مشارکت شهرداری اهواز در طرح‌های انبوه سازی مسکن

رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز از مشارکت این سازمان در طرح‌های انبوه سازی مسکن در مساحتی بیش از ۲ هزار متر مربع خبر داد.

 صادق کهوازی گفت: با هدف توسعه همکاری میان سازمانی، باهدف توسعه امکانات و زیرساخت‌های شهری، با شرکت توسعه مسکن استان خوزستان زیر مجموعه بنیاد مسکن وارد مذاکره شدیم و تفاهم‌نامه‌ای هم با هدف گسترش تعاملات و بالابردن سطح مشارکت منعقد شد.  

او با اشاره به نحوه مشارکت مدنی (مسکونی) و همکاری در این قرارداد‌ها می گوید: براساس این تفاهم نامه، آورده شهرداری اهواز، زمین و پروانه ساخت است و شرکت توسعه مسکن خوزستان نیز در امر ساخت و ساز مشارکت دارد و این طرح مشارکت مدنی و انبوه سازی مسکن در مساحتی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.  

کهوازی ادامه داد: در روش مشارکت مدنی شهرداری به صورت موقت زمین را در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گذارد و پروانه ساخت نیز توسط شهرداری صادر می‌شود و سرمایه گذار نیز طبق قرارداد اقدام به ساخت و ساز می‌کند که در پایان مدت معین تعیین شده در قرارداد، سهم الشرکه هر کدام (شهرداری و سرمایه گذار) براساس نظریه کارشناسی و توافق صورت گرفته واگذار می‌شود.  

رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز در ادامه با اشاره ایجاد ساختار‌های مناسب و هدفمند در امر سرمایه گذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی و دولتی، گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت بهروری از تخصص، اندیشه‌ها و سرمایه اشخاص و همزمان با آن ایجاد بستر و ساختار مناسب میتواند زمینه، رشد و توسعه امکانات شهری را فراهم نماید.

این مقام مسئول می‌گوید: در تلاش هستیم با توسعه و گسترش امکانات رفاهی بتوانیم گامی هر چند کوچک به منظور جلب رضایت شهروندان به جلو برداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.