راه اندازی ۱۵ پارک علم و فناوری حوزه سلامت

وزیر بهداشت گفت: در حادثه تروریستی کرمان در همان ساعت اولیه، ۱۱۰ عمل جراحی انجام شد و الان ۲۲ مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم دو مین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تا الان ۱۵ پارک علم و فناوری در حوزه سلامت راه اندازی شده است و ۳۵ قرارداد برای تولید سیتی اسکن های تولید داخل داریم و اکثر تجهیزات بیمارستان ها توسط شرکت های دانش‌بنیان داخلی تامین شده است. 

وی افزود:  الان ۲۲۰۰۰ عضو هیئت علمی و ۶۷ دانشگاه و دانشکده پزشکی در کشور داریم. امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است, ۴۸ درصد از استادان را زنان تشکیل می دهند و ۲۷۵ استاد به میزان یک درصد در حوزه سلامت داریم. در سامانه نیماد نیازهای حوزه سلامت به ثبت می رسد. 

وی تاکید کرد: تجاری سازی محصولات باید انجام شود و وزارت بهداشت از شرکت‌ها حمایت خواهد کرد. بسیاری از کشورها تولیدات ایرلن را با کیفیت می دانند.

وزیر بهداشت ادامه داد: شرکت های دانش‌بنیان با کمک دولت محصولات خوبی را تولید و انتظار این می رود که شرکت ها کارهای خلاقانه را انجام دهند و توصیه ما این است که شرکت های دانش‌بنیان مراکز تحقیقاتی قوی داشته باشند.

عین اللهی ادامه داد: همگرایی و هم افزایی مراکز تحقیقاتی یکی از برنامه های مهم محسوب می شود. در دوران کرونا شش نوع واکسن در کشور تولید شد و ما به نقشه جامع علمی تحقیقاتی در حوزه سلامت نیازمند هستیم.

وزیر بهداشت افزود: در حادثه تروریستی کرمان و بیش از ۲۸۰ مصدوم به بیمارستان منتقل و ۱۱۰ عمل جراحی در همان روز انجام شده است. الان ۲۲ مصدوم در بیمارستان بستری هستند.

برچسب ها: تولید دارو ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار