فرماندار تهران:

برای برگزاری انتخابات الکترونیک منتظر تصمیم شورای نگهبان هستیم

فرماندار تهران با اعلام دوباره آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: تصمیم گیری نهایی در این زمینه بر عهده شورای نگهبان است و ما منتظر اعلام نظر و تصمیم این شورا هستیم.

احمد قیومی روز شنبه در خصوص آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیک اظهار کرد: فرمانداری آمادگی خود را برای اجرای الکترونیکی انتخابات اعلام کرده، ولی تصمیم گیرنده اصلی در این خصوص شورای نگهبان است.

وی افزود: از نظر زیرساختی تمهیدات لازم در بحث پایداری اجرا در تمام حوزه‌ها در حال انجام است و مشکلی بابت این موضوع نداریم.

فرماندار تهران اضافه کرد: در قانون جدید، انتخابات الکترونیکی در پایتخت به ثبت رسیده، اما دستور اجرا توسط شورای نگهبان هنوز صادر نشده است.

قیومی یادآور شد: اگر بنا بر انتخابات الکترونیک باشد، فعلا فقط در پایتخت کشور به عنوان الگو اجرا خواهد شد، البته باید الزامات این موضوع را هم در نظر گرفت.

تنها حدود دو ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت باقی مانده و همچنان شورای نگهبان تکلیف برگزاری انتخابات الکترونیکی در یک هشتم شعب انتخاباتی را مشخص نکرده است این در حالیست که رییس ستاد انتخابات کشور می‌گوید وزارت کشور فهرست شعب مورد نظر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را به شورای نگهبان ارسال کرده است.

براساس اعلام وزارت کشور برای انتخابات پیش رو ۶۵ هزار شعبه اخذ رای پیش بینی شده که براساس قانون جدید انتخابات، در حدود هشت هزار شعبه دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات باید به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شود، البته وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی باید ابتدا تائید شورای نگهبان را بگیرد.

انتخابات الکترونیکی، یک سیستم انتخاباتی است که برای رأی دهندگان این امکان را فراهم می‌کند تا با بالاترین ضریب حفاظتی و امنیتی، رای خود را به صورت الکترونیکی انتخاب کنند در این نوع انتخابات، مراحل رای دادن، شمارش و اعلام آرای به صورت کاملاً مکانیزه و الکترونیکی و با کمک کامپیوتر انجام می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار