گروه‌های مقاومت:

حملات آمریکا به یمن، مشارکت در جنایات اسرائیل است

حزب‌الله لبنان، حماس،جهاد، نجباء و کتاب سیدالشهدا اعلام کردند حملات آمریکا به یمن نشان‌دهنده مشارکت واشنگتن در نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه است.

به نقل از رسانه‌ها، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به یمن، اقدام آمریکا و انگلیس را تجاوز آشکار واشنگتن و لندن به یمن، امنیت، حاکمیت و مردم آزاده و شریف آن دانست که با تمام قدرت، شجاعت و مسئولیت در کنار ملت مظلوم فلسطین و مقاومت دلیرانه آن‌ها ایستاده اند و با تمام ابزار‌ها و امکانات موجود نهایت تلاش خود را برای شکستن محاصره آن انجام می‌دهند.

حزب الله لبنان اضافه کرد که حملات آمریکا به یمن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا شریک کامل در فجایع و کشتار‌های دشمن صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و منطقه است و اینکه آمریکا برای حمایت از این رژیم جنایتکار و تامین امکانات و ابزار آلات قتل و خونریزی این رژیم و برای سرپوش گذاشتن بر حملات و جنایت آن و حمله به هرکس که در کنار مردم مظلوم فلسطین در سراسر منطقه ایستاده است، تلاش می‌کند.

حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد که این حمله باعث تضعیف حمایت مردم یمن از مردم مظلوم فلسطین و غزه نمی‌شود بلکه بر قدرت و عزم آن‌ها برای مقابله با آمریکا و متحدانش و دفاع از خود و ادامه راه حمایت از مردم فلسطین و تحقق حقوق آن‌ها و عدالت خواهد افزود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز حمله به یمن توسط آمریکا و انگلیس را نشان‌دهنده تصمیم آن‌ها برای گسترش درگیری دانست و تاکید کرد که این حمله عواقبی برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

«سامی ابو زهری» از رهبران این جنبش فلسطینی گفت که حمله آمریکا و انگلیس به مواضع ارتش یمن که در کنار مردم مظلوم غزه ایستاده است، تجاوز به امت اسلام و تحریک این ملت است و بیانگر آن است که کشور‌هایی که به یمن حمله کردند تصمیم به گسترش درگیری به خارج از غزه دارند و این پیامد‌هایی را در پی خواهد داشت.

جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای حمله بامداد امروز به یمن را «پوشش نظامی استعمار غربی برای گماشته نظامی خود در فلسطین» خواند و از امت عربی و اسلامی خواست تا برای محکوم کردن این حمله اقدام کنند.  در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: «موضع شرافتمندانه و شجاعانه یمن را قدر می‌دانیم و تمامی مواضع ذلیلانه عربی را محکوم می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که در کنار برادران یمنی خود هستیم و مقاومت ملت‌های اسلامی است که در نهایت پیروز خواهد شد.

گروه مقاومت «کتائب سیدالشهدا» عراق نیز در بیانیه‌ای گفت رژیم صهیونیستی و آمریکا دو عامل مهم نا امنی در غرب آسیا است و تا ریشه‌های آن‌ها زده نشود، منطقه روی آرامش نخواهد دید.  در این بیانیه آمده است: «تا زمانی که این دو غده سرطانی همچنان در بدن امت اسلام هستند، تجاوز به کشورها و ریختن خون بیگناهان ادامه خواهد داشت و تنها راه از بین بردن این غده سرطانی از ریشه است».  کتائب سیدالشهدا با اعلام ایستادگی در کنار یمن، گفت: «یمن شریف و بزرگوار همچون گذشته، علیه ظالمان و متجاوزان ایستادگی خواهد کرد».

جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق نیز در بیانیه ای حملات آمریکا و انگلیس به یمن را تجاوز آشکار آمریکایی - انگلیسی به امنیت و حاکمیت یمن و مردم آزاده و شریف آن دانست و آن را به شدت محکوم کرد.  النجباء افزود: حملات و تجاوزات آمریکا به یمن بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که واشنگتن شریک کامل در جنایات و قتل عام های دشمن صهیونیستی در غزه است.  این جنبش مقاومت اسلامی در عراق تاکید کرد که حملات آمریکا و انگلیس هرگز باعث نخواهد شد که مردم یمن از حمایت [ ملت فلسطین ] دست بکشند.

جمعی از رزمندگان یمنی مستقر در خط ساحل غربی یمن نیز در بیانیه‌ای خطاب به عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن گفتند تا آخر پای آرمان‌ها و مفاهیم بزرگ انقلاب ایستاده‌اند.  در این بیانیه آمده است: «سیدی القائد، در حالی که درگیر نبرد فتح موعود و جهاد مقدس هیتم، با خدا و شما تجدید پیمان می‌کنیم که شمشیر خداوند در دستان شما باشیم... با شما عهد می‌بندیم که با نبرد و ایستادگی کنار شما باشیم و همه اعمالمان گواه عظمت باشد».

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

گفتنی است که شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی‌ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آن‌ها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات‌های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1945 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در منطقه و جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
حضور نظامی انگلیس در خاک عراق، نقض حاکمیت عراق است.
حضور نظامی انگلیس در خاک لیبی، نقض حاکمیت لیبی است.
حضور نظامی انگلیس در خاک سوریه، نقض حاکمیت سوریه است.
حضور نظامی انگلیس در خاک یمن، نقض حاکمیت یمن است.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
انگلیس جنایتکار یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در انگلیس ببندند.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش وحشی را وارد سوریه، عراق، افغانستان، یمن، لیبی و منطقه خاورمیانه وارد کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش وحشی را وارد سوریه، عراق، افغانستان، یمن، لیبی و منطقه خاورمیانه وارد کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف آمریکایی از سال 2014 تاکنون در سوریه و عراق سکوت نمی‌کرد.
اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در یمن سکوت نمی‌کرد.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
حضور نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در عراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای انگلیسی حق حضور در سوریه و عراق و یمن ندارند.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
حضور نیروهای نظامی آمریکا درعراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای آمریکایی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.

حضور نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در عراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای انگلیسی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.

جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو بیش از 8 سال است که شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی ائتلاف متجاوز رژیم سعودی در جنگ یمن بودن و هستند.
و این در حالی که ائتلاف آمریکایی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار ناتوان و عاجز از سال 2014 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
تجاوز نظامی و حمله نیرو‌های نظامی ایالات متحده به همراه بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به یمن جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
آخرین اخبار