توضیحات حاجی بابایی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و اعمال همسان‌سازی در سال آینده

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره افزایش حقوق بازنشستگان و اعمال همسان‌سازی در بودجه سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در زمینه میزان «افزایش حقوق و دستمزد» در سال آینده، گفت:کمیسیون در جلسه صبح امروز خود با افزایش حقوق ۲۰ درصدی شاغلین کشوری و لشکری موافقت کرد. این در حالی است که دولت در این بخش ۱۸ درصد را پیش بینی کرده بود.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس با بیان اینکه کمیسیون بر اساس مصوبه خود حداقل سقف حقوق را ۱۰ و سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده را ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفت، ادامه داد: از سویی دیگر وقتی ما معافیت مالیاتی حقوق را از ۸ میلیون به ۱۲ میلیون افزایش می‌دهیم این بدین معناست که حقوق‌های پایین مشمول یک افزایش چند درصدی هم خواهند شد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در زمینه تعیین و پلکانی کردن سقف مالیاتی حقوق ادامه داد: سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شد بنابراین کمیسیون مصوب کرد؛ مازاد بر سقف ۱۲ میلیون تومان تا سقف ۱۶.۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد. از ۱۶.۵ میلیون تومان تا ۲۷ میلیون تومان، ۱۵ درصد. از ۲۷ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان، ۲۰ درصد و از ۴۰ میلیون تومان به بالا ۳۰ درصد مالیات دریافت شود.

حاجی بابایی متذکر شد؛ بنابراین ۲۰ درصد افزایش حقوق برای همه شاغلین با رعایت عدالت در اخذ مالیات پلکانی انجام پذیرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبه کمیسیون در زمینه حداقل حقوق بازنشستگان تاکید کرد: کمیسیون حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده را ۹ میلیون تومان تعیین کرد و این یعنی ۹۰ درصد حقوقی که برای شاغلین با حقوق کم در نظر گرفته خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به مصوبات کمیسیون در زمینه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: کمیسیون مصوب کرد حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در سال آینده باید با لحاظ ۹۰ درصد شاغلین متناظر بوده و ۴۰ درصد از بابت این مابه التفاوت حقوق در سال ۱۴۰۳ عملیاتی شود. به عنوان مثال کارمندی ۱۰ میلیون دریافتی داشته و با لحاظ ۲۰ درصد افزایش حقوق، حقوقش به ۱۲ میلیون تومان رسیده است، بنابراین وقتی فاصله حقوق شاغل با بازنشسته به عنوان مثال ۳ میلیون تومان باشد، ۴۰ درصد از این ۳ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد از آن در سال ۱۴۰۴ و ۳۰ درصد دیگر را در سال ۱۴۰۵ دریافت خواهد کرد. از این رو ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن این شرایط، لحاظ می‌شود.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد که مصوبه مذکور برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم لحاظ شود، بر این اساس کمیسیون مصوب کرد که ۱۷۰ همت از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شود و از آن محل، منابع اجرای قانون تامین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت و کارفرمایان تعیین شده و مجلس در این زمینه تعیین تکلیف نمی‌کند؛ مجلس در این بخش تنها یک سیاست گذاری را برای بازنشستگان تامین اجتماعی داشته و برای این مصوبه، منبع تعیین کرده است. از این رو منابع پیش بینی شده هم می‌تواند مشکل دارو و هم منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق کف و سقف حقوق را تعیین کرد، ادامه داد: امیدواریم تصمیمات کمیسیون تلفیق در این بخش، موجب رضایت خاطر کارمندان لشکری و کشوری و بازنشستگان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال 1400 تاکنون به مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بی توجه کرده است چرا؟
و متأسفانه هنوز هم که مشکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران حل وفصل نشده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
عملکرد نمایندگان مجلس در خانه ملت تاکنون به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است و هم 100 درصد فقط عامل اصلی مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
جناب آقای حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه
از دی ماه سال 1400 تاکنون در مورد مشکلات بازنشستگان مخابرات و هم بی توجهی مدیران و مسئولان مخابرات ایران و غیره در رسانه های وغیره بیش از 999 هزار بار اعتراض کرده ایم ولی اما متأسفانه در کشور هیچ کس هم بررسی، پیگیری و رسیدگی نکرده است و هنوز هم هیچ توجهی نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته بی پول
۱۰:۲۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
جناب آقای حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه
بازنشستگان همه بی پول هستن و با حقوق پایین لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۲
بیش از ۹۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون وام ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن نگرفتند و متأسفانه هیچ کسی هم در بانک ها، بانک مرکزی، دیوان عدالت اداری، دولت، مجلس و کشور پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
سال آینده افزایش حقوق کارمندان 20 درصد است خیلی کم است/ و این در حالی است که تورم 60 الی 100 درصد است.
Iran (Islamic Republic of)
تجمع بازنشستگان مخابرات در چند استان+ عکس
۱۵:۱۰ ۲۵ دی ۱۴۰۲
تجمع بازنشستگان مخابرات در چند استان+ عکس
تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
تعدادی از بازنشستگان مخابرات به‌ عدم اجرای آیین‌نامه ۸۹ اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، تعدادی از بازنشستگان مخابرات ایران در استانهای اردبیل، لرستان، اصفهان، فارس، خوزستان و کرمانشاه؛ امروز دوشنبه، ۳ مهرماه، مقابلِ اداراتِ مخابرات تجمع کردند.

این بازنشستگان به‌ عدم توجه مسئولان به مطالباتشان اعتراض داشتند. اجرای آیین نامه‌ی اداری استخدامی سال ۸۹ مهمترین خواسته‌ی این بازنشستگان است.

تجمع بازنشستگان مخابرات در چند استان+ عکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۵ دی ۱۴۰۲
تورم بیش از 50 درصد .افزاریش حقوق 20درصد!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بیش از 90 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون وام 50 الی 100 میلیون تومان بدون ضامن نگرفتند
۱۴:۵۱ ۲۵ دی ۱۴۰۲
بیش از 90 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون وام 50 الی 100 میلیون تومان بدون ضامن نگرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
هزینه آب، برق و گاز مدارس در سال آینده رایگان می‌شود و برای مردم هم 100 برابر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
یه جوری برنامه ریزی می کنید که به نفع خودتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۵ دی ۱۴۰۲
اینترنت ثابت هم گران شد؟
ایلنا درباره گران شدن تعرفه اینترنت ثابت اعلام کرد: کمیسیون تنظیم مقررات مجوز گرانی ۳۴ درصدی اینترنت ثابت را تصویب کرد.
تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
ایلنا درباره گران شدن تعرفه اینترنت ثابت اعلام کرد: کمیسیون تنظیم مقررات مجوز گرانی ۳۴ درصدی اینترنت ثابت را تصویب کرد.


اینترنت ثابت هم گران شد؟
در اطلاعیه این کمیسیون آمده است: پیروی مصوبه شماره 2 جلسه شماره 349 مورخ 30/07/1402 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص تعیین تعرفه ارائه خدمات دسترسی پرسرعت ثابت ADSL، VDSL و فیبر و تاییدیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با توجه به مصوبه جلسه شماره 268 مورخ 03/10/1396 به استحضار می‌رساند تغییرات افزایش تعرفه به شرح جدول زیر است.

گفتنی است فروش بسته‌های اینترنت نسبت به کل دارایی‌ها و کل درآمد فروش در سال مالی گذشته به میزان 60 درصد و 50 درصد بوده است. همچنین آثار این افزایش تعرفه به‌تدریج در ماه‌های آتی و با در نظر گرفتن افزایش هزینه‌ها پهنای باند زیرساخت، مشخص خواهد شد که در ادامه اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

اینترنت ثابت هم گران شد؟

ایسنا در این باره واکنش نشان داده و نوشته: در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر افزایش تعرفه اینترنت ثابت، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است خبری که منتشر شده مربوط به همان خبر افزایش ۳۴ درصدی اینترنت است که در روزهای قبل هم اعلام شد و خبر جدیدی نیست.

امروز خبری در برخی رسانه‌ها مبنی افزایش تعرفه اینترنت ثابت منتشر شد. در این زمینه اینگونه گفته شد که یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ اینترنت ثابت با انتشار اطلاعیه‌ای از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و مجوز گرانی اینترنت ثابت خبر داده است.

اما با گذشت زمان اندکی از انتشار این خبر، امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی در واکنش به این خبر اظهار کرد: خبری که در رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت اینترنت ثابت منتشر شده مربوط به خبر افزایش ۳۴ درصدی اینترنت است که در روزهای قبل هم اعلام شد و خبر جدیدی نیست.

وی افزود: افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت شامل اینترنت ثابت و همراه بوده و البته مشمول ترافیک داخلی نیست.

برترین ها
Iran (Islamic Republic of)
برخی مدیران مخابرات ایران با پول بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات خانه و ماشین خریدند
۱۲:۵۷ ۲۵ دی ۱۴۰۲
برخی مدیران مخابرات ایران با پول بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات خانه و ماشین خریدند
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست با انواع مدارک آمار ،مهندسی برق ،ارشد مدیریت دولتی و پذیرفته شده phd مد من انسانی
۱۸:۱۸ ۲۵ دی ۱۴۰۲
بله

هم اون هم خلاف قانون و دزدی از بیت المال است
و

هم رفاهیات دادن به بازنشستگان مخابرات

چرا باید بقیه بازنشستگان نظیر باز نشستگان پست رفاهیات نداشته باشند ؟؟؟؟!!!

مگر مملکت یا وزارت ارتباطات ارث پدر شما مخابراتی هاست؟؟؟؟!!!!

شما هم مانند ما کارمندان پست کارمند وزارتید نه مالک وزارت

پس زیاده خواهی و باج گرفتن را کنار بذارید تا مملکت اصلاح بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
در پاسخ به دانشجو
رحیم زارع: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش بینی شده است+ فیلم
سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: کمیسیون مصوب کرده است که ۱۷۰ همت از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شده و از این محل٬ منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شود.


رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : کمیسیون مصوب کرده است که ۱۷۰ همت از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شده و از این محل٬ منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شود

وی افزود: : به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق تا سقف ۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است.

زارع پور اظهارداشت: : ۱۷۰ همت از محل دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به مصوبه کمیسیون در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای هدفمندی مصوب شد که برای پرداخت یارانه نقدی و معیشی، جبران قدرت خرید خانوار ناشی از افزایش قیمت‌ها، یارانه دارو، نان و پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هزینه خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ دی ۱۴۰۲
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان تصویب شد+جزئیات
حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان تصویب شد+جزئیات
ایلنا نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: در بحث افزایش حقوق کارکنان دولت کمیسیون تلفیق افزایش ۱۸درصدی مدنظر دولت را به ۲۰ درصد رساند

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در نخستین نشست خبری با خبرنگاران درخصوص جزییات مصوبات این کمیسیون در لایحه بودجه، گفت: در ابتدا نکته‌ای را باید عرض کنم و آن اینکه همه آنچه که بنده از مصوبات خدمت شما عرض می‌کنم در حال حاضر مصوبه کمیسیون تلفیق است و پس از آن باید به صحن علنی برود و در صحن مصوب شده و بعد از آن به تایید شورای محترم نگهبان برسد، در نتیجه مصوبات هنوز قطعی و نهایی نیست.

خبر فوری یک نماینده مجلس درباره میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳

میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: در بحث افزایش حقوق کارکنان دولت کمیسیون تلفیق افزایش ۱۸درصدی مدنظر دولت را به ۲۰ درصد رساند و کف حقوق برای کارکنان دولت را ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفت. همچنین برای بازنشستگان عزیز ۹ میلیون تومان حداقل حقوق تصویب شد. همچنین نحوه اعمال درصد افزایش حقوق‌ها که به متوسط ۲۰ درصد برسد براساس جدولی خواهد بود که در ادامه عرض می‌کنم.

وی در رابطه با افزایش قیمت بنزین، تصریح کرد: آنچه که دولت در لایحه بودجه آورده است در آن تغییر قیمت حامل های انرژی نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
حقوق زیر ۳۰ میلیون خط فقر است
۱۰:۳۸ ۲۵ دی ۱۴۰۲
حقوق زیر ۳۰ میلیون خط فقر است
Iran (Islamic Republic of)
همه مسئولان، نهادها و مردم باید دست به دست هم دهیم تا در کشور مشکل اقتصادی وجود نداشته باشد.
۱۰:۲۹ ۲۵ دی ۱۴۰۲
همه مسئولان، نهادها و مردم باید دست به دست هم دهیم تا در کشور مشکل اقتصادی وجود نداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۵ دی ۱۴۰۲
دولت،‌ دستگاه قضایی، اجرایی و قانون گذاری وظیفه دارند بر اساس فرموده حضرت علی(ع) به مالک اشتر افرادی را به کار بگیرند که نسبت به مردم لطف، محبت و رأفت داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
آیا این همه احتکار و گران فروشی درست است؟ این چنین اموال را از بین بردن، رشوه گرفتن و فساد درست است؟
Iran (Islamic Republic of)
عملکرد دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال ۱۳۹۲ تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است.
۱۰:۰۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
عملکرد دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال ۱۳۹۲ تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
نماینده ناتوان و عاجز در مجلس از سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکلات اصلی کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور را رها کرده است و به دنبال اعتراض افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت است تاسف بار است
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته بی پول
۰۹:۴۰ ۲۵ دی ۱۴۰۲
مدیران ناتوان و عاجز مخابرات خود را به خواب زده اند نه میبینند ونه میشنوتد ازخداوند متعال برای انان شفا خواهانیم
بازنشسته بی پول
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۹:۰۹ ۲۵ دی ۱۴۰۲
در سال 1401 کارگران و برخی کارمندان 12 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 1 میلیون 800 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۵ دی ۱۴۰۲
آیا برای خودشان هم همینطور قطره چکانی اضافه می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۵ دی ۱۴۰۲
سلام لطفا درمورد موضوع مطرح شده رتبه بندی بازنشسته فرهنگی اول مهرماه برابر مصوب مجلس پی گیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۵ دی ۱۴۰۲
آقای حاجی بابایی امسال حقوق شاغل ها را دو بار بیست درصد بالا بردید ‌ . تا حقوق بازنشسته ها را امسال بیست درصد بالا نبرید . انتظار نداشته باشید که قشری که آدم به حساب نمی آوردید در انتخابات هم حضور داشته باشند چون در دادن حقوق آدم به حساب نمی آیند و از آمار جدا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۵ دی ۱۴۰۲
باسلام وارادت پیشنهادی دارم خدمت عزیزان شاغل تا جوان هستید .یه حرفه ای بیاموزید.یا کسب وکاری داشته باشید(شغل دوم) چون دوران باز نشستگی دوران سخت و فراموش شده ای هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۲۵ دی ۱۴۰۲
با عرض سلام ، این دولت حق را تمام کرد برای بازنشستگان ، تازه یکسال بازنشسته شدم ولی تفاوت حقوق با کارمند همتراز خودم نزدیک به هفت ، هشت میلیون است انگار ده سال بازنشسته شدم ، ماجرا اصحاب کهف در عرض یکسال چرا باید اینقدر تفاوت حقوق بین شاغل و بازنشسته باشد ، در این دولت بازنشسته ها اصلا به حساب نیامدن، مفهوم عدالت را هم فهمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
Mohamad
۰۱:۴۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
ای لعنت بر پدر و مادر باعث وبانی تورم بیست درصد بخوره تو سر پر ومادر هر چی دزده.اضافه نکنید بوق و کرنا هم نکنید اون بالا نشستی برا مردم بدبخت تصمیم میگیرید چند سال چندسال قیمت ها رو ثابت نگهدارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۵ دی ۱۴۰۲
ممنون حاج بابایی،واقعا مردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۵ دی ۱۴۰۲
البته خودشان بازنشستگی ندارن که بفهمن دوران‌ بازنشستگی یعنی چه وچه مشکلاتی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ دی ۱۴۰۲
برسر مسائل روز با جوانی بحث میکردم ومی خواستم قانعش کنم که مشکلات طبیعیه وبایدصبرکردو...ایشان درجوابم مثالی زد که مغزم هنگ کرد دیگر ساکت شدم. گفت :
داستان شعب اَبی طالب را خواندی گفتم بله گفت اگردرآن محاصره اقتصادی پیامبرخودش کباب میل می کردن وبقیه یاران نان وآب میخوردن چندنفرشان درایمان به پیامبر اکرم ص ثابت قدم می ماندن؟ الان چند درصد مسئولين دولت مردان ونمایندگان کشور درتحریم درکنار مردم ومثل مردم درفشار زندگی هستن وله می شوند؟وکلی سوال که جوابی برای آن ها نداشتم حالا آقای حاجی بابایی فکر می کنن درافزایش حقوق شق القمر کردن ماست دبه کوچک ۳کیلویی۱۵۰۰۰تومانی ۱۴۰۰ شدن ۸۵۰۰۰تومان چنددرصد افزایش وحقوق ما چنددرصد افزایش دراین دوسال آقای حاجی بابایی جمع کنید این افزایش وتوجیه های احمقانه را . به قول مرحوم نسیم شمال : خواهش نافهمی انسان مکن
کورشوم لال شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
شعار کافی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۵ دی ۱۴۰۲
دولت در کاهش فقر ناتوان بود . ظاهرا می‌خواهند فقر را گسترش داده و همه مردم عادی را فقیر کنند !!!
در واقع یکسان سازی فقر !!!!
Iran (Islamic Republic of)
به جای حرف شعار و تهدید عمل کنید
۰۰:۲۱ ۲۵ دی ۱۴۰۲
به جای حرف شعار و تهدید عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۰:۲۱ ۲۵ دی ۱۴۰۲
در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۵ دی ۱۴۰۲
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۵ دی ۱۴۰۲
بیش از ۷۰ و ۸۰ درصد پرونده های مردم مظلوم بدون بررسی و بدون رسیدگی در دادگاه های، دیوان عدالت اداری و اداره کار بایگانی می شود چرا؟
قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
انتقاد از مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲
۰۰:۱۳ ۲۵ دی ۱۴۰۲
زمان واریز عیدی بازنشستگان مشخص شد
تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
جهان صنعت: زمان واریز عیدی بازنشستگان ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس جدیدترین اخبار بازنشستگان درخواست افزایش عیدی کارگران بازنشسته نیز در این روزها صادر شده است که تصمیم‌گری درباره آن به عهده سازمان تامین اجتماعی است.

زمان واریز عیدی بازنشستگان مشخص شد


زمان واریز عیدی بازنشستگان مشخص شد

واریز عیدی بازنشستگان از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳، همانند سال های گذشته. توسط دولت و به موجب مصوبه هیات وزیران تعیین می شود. بنابراین، میزان پاداش آخر سال بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳، به اندازه مبلغ عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ مورد تصویب قرار می گیرد. اما مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری هرساله به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات خبری پایان سال تبدیل می‌شود.


انتقاد از مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

به تازگی یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان و از اعضای سابق شورای اسلامی کار خواستار پرداختِ «عیدی کارگری» به بازنشستگان تامین اجتماعی شد. او با انتقاد از مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری گفته است. سالهاست که یکی از اصلی‌ترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی، پرداخت عیدی کارگری است. این مطالبه را در دولت‌های مختلف مطرح کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ زمان گوش شنوایی نبوده است.


به گفته فرجی، مدیرعامل تامین اجتماعی که حرف آخر را در مورد رقم عیدی بازنشستگان این سازمان می‌زند. باید بداند با عیدی کارمندی، کارگران بازنشسته شب عید شرمنده خانواده‌هایشان می‌شوند. کارگر کارگر است و شاغل و بازنشسته ندارد؛ وقتی قانون می‌گوید کف عیدی کارگری ۶۰ روز مزد مصوب و سقف آن ۹۰ روز مزد است. باید این محدوده قانونی در مورد عیدی پرداختی به کارگران بازنشسته نیز رعایت شود.


دو پایه دستمزد؛ رقم عیدی بازنشستگان کارگری ۱۴۰۲

فرجی با بیان اینکه انتظار داریم حداقل به اندازه دو پایه دستمزد به تمام بازنشستگان تامین اجتماعی عیدی بدهند؛ اضافه کرد. بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر خط فقر هستند. چرا عیدی پایان سالِ بازنشسته‌ای که ۹ میلیون حقوق می‌گیرد باید برابر با عیدی پرداختی به یک قاضی یا یک استاد دانشگاه باشد؟ اگر قرار بر برابری در پرداخت‌هاست، در طول سال مزایای آن چنانی خواص را هم به ما کارگران بازنشسته بپردازند.
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین شهید
۲۳:۴۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
آقای حاجی بابایی بازنشسته بانک هستم ۹میلیون تومان حقوق واریزکردندخودت روخسته نکن دستت به جای بندنیست خدایی این چندمین باری که درموردافزایش حقوق بازنشسته هاصحبت می کنی.بجای رسیدیدخودتان خسته نکنیدبرای هرسازمانی یی چاله بکنیدهرکسی بازنشسته شدبندازیدش توچاله خاک بریزش روش همه چیزتمام میشی دیگه نیازبه تبصره ماده نداری.همه چیزبرای شماآنی ولی برای بازنشسته غیری آنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۵ دی ۱۴۰۲
کارمندان بانک که یه وام بلاعوض گنده می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
سلام.
چطور برا مالیات ها عدالت بقرار کردید.
برای حقوق هم باید عدالت بقرار میشد که نشد.
آخه همه یکسان حقوق میگیرن که همه رو 20 درصد اضافه کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
جم کنین حقوق مسخره و کم دولتی رو
همسایه ما خرید فروش ماشین میکنه مث آب خوردن هربار کلی پول به جیب میزنه
بنگاه املاکی سر کوچمون خونه و زمین معامله میکنه سه سوته پولدار شد
این مملکت فقط معامله .. خرید و فروش
اونم بدونی البته چجور.. بلد باشی

فقط بنگاه دارا پولدارن و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
۲درصد اضافه کردید آنهم اگر تصویب وتاکید بشه .چند ماهه به خاطر این ۲درصد به فشار افتادید.مجلس با این همه دبدبه وکبکبه فقط بخاطر چندرغاز.علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
سلام.
20 درصد به همه!!!
يعني کسی که 50 میلیون میگیره با کسی که 8 میلیون. همه درصد ها یکی!!!
بازم منتطر فاصله طبقاتی باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
توکلی
۲۳:۰۶ ۲۴ دی ۱۴۰۲
سلام
برادر عزیز جناب حاجی زاده ،اگر ۲۰درصد شاغلین سال آینده اضافه شود و بعد۴۰درصد مابه تفاوت حقوق بازنشسته و شاغل فقط ۲۰درصد به حقوق باز نشستگان اضافه میشود!!!
شما اول ۲۰ درصد سالانه را به بازنشستگان اضافه کنید بعد مابه تفاوت محاسبه کنید و ۴۰ درصد لحاظ کنید،
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۵۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
خط فقر برای خانواده ۴ نفره در شهرهای بزرگ ماهانه ۳۰ میلیون تومان تعیین شده. انوقت اگر کسی در آمدش ماهانه ۴۰ میلیون بود باید ۳۰ درصد !!!! مالیات دهد ؟؟!! یعنی به خط،فقر باز گردد ؟؟!!
حالا سوال :
اگر شخصی درآمدش ماهانه ۴۰ میلیون تومان باشد ، چقدر می‌تواند پس انداز کند و چند سال طول می‌کشد تا در یکی از،شهرهای بزرگ بتواند یک مسکن ۱۰۰ متری بخرد ؟؟!!!
این زمان به شرط ثابت ماندن قیمت مسکن هرگز کمتر از ۲۵ سال نخواهد بود ! و می‌دانیم هرگز قیمت مسکن ثابت نخواهد ماند .
پس با درآمد ماهانه ۴۰ میلیون تومان هم مسکن دار شدن اگر غیر ممکن نباشد بسیار مشکل و طولانی است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
زبل خان


چرا اینوطوری ؟؟؟؟!!!!

لطف کنید همسان سازی کنید تمام دستگاه های دولتی را

و فقط نخبه های دارای اختراع ،ابتکار و اکتشاف ارز آور و صادرات محور هستند که ارز آوری زیادی برای مملکت دارند را از همسان سازی معاف کنید و به آنها حق نخبگی بدهید .

با این روش نخبگان واقعی که تعداد بسیار معدودی هستند آنقد بودجه نمی خواهند که دولت کسرربودجع بیاورد

و از طرفی هم اختلاف طبقاتی ،یاس و نا امیدی از بین می رود و امید به زندگی بر می گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ دی ۱۴۰۲
بازنشستگی یعنی بیکاری
یعنی حس بدرد نخور بودن
یعنی سکون و آمادگی برای مرگ
خدارو شکر با این کار افزایش امید به زندگی حاصل میشه...
طرف حس مهم بودن بهش دست میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
نفست از جای گرم بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
ما کجائیم و تورم مسکن و ماشین و اجاره مسکن کجا ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
زحمت شما
ولی اضافه کار و کارانه و حق مسکن و ماموریت و چه و چه هم جزو دریافتی شاغلین هست که امیدوارم در کم کردن شکاف مد نظر قرار بگیرن وگرنه چنین نظام طبقاتی اصلا شایسته جمهوری اسلامی نیست که اکثریت را به نون شب محتاج کردین و اقلیت را با پرخوری به زندگی فوق تجملانی مبتلا کردین
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۲:۰۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
آخه بی انصافها حقوق ها را ۲۰ درصد افزایش دادید ولی تعرفه پزشکی را ۴۶ درصد ، یکی به این بیسوادهای مجلس بگوید این معادله را حل کند ، راستی اینترنت هم ۳۴ درصد، حالا خودرو ۱۰۰ درصد و ..... بماند ، اصلا حقوق را افزایش ندهید و کالاها و خدمات دیگر را هم افزایش ندهید کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۰۲ ۲۴ دی ۱۴۰۲
همکار کاربر قبلی فرمودن خوب رتبه بندی ما پولش رو در کجا به ما بازنشستگان در نظر گرفتید انشالله فقط این ۲۰ درصد وخاله تفاوت بین شاغلین وبازنشستگان واقعا روی حقوق باز نشستگان هم فرهنگی وهمه گروهای بازنشسته اعمال شود انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
۲۰ درصد و ۱۸ درصد فرقی نداره .یعنی تفاوتش بی ارزشه .
اگه راست می گین تورم که ۵۰ درصد و بعضی موارد ۶۰ درصد رسیده ؛ همون درصد را به حقوق کارمند و بازنشسته اضافه کنید . این طوری که شما دارید پیش می روید کارمندا و مخصوصا بازنشسته ها باید کم کم به طرف خانه ابدی شون برن و اونجا بمونن تا ............‌
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۴ دی ۱۴۰۲
حقوق ها را ریالی میدهید یارانه ها را ریالی میدهید اما از ملت دلاری پس میگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
خب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
متاسفانه انگار افرادی که دارای شغل ازاد هستند و جزی از این جامعه بحساب نمی ایند و تمام درامد و پول نفت و مالیات فقط صرف افراد شاغل و بازنشسته لشکری و کشوری در تمام حوزه ها می شود. این نگاه باعث جامعه بصورت طبقاتی در اید و امکان رشد را از افراد دارای مشاغل ازاد که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند گرفته و کیفیت زندگی این قشر را بشدت کاهش داده. حاجی بابایی نگاه بکن که با این کارهای بی حساب و کتاب جامعه رو نابود کردید.
Iran (Islamic Republic of)
حقوق زیر 30 میلیون خط فقر است
۱۹:۳۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
حقوق زیر 30 میلیون خط فقر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۴ دی ۱۴۰۲
جناب حاج بابایی بازهم بااین مصوبه کلاه سرباز نشستگان گذاشتید شما حقوق بازنشستگان را ۹۰درصدسال ۱۴۰۳شاغلین قراردادید که ۴۰درصد آنرا باهمسانسازی پرداخت میکنید که درسال۱۴۰۴ هم ۳۰درصد و۱۴۰۵هم ۳۰درصد تااینجا درست وتااینجا هم حقوق ۱۴۰۳ مبنا قرارگرفت که ۶۰درصد انرادردوسال آینده عملیاتی کنید تا حقوق بازنشستگان درسال ۱۴۰۵ باحقوق شاغلین همطراز ۱۴۰۳ شود بعد اون دوسال که سالیانه شاغلین افزایش حقوق دارند آیا ۹۰درصد رعایت می‌شود واگررعایت نمی‌شود که دوسال بازنشستگان عقب افتادگی حقوق دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۴ دی ۱۴۰۲
از ۹۲ تا آخر ۹۹ قیمت کالا و خدمات ۱۰٫۲ برابر شده است، حقوق کارکنان ۵.۱ برابر نشده است. حقوق کارگران ۵.۵ برابر نشده است. حقوق بازنشستگان ۷.۷ برابر نشده است. حقوق افراد تحت پوشش ۱۲.۷ برابر نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۹:۲۶ ۲۴ دی ۱۴۰۲
ر سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
نماینده ناتوان و عاجز در مجلس از سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکلات اصلی کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور را رها کرده است و به دنبال اعتراض افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت است تاسف بار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
چ فایده صدبرابر می ره روی جنسها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۴ دی ۱۴۰۲
وعده ی سر خرمن ندید جناب حاج بابایی واقعا بازنشستگان را شما خفه کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
شما که حساب کتاب بلد هستید لطف کنید حقوق من را به 50 میلیون برسانید و 60 در صد مالیات بگیرید در حال حاضر دریافتی بنده با سه فرزند دانشجو و محصل و فاصله رفت و امد از محل کار تا محل زندگی 350 کیلومتر و دریافتی حقوق و اضافه کار و ماموریت با 15 سال سابقه تامین اجتماعی در جهاد کشاورزی حدود 13 میلیون است .بیا و حالا فقط نفس بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۴ دی ۱۴۰۲
شرایط مالی بازنشستگان تامین اجتماعی که حداقل میگیرند وسی سال هم بیمه پرداخته اندخوب نیست لطفا برای بهبود شرایط حداقلی زندگی آنها مساعدت لازم بعمل آورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۴ دی ۱۴۰۲
رتبه بندی بازنشستگان فرهنگی مهر۱۴۰۰ را اجرا نکردید درحالیکه قانون این بازنشستگان را مشمول رتبه بندی می داند واحکام آن ها صادر شده است ولی دولت اجرا نمی کند البته عده ای می گویند بودجه بارنشستگان به معلمان مهرآفرین تخصیص پیدا کرد که طبق قانون رتبه بندی مشمول محسوب نمی شدند الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۴ دی ۱۴۰۲
درود همکار عزیز . منم ۱۴۰۰ هستم . تعداد زیادی از همکاران فعال و پرتلاش دنبال کار را دارند . خصوصا تهرانی ها پیگیری کنند ان شاالله نتیجه بده‌. تجمع و پویش هم هست .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۸:۱۶ ۲۴ دی ۱۴۰۲
باسلام
متاسفم برای چنین خبرهای نادرستی
باعث تاسف است که رئیس کمیسیون مجلس ازقوانین جاری مملکت بی اطلاع بوده ومالیات را از 8میلیون حساب کرده ود رحالی که درسال 1402 مالیات از10میلیون میباشد
باعث تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
ايشون نمدونه معافيت مالياتي سال جاري 10ميليونه ميگه معافيت مالياتي از8ميليون ميشه 12ميليون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۴ دی ۱۴۰۲
این افزایش هابه دردی نمیخوره چون قیمتهاثابت نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
اقا خداوکیلی کسی هست جواب بده برای رضای خدا
یعنی سال دیگه اخر فروردین بازنشسته ها ی بیست درصد افزایش دارند یرچهل درصد باهم یا اون چهل درصد میمانه ماهای بعد اعمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
حقوق مدیرانی که به مردم خدمت نکنند بر آنها حرام است
۱۷:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۲
حقوق مدیرانی که به مردم خدمت نکنند بر آنها حرام است
کسانی که در ادارات مسئولیتی دارند اما از انجام وظیفه سر باز می‌زنند حقوقی که دریافت می‌کنند بر آنان قطعا حرام است؛ چرا که از وظیفه خدمتگزاری عدول کرده‌اند.
مساله مدیریت یکی از مسائلی است که در جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه بوده و طی آن، آن مسئولیتی که به افراد داده می‌شود امانت است و این امانت یک امانتدار می‌خواهد پس کسانی که مسئولیتی را بر عهده دارند در هر جایگاهی که قرار گرفته‌اند باید احساس مسئولیت داشته باشند، وظایف‌شان را درست انجام دهند و اگر از انجام وظیفه کوتاهی کردند قطعا صلاحیت ادامه تصدی بر امور را نخواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
۱۲ میلیون حقوق شده
خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۴ دی ۱۴۰۲
همسان سازی بهتر از رتبه بندی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۴ دی ۱۴۰۲
با سلام و احترام، یک معلم بازنشسته رو با چه کسی می خواهید همسان سازی کنید وقتی معلمان شامل رتبه بندی شدند ولی ما را در نظر نگرفتند حتما با کمترین حقوق شاغلین هم سابقه که در پایین ترین رتبه در رتبه بندی قرار گرفتند. این ظلمی است به بازنشستگان فرهنگی، باید حقوق همه بر طبق تورم افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۴ دی ۱۴۰۲
حقوق زیر 20 میلیون خط فقر است
-
محمد
۲۰:۴۵ ۲۴ دی ۱۴۰۲
خداییش اگه دریافتی من 20 تومن باشه راضیم یارانمو قطع کنن
آخرین اخبار