این مدت 101 روز است که متأسفانه در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
چرا شورای امنیت سازمان ملل در این مدت 101 روز است که متأسفانه در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
چرا شورای حقوق بشر سازمان ملل در این مدت 101 روز است که متأسفانه در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در غزه سکوت کرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۵ دی ۱۴۰۲
با هشدار دادند و محکوم کردن و تذکر دادند مشکل جنگ غزه حل نمی شود متأسفانه در این مدت 3 ماه و 6 روز است که بیش از 23 هزار نفر مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه توسط ارتش اسرائیل جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا جنایتکار قتل عام شدند و همچنان نیز ادامه دارد.
سران رژیم کودک کش صهیونیستی و هم نظامیان اسرائیلی باید در دادگاه دیوان کیفری بین المللی محاکمه و مجازات شوند.
سوال اینجاست که پس چرا سازمان ملل ناتوان و عاجز تاکنون اسرائیل جنایتکار را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا شورای امنیت سازمان ملل ناتوان و عاجز تاکنون اسرائیل جنایتکار را تحریم نمی کند.
نماینده رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار را در سازمان ملل اخراج کنید.
شرایط بهداشت و درمان غزه در آستانه فاجعه قرار دارد 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی ناتوان وعاجز بوده است.
داعش از سال 2011 تاکنون مانند صهیونیست‌ها و آمریکا به دنبال کشتار زنان و کودکان بی‌گناه است.
سوال اینجاست که چرا روسیه در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا در سوریه و غزه سکوت کرده است؟
با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ دی ۱۴۰۲
ادعای وزیر خارجه انگلیس: تهران به حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها سلاح می دهد/ انگلیس جنایتکار هم همراه با چند کشور جنایتکار دیگر به رژیم کودک کش سعودی، امارات، رژیم کودک کش صهیونیستی، القاعده، داعش، تکفیری ها و تروریست‌ها سلاح می دهد چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
حملات آمریکا به یمن افشاکننده ماهیت واقعی، تجاوزکارانه و ضد حقوق‌بشری آمریکا است.
حملات انگلیس به یمن افشاکننده ماهیت واقعی، تجاوزکارانه و ضد حقوق‌بشری آمریکا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
ادعای وزیر خارجه انگلیس: تهران به حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها سلاح می دهد/ انگلیس جنایتکار هم به حماس، رژیم کودک کش سعودی، امارات، رژیم کودک کش صهیونیستی، القاعده، داعش، تکفیری ها و تروریست‌ها سلاح می دهد چرا؟
آخرین اخبار