حمایت آلمان از نسل‌کشی تل‌آویو، خشم گزارشگران سازمان ملل را برانگیخت

گزارشگران سازمان ملل حمایت آلمان از رژیم صهیونیستی در مقابل شکایت آفریقای جنوبی علیه این رژیم به دلیل ارتکاب نسل‌کشی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش آناتولی، «بالاکریشنان راجاگوپال» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حق اسکان شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شوکه‌کننده است که آلمان همه مسئولیت‌هایش را کنار گذاشت. آلمان بجای مخالفت با این شکایت باید از آن حمایت کند.

«تلالنگ موفوکنگ» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حق بهداشت نیز در ایکس نوشت: آلمان در تاریخ خود مرتکب یک نسل‌کشی دیگر شد.

وی افزود: برلین «تلاش می‌کند تلاش‌های آفریقای جنوبی را که خود قربانی استعمار و آپارتایید بوده است، تضعیف کرده و از یک نسل‌کشی دیگر و یک قدرت اشغالگر هسته‌ای حمایت کند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل هم در ایکس نوشت: کسانی که برای نجات فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند، کشور‌ها عرب، «برادران خونی»، کشور‌های غربی و مروجان حقوق بشر نیستند بلکه کشوری است که تاریخی از سرکوب/آپارتاید دارد. آلمان به دلیل تاریخی که دارد نباید در این زمینه کارشکنی کند.

دولت آلمان جمعه شکایت درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را رد و اعلام کرد آماده است تا با شرکت در جلسات دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان طرف ثالث در مورد استفاده از کنوانسیون چندجانبه شفاف‌سازی کند.

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اولاف شولتس صدراعظم آلمان برای توجیه نسل‌کشی این رژیم در غزه تشکر کرد.

 نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیویستی به تکاپو افتاده و مدعی شده است که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.

به ادعای مقامات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، این دادگاه فقط از اسرائیل خواهد خواست که اجازه کمک‌های بشردوستانه را به غزه و تشکیل کمیته حقیقت یاب بی طرف را بدهد یا به آوارگان اجازه بازگشت به شمال غزه را بدهد.

در همین حال، اتحادیه عرب نیز بر حمایت کامل خود از دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کرد.همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین الملل حمایت کامل خود را از آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
دولت المان با حمایت از نسل کشی اسراییل و حمایت از اشوبهای پاییز گذشته ایران نشان داد که از حامیان اصلی تروریسهای دولتی جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
آلمانها خودشان سابقه نسل کشی دارند! و هنوز دارند غرامت جنگ جهانی را به ایالات متحده پرداخت می کنند!!
آخرین اخبار