تثبیت ۴ هزار هکتار از اراضی غیر ملی لرستان

رئیس جهادکشاورزی لرستان گفت: در بررسی ۱۷ پلاک از اراضی استان به مساحت ۹ هزار و ۹۳۱ هکتار، در نهایت ۴ هزار و ۸۸ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی (مستثنیات) تثبیت شد.

سید عماد شاهرخی در کمیسیون رفع تداخلات اراضی لرستان در محل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: هدف اصلی از این طرح رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها، در عین حال حفظ و حراست از زمین‌های ملی و منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی، زمین کشاورزی دارای ارزش و اعتبار شده و کشاورز می‌تواند به عنوان وثیقه از آن استفاده کند و کشاورزان صاحب زمین از این طریق دارای سرمایه واقعی‌تری شده و امکان این را می‌یابند که فعالیت کشاورزی خود را توسعه دهند.

رئیس جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه در این کمیسیون تعداد ۱۷ پلاک از اراضی استان به مساحت بالغ بر ۹ هزار و ۹۳۱ هکتار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در نهایت میزان ۴ هزار و ۸۸ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی (مستثنیات) تثبیت شد.

گفتنی است کمیسیون رفع تداخلات لرستان به ریاست شاهرخی رییس سازمان جهادکشاورزی استان، و با حضور میرزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، محمدی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، بهرام میر دریکوند مدیر امور اراضی استان و سایر اعضا در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان لرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.