زوج کلاهبردار سایبری در قزوین دستگیر شدند

رییس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری زوج کلاهبرداری که در پیام رسان فضای مجازی اقدام به اخذ وجه از افراد می‌کردند خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی رییس پلیس فتا استان قزوین گفت: در پی مراجعه چند شهروند قزوین به پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری افراد ناشناس در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های خود متوجه شدند فرد یا افراد کلاهبردار با هک کردن صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات و مخاطبین شکات در پیام رسان‌های فضای مجازی، پیامی با محتوای درخواست وجه به اقوام و دیگر مخاطبان آن‌ها ارسال کرده اند.

رییس پلیس فتا استان قزوین با بیان اینکه متاسفانه برخی از مخاطبان بدون تماس و تحقیق در خصوص صحت این درخواست اقدام به واریز وجه کرده اند، ادامه داد: شکات با معرفی شماره حساب‌های مختلف این مبالغ را به حساب فرد دیگری انتقال داده و در ازای آن طلا و دیگر اقلام گران بها خرید کرده بودند.

سرهنگ فرهودی با اشاره به اینکه ماموران با اقدامات تخصصی خود یک زوج کلاهبردار را با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری به این روش دستگیر کردند، یادآور شد: متاسفانه علی رغم هشدار‌های پلیس فتا در خصوص روش‌های متنوع مجرمان سایبری در انجام کلاهبرداری ها، باز هم شاهد وقوع جرائم متعدد و تکراری هستیم که موجب به زحمت افتادن بسیاری از هموطنان شده است، از همین رو شهروندان بایستی توجه بیشتری به هشدار‌های پلیسی داشته و نسبت به صحت سنجی امورات خود در این بستر اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار