تشکیل ۹ هیات اندیشه‌ورز نُخبگانی در اصفهان

رییس بنیاد نُخبگان اصفهان گفت: ۹ هیات اندیشه‌ورز نُخبگانی با مشارکت حدود ۴۰۰ نُخبه در استان تشکیل شده است.

رییس بنیاد نُخبگان اصفهان در نخستین جلسه «هیات اندیشه‌ورز استان» در دانشگاه اصفهان گفت: این هیات‌ها در زمینه‌های سلامت، گردشگری، فرهنگ، علم و فناوری، آب، محیط زیست، صنعت و انرژی فعالیت دارند.

 حسین ربانی  با بیان‌اینکه تشکیل هیات‌ها بر اساس طرح تشکیل و توسعه هیات‌های اندیشه‌ورز نُخبگانی که از سوی بنیاد ملی نُخبگان در سال گذشته ابلاغ شد، صورت گرفت افزود:افراد نُخبه‌ای که در این طرح مشارکت کردند با توجه به نوع تخصص و استعداد خود در هر یک از این هیات‌ها فعالیت می‌کنند.

او گفت:  تشکیل هیات‌های مورد نظر را شبکه‌سازی گروه‌های نُخبگانی بمنظور هم‌افزایی برای حل مسائل استان و کشور و کمک به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای مسوولان در حوزه‌های تخصصی برخی از اهداف این تشکل است.

ربانی با اشاره به تشکیل مرکز حکمرانی عالمانه از یک سال گذشته در بنیاد نُخبگان اصفهان خاطرنشان کرد: هیات‌های اندیشه‌ورز نُخبگانی زیرمجموعه این مرکز فعالیت می‌کنند.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش بنیان اصفهان نیز در این نشست گفت: ساختارمند کردن آیین‌نامه‌ها برای اجرایی کردن قوانین و اسناد بالادستی موجود ضروریست.

فرید نجاتبخش افزود: لازم است استانداران هر استان مشاور فناوری نیز داشته باشند تا بحث فناوری بصورت ساختارمند در حوزه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی قرار بگیرد.

نخستین جلسه هیات اندیشه‌ ورز استان اصفهان بمنظور تمرکززُدایی حکمرانی شبکه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت نُخبگان و تصمیم‌سازی استانی بر اساس ابلاغ آیین‌نامه هیات اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.