معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی؛

شورای اسلامی بر روی پیشرفت شهر بیرجند، تمرکز کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: شورای اسلامی بر روی پیشرفت شهر بیرجند، تمرکز کند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی  با بیان این مطلب در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با استاندار، گفت: از آن جایی که پیشرفت و تعالی شهر، نیازمند اجرای برنامه‌های کلان است، لذا انتظار داریم شهرداری و شورای شهر برای مدیریت بیرجند به دنبال تحقق طرح‌های اقتصادی بزرگ باشند.

او با تأکید بر اینکه مهمترین تکلیف اعضای شورای شهر، مدیریت شهر به نحو مطلوب است، تصریح کرد: اصل بر این است که نخبگان شهر به عنوان نمایندگان مردم در شورا دور هم جمع شوند و برای ارتقاء شهر تصمیم گیری کنند.

عباس زاده؛ متأسفانه طی دو سال گذشته، طرح‌های اقتصادی کلانی که بتواند به ایجاد درآمد پایدار و افزایش منابع اعتباری شهرداری بیرجند کمک کند، نداشته ایم.

معاون استاندار ادامه داد: قانون اجازه سرمایه گذاری‌های کلان را به شهرداری‌ها داده و باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم.

عباس زاده تأکید کرد: شورای شهر باید شرایطی را برای بازدید از طرح‌های کلان و اقدامات شهرداری‌های بزرگ مهیا کند و از تجربه‌های موفق دیگر مناطق برای توسعه مرکز خراسان جنوبی استفاده نماید.

او متذکر شد: رویکرد‌ها را به سمتی ببرید که از همین ظرفیت‌های موجود برای کمک به رفاه مردم، ارزش افزوده ایجاد کنید.

به گفته عباس زاده ؛ سوء مدیریت شهری، هزینه‌هایی گاه جبران ناپذیر دارد.

معاون استاندار  با ذکر این نکته که دولت و استانداری در هیچ جایی مانع کار‌های توسعه‌ای شهرداری‌ها نشده، تأکید کرد: ما از طرح‌های اقتصادی شهرداری‌های استان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

او به اقدامات دولت سیزدهم در دو سال گذشته در راستای تقویت شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به شهرداری‌ها تزریق شده و تا پایان سال همین به همین میزان وارد استان خواهد شد.

عباس زاده با تأکید بر اینکه خدمات دولت به شهرداری‌ها قابل قیاس با گذشته نیست، ادامه داد: در هیچ دوره‌ای به این اندازه ماشین آلات در بین شهرداری‌های خراسان جنوبی توزیع نشده است.

به گفته معاون استاندار ؛ ۶۷ درصد بودجه شهرداری‌های استان از محل منابع دولتی تأمین شده در حالی که شهرداری‌ها خود باید خلق درآمد کنند و مستقل باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری نیز گفت: در سال ۱۴۰۱، علاوه بر یک دستگاه ماشین آتش نشانی سنگین، ۹ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه ون به شهرداری بیرجند تحویل شده است.

صفری ادامه داد: قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود ۵ میلیارد تومان و هر دستگاه ون نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

او با تشریح دیگر کمک‌های مالی و اعتباری دولت به شهرداری بیرجند، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون از محل کمک‌های مختلف دولتی، منهای قیر و ماشین آلات ۱۰۵ میلیارد تومان به بودجه شهرداری بیرجند تزریق شده است.

به گفته مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های اسلامی استانداری؛ در جریان سفر وزیر کشور به استان، استاندار مجوز یک دستگاه آتش نشانی سنگین و بکار گیری ۱۵ نفر نیروی آتش نشانی (از محل تبصره ۳) را اخذ نمود که در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.