وزیر خارجه کره جنوبی:

کره شمالی به دنبال آسیب رساندن به روابط کره جنوبی و ژاپن است

وزیر خارجه کره جنوبی گفت: همکاری امنیتی کره جنوبی-آمریکا-ژاپن و بازدارندگی گسترده کره جنوبی-آمریکا تحولاتی است که کره شمالی را «مضطراب» می‌کند.

چو تائه یول، وزیر امور خارجه جدید کره جنوبی امروز جمعه کره شمالی را به تلاش برای انجام اقدامات تحریک آمیز برای به خطر انداختن روابط بین کره جنوبی و ژاپن متهم کرد.

چو در یک کنفرانس مطبوعاتی در مراسم تحلیف خود گفت: همکاری امنیتی کره جنوبی-آمریکا-ژاپن و بازدارندگی گسترده کره جنوبی-آمریکا در زمان دولت یون سوک یول [رئیس جمهور کره جنوبی] شکل گرفته است و ما شاهد تلاش‌های مشخص برای تقویت بازدارندگی هستیم. این تحولات کره شمالی را «مضطراب» می‌کند.

علاوه بر این، چو در مورد امیدواری خود برای بهبود روابط سئول با چین صحبت کرد. او تاکید کرد: "ما زمینه‌های زیادی مانند اقتصاد، هنر، انسانیت و تبادلات مردمی داریم که می‌توانیم در آن‌ها همکاری کنیم. بسیار مهم است که از طریق پروژه‌های همکاری اساسی اعتماد ایجاد کنیم. "

پیشتر، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر تقویت بازدارندگی هسته‌ای این کشور گفت که اگر کره جنوبی امنیت و حاکمیت ما را تهدید کند در «نابود کردن» این کشور درنگ نخواهیم کرد.

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار