ناتوانی آمریکا و متحدانش در برابر انصارالله؛ بایدن: به دستور من حمله به یمن انجام شد

بایدن در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن اعلام کرد: «به دستور من، نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با انگلیس و متحدانمان چند هدف را در یمن هدف قرار دادند.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز به دستور من، نیرو‌های نظامی ایالات متحده به همراه بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند با موفقیت حملاتی را علیه تعدادی از اهداف در یمن انجام دادند که توسط حوثی‌ها (انصارالله) برای به خطر انداختن آزادی دریانوردی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان مورد استفاده قرار گرفتند.

کاخ سفید همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد ۱۰ کشور شامل ایالات متحده آمریکا و کشور‌های استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزیلند، کره جنوبی و بریتانیا در حمله به یمن مشارکت داشتند.

رئیس جمهور آمریکا در توجیه تجاوز نظامی به یمن گفت: این حملات در پاسخ مستقیم به حملات بی‌سابقه حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ و استفاده از موشک‌های بالستیک ضد کشتی برای اولین بار در تاریخ است.

وی مدعی شد: این حملات نیرو‌های ایالات متحده آمریکا، دریانوردان غیرنظامی و شرکای ما، تجارت و آزادی دریانوردی را به خطر انداخته است.

ناتوانی آمریکا و شرکایش در برابر انصارالله یمن به روایت آمار از زبان بایدن و هزینه حمایت از رژیم اسرائیل

بایدن بدون اشاره به دلیل حملات در دریای سرخ از سوی نیرو‌های نظامی یمنی با ارائه آماری به ناتوانی واشنگتن دربرابر حملات انصارالله اشاره کرد و گفت که بیش از ۵۰ کشور تحت تاثیر ۲۷ حمله به کشتیرانی تجاری بین المللی قرار گرفته‌اند و خدمه کشتی‌های بیش از ۲۰ کشور در این اقدامات، تهدید یا به گروگان گرفته شده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد که بیش از دو هزار کشتی مجبور شده‌اند هزاران مایل مسیر خود را تغییر دهند تا از عبور از دریای سرخ اجتناب کنند که می‌تواند باعث هفته‌ها تاخیر در زمان ارسال محموله‌های آنان شود.

بایدن بدون اشاره به حمایت‌های آشکار نظامی، امنیتی و مالی ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل در بمباران بی وقفه نوار غزه که منجر به خشم گروه‌های مقاومت و انصارالله یمن و واکنش آن‌ها برای توقف تجاوز رژیم اسرائیل شده است، تصریح کرد: حوثی‌ها در ۹ ژانویه، بزرگترین حمله خود را تا به امروز انجام دادند که مستقیماً کشتی‌های آمریکایی را هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: حوثی‌ها (انصارالله) روز ۹ ژانویه، تقریباً ساعت ۹:۱۵ شامگاه به وقت صنعا در حمله‌ای پیچیده، خطوط کشتیرانی بین‌المللی و ده‌ها کشتی تجاری در حال تردد را هدف قرار دادند.

سنتکام با تکرار ادعا‌های ضد ایرانی، مدعی شد: «حوثی‌ها در این تهاجم به طور همزمان از پهپاد‌های تهاجمی ساخت ایران، موشک‌های کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی استفاده کردند، اما همه ۱۸ پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی با تلاش مشترک ناوگان دریایی ایالات متحده و انگلستان سرنگون شدند و هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های تجاری و ناو‌های جنگی وارد نشد.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، این حملات را بیست و ششمین حمله نیرو‌های مسلح یمنی به خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) عنوان کرد.

بایدن: در صورت لزوم در دستور برای اقدامات بیشتر تردید نخواهم کرد

رئیس جمهور آمریکا سپس با اشاره به تشکیل ائتلاف آمریکایی برای حمایت از کشتیرانی بین المللی و جلوگیری از حملات انصارالله یمن یادآور شد: هفته گذشته، همراه با ۱۳ متحد و شریک خود، در هشداری صریح اعلام کردیم که حوثی‌ها در صورت عدم توقف حملات، عواقب آن را متحمل خواهند شد.

بایدن اضافه کرد: روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از حوثی‌ها خواست به حملات به کشتی‌های تجاری پایان دهند و اقدام دفاعی امروز به دنبال این کارزار دیپلماتیک گسترده و تشدید حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: این حملات هدفمند، پیام روشنی است مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا و شرکای ما، حملات به نیرو‌های خود و به خطر افتادن آزادی دریانوردی را تحمل نخواهیم کرد و در صورت لزوم در صدور دستور برای انجام اقدامات بیشتر به منظور محافظت از مردم و جریان آزاد تجارت بین‌المللی تردید نخواهم کرد.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: حملات به حوثی‌ها (انصارالله یمن) توسط جنگنده‌ها و موشک‌های تاماهاوک انجام شده است.

حمله به بیش از ۱۲ مواضع در یمن 

شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی‌ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آن‌ها حمله کرده‌اند.

 سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات‌های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه هنگام سفر به منطقه هشدار داد که اگر حملات انصارالله یمن در دریای سرخ متوقف نشود، عواقبی در پی خواهد داشت.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی همچنین گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در سفر منطقه‌ای خود، به سران کشور‌ها گفته بود حملات علیه حوثی‌های یمن، اقدامی دفاعی است نه در راستای تشدید تنش.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش دادند: اقدام نظامی مشترک ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در پاسخ به تهدیدات حوثی‌ها (انصارالله) با استفاده از ناو‌های جنگی، جنگنده‌ها و شلیک موشک از زیردریایی‌ها صورت گرفت.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز به نقل از یک مقام آمریکایی ادعا کرد: ائتلاف تحت رهبری آمریکا بیش از ۱۲ حمله علیه مواضع انصارالله در یمن انجام داد. پیش از این یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرده بود به ۱۰ هدف در یمن حمله شده است.

تارنمای پولیتیکو نیز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ایالات متحده و بریتانیا با حمایت استرالیا، هلند، بحرین و کانادا، امشب حملات مشترکی را علیه اهداف حوثی‌ها (انصارالله) در یمن انجام دادند.

شبکه صدای آمریکای انگلیسی نیز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به حوثی‌ها (انصارالله یمن) را هدف قرار دادند. به گفته این مقام آمریکایی، حملات به یمن، از هوا، دریا و پایگاه‌های زیردریایی به مواضع انصارالله انجام شد و استرالیا، کانادا، هلند و بحرین به این حمله کمک کردند.

قطعنامه شورای امنیت و چراغ سبزی برای تجاوز به یمن 

شورای امنیت سازمان ملل شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. همچنین روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری کشتی باری گلکسی لیدر است که اگرچه تحت نظارت شرکت ژاپنی فعالیت می‌کرد، اما فعالیت اصلی آن برای شرکتی اسرائیلی است. این کشتی از ۱۹ نوامبر در اختیار انصارالله یمن است.

این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

نیرو‌های دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ دی ۱۴۰۲
مثلا ابرقدرت با متحدانش مثل خر تو گل گیر کرده
عزیزان هموطن منتظر باشید از این بیشتر فرو خواهد رفت

خدا با مستکبرین کاری میکنه که خودشون به دست خودشون گورشون رو میکنن
این اون وعده ی خدا درباره ذلت و خواری مستکبرین و ظالمین که در قرآن گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
آمریکا در دریای سرخ غرق می‌شود حمله ‎آمریکا و انگلیس به ‎یمن، دست و پا زدن آن‌ها برای نجات از باتلاق خودساخته جنگ ‎غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
اقدامات تروریستی داعش در کرمان بر عهده دولت آمریکا جنایتکار است
۰۱:۵۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اقدامات تروریستی داعش در کرمان بر عهده دولت آمریکا جنایتکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۳ دی ۱۴۰۲
جو بایدن بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار ثابت و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است و هم سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی طبق قوانین بین‌المللی مجاز هستند!
هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی طبق قوانین بین‌المللی مجاز هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اوه چه گلی بر سرش زده تنهایی دستور داده حالا منتظر جوابش هم بادوستانت باش چون به تنهایی تحمل نداری وپا به فرار میگذاری البته فرار کردن وپشت کشورهای دیگر پنهان شدن کار همیشگی آمریکاست لازم نیست پیشگ باشی راحت میتوان فهمید که اگر ریشه آمریکا در منطقه کنده شود آخرش بعد از فرار دست بدامن بمب اتمی برای ماندگاریش میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دستت کنده بشه الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۲ دی ۱۴۰۲
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جنایتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی همه جانبه از اوکراین تجاوز به روسیه محسوب می شود و هم نقض قوانین بین المللی بوده است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۴۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
با سلام،
در برابر فرهنگ مقاومت، بمب های آمریکایی، کاربرد، ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جنگ سوریه بارها مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جنگ عراق بارها مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
جو بایدن عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بوده است.
جوبایدن عامل اصلی تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در جنگ غزه بوده است.
جوبایدن عامل اصلی تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، انگلیس و مزدورانشان به یمن بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
دونالد ترامپ از جنگ‌طلبی بایدن و حمله به یمن انتقاد کرد
۱۸:۲۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دونالد ترامپ از جنگ‌طلبی بایدن و حمله به یمن انتقاد کرد
Iran (Islamic Republic of)
افزایش 4 درصدی قیمت نفت با حمله آمریکا و انگلیس به یمن
۱۷:۳۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
افزایش 4 درصدی قیمت نفت با حمله آمریکا و انگلیس به یمن
Iran (Islamic Republic of)
یک جنگ دیگر توسط (جو) بایدن آغاز شد.
۱۷:۳۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
یک جنگ دیگر توسط (جو) بایدن آغاز شد.
Iran (Islamic Republic of)
پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های یمنی هستند
۱۷:۲۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
پایگاه‌های آمریکا در تیررس موشک‌های یمنی هستند
مردم و ارتش یمن سال‌هاست که تجربه دارند و از مقابله با ظالم هرگز ناتوان نمی‌شوند این‌ها بعد از دوران سخت مجهز به سلاح‌ها و موشک‌هایی هستند که می‌تواند به پایگاه‌های آمریکا برسد.
Iran (Islamic Republic of)
و ما هم بارها از جنایتکاران خواسته‌ایم که حمله به مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه در غزه را متوقف کنند
۱۷:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
و ما هم بارها از جنایتکاران خواسته‌ایم که حمله به مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه در غزه را متوقف کنند
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا و انگلیس با حمله به یمن به دنبال گسترش دامنه جنگ هستند
۱۶:۵۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا و انگلیس با حمله به یمن به دنبال گسترش دامنه جنگ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
یمنی‌ها به خیابان آمدند؛ «متوقف نمی‌شویم»
مردم یمن امروز جمعه، ۱۲ ژانویه با شرکت در یک راهپیمایی باشکوه حملات متجاوزانه ائتلاف آمریکایی به کشورشان را محکوم و با شعار «فتح موعود و جهاد مقدس» حمایت‌شان از مردم فلسطین را اعلام کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ترامپ، بایدن، هر دو ثابت کردند که سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند و هم که بویی از انسانیت نبرده اند.
۱۶:۳۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
ترامپ، بایدن، هر دو ثابت کردند که سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی هستند و هم که بویی از انسانیت نبرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
لعنت به میت بایدن و نتانیاهو و دار دستشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا و انگلیس می‌خواهند دریای سرخ را به دریایی از خون تبدیل کنند. آنچه اتفاق می‌افتد استفاده نامتناسب از زور و قدرت است و اسرائیل نیز در غزه همین کار را می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حماس در این مدت 98 روز که کمر آمریکا و صهیونیست‌ها را شکست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حضور نیرو‌های نظامی آمریکا و هم نیروهای کشورهای اروپایی در خلیج عمان و دریای سرخ 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای منطقه بوده است.
نیرو‌های نظامی آمریکا و هم نیروهای کشورهای اروپایی در خلیج عمان و دریای سرخ فقط از جنایتکاران حمایت و پشتیبانی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
به نظر من ترامپ وبایدن که بچه شیطانی بیش نیستند آبروی نداشته آمریکا را به باد دادند
Iran (Islamic Republic of)
تجاوز نظامی و حمله نظامی آمریکا جنایتکار و انگلیس و مزدورانشان و با کمک مالی آل سعود در فروردین ماه سال 1394 شروع و آغاز شده است.
۱۵:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
تجاوز نظامی و حمله نظامی آمریکا جنایتکار و انگلیس و مزدورانشان و با کمک مالی آل سعود در فروردین ماه سال 1394 شروع و آغاز شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خخخ قشنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
و این در حالی که ائتلاف آمریکایی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار ناتوان و عاجز از سال 2014 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۸ ۲۲ دی ۱۴۰۲
چه جسارتی داره یمن
با امریکا در افتاده
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
واشنگتن آماده استفاده از دیپلماسی برای حل‌وفصل بحران است و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.

۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
واشنگتن و متحدانش در غرب آسیا آماده تلاش برای صلح هستند و باز هم 100 دروغ است.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
یمن مقتدر پوزه آمریکا وانگلیس و..به خاک می مالد
Iran (Islamic Republic of)
اروپایی‌ها به سیاست دوگانه و مخرب خود در حوزه تروریسم پایان دهند
۱۵:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
اروپایی‌ها به سیاست دوگانه و مخرب خود در حوزه تروریسم پایان دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دولت آمریکا و انگلیس توی وحشیگری گذشته هستن و هنوز دزدی و حمله را ادامه میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه آدم می کشد وهمچنان نیزادامه می دهد/ رئیس بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خیانتکار باید بگوید در این مدت 24 سال چه کرده است.
ننگ برسازمان مللی که دراختیار چند کشور جنایتکاراست.
10 هزارتروریست خارجی مورد حمایت آمریکا ومتحدانش درافغانستان چه می کنند؟
دولت افغانستان شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی نیروهای خارجی تحت امر آمریکا جنایتکار است.
آمریکا جنایتکار بزرگترین تهدید برای مردم منطقه خاورمیانه وجهان است.
آمریکا جنایتکار برای کشتن کودکان یمن به جنایتکاران سلاح می فرستد.
ترامپ بی ادب درنابودی یمن همدست آل سعود است.
آل سعود به ترامپ باج می دهد.
آمریکا باید عذرخواهی کند.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا باید ازملت ایران عذرخواهی کند؟
تحریم های آمریکا جنایتکارعلیه ایران غیرانسانی است.
مایک پمپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار حق دخالت درامور داخلی را ندارد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پایش را ازگلیمش درازترکرده است.
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر ازسال 2001 تاکنون درسایه سکوت سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی ومنطقه آدم می کشد وهمچنان نیزادامه می دهد.
انتقاد ازسکوت 24 ساله جامعه جهانی دربرابر جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر ازسال 2001 تاکنون درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی ومنطقه آدم می کشد.
آمریکا جنایتکار فقط زور را می فهمد.
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم درمنطقه نداشته است.
شرم آوراست که دولت آمریکا جنایتکار با پول آل سعود مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را بمباران می کند.
جنایت جنگی آمریکا دریمن شرم آوراست.
آمریکا شریک جنایات عربستان است.
آمریکا شریک جنایات امارات است.
آمریکا شریک جنایات بحرین است.
آمریکا شریک جنایات رژیم صهیونیستی است.
آمریکا شریک جنایات داعش است.
آمریکا شریک جنایات گروه های تروریستی است.
آمریکا شریک جرم عربستان دراین جنایات است.
شرم آوراست که ائتلاف آمریکا جنایتکار با پول آل سعود مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه را بمباران می کند.
اقدام ائتلاف آمریکایی دربمباران سوریه شرم آوراست.
جنایت جنگی ائتلاف آمریکایی درسوریه شرم آوراست.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا وعربستان سعودی درباره حادثه تروریستی تهران، اهواز و شرق کشور مسئول و باید پاسخگو باشند.
مقامات بی ادب آمریکا جنایتکار باید پاسخگوی حوادث تروریستی ایران باشند.
مقامات بی ادب عربستان جنایتکار باید پاسخگوی حوادث تروریستی ایران باشند
انتقام خون شهدای حادثه تروریستی را می گیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مردم ایران آمریکا جنایتکار را به رسمیت نمی شناسد.
مردم ایران جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکار را فراموش نمی کنند.
مردم جواب دندان شکنی به آمریکا جنایتکار و رئیس جمهور اوباش آن خواهند داد. هرکس نتواند این حیوان وحشی را رام کند ایران و ایرانیان می توانند.
با آمریکا جنایتکار روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر این که آدم بشود وازظلم کردن دست بردارد.
آمریکا جنایتکار با ملت ایران دشمن است، با دولت روحانی و هسته ای
ملت ایران دربرابر دیکتاتوری آمریکا جنایتکار سرخم نمی کند.
آمریکا جنایتکار ازسال 1332 تاکنون دشمن درجه یک ایران است.
ملت ایران همچنان آمریکا جنایتکار را دشمن درجه یک خود می داند.
آمریکا جنایتکاردشمن تاریخی مردم ایران است.
نظامیان آمریکا جنایتکار باید ازافغانستان، عراق، یمن و منطقه خارج شوند.
نیروهای وحشی آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم و طالبان به جان ومال مردم افغانستان و پاکستان حمله می کنند.
نیروهای وحشی آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش به جان ومال مردم سوریه و عراق حمله می کنند.
دیگرهیچ کس به دولت آمریکا جنایتکار اعتماد می کند.
دیگرهیچ کس به وزیرخارجه آمریکا جنایتکار اعتماد می کند.
حامی اصلی تروریسم، القاعده، طالبان، داعش وگروه های تروریستی درسراسرجهان را بشناسید.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی تروریسم است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی القاعده است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی طالبان است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی گروهک تروریستی جیش الظلم است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی داعش است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی جبهه النصره است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی مخالفان سوری است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی ارتش آزاد سوریه است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی شوریشان سوریه است.
آمریکا جنایتکار ازبزرگ ترین حامیان اصلی گروهک تروریستی تکفیری است.
آمریکا جنایتکار به عنوان یکی ازیزرگترین حامیان اصلی گروه های تروریستی است.
آمریکا جنایتکار بزرگترین حامی دولتی تروریسم درجهان است.
آمریکا جنایتکار بزرگترین کشور حامی تروریسم درجهان است.
آمریکا جنایتکار، عربستان جنایتکار، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار واسرائیل جنایتکارعامل ایجاد جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
کشور عربی 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند
۱۵:۰۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
کشور عربی 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند نتایج تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا حاکی از آن است که کشورهای عربی 70 هزار دستگاه خودروی تویوتا از این شرکت خریداری کرده و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده اند.براساس گزارش شرکت تویوتا، چهار کشور عربی این خودروها را خریداری کرده و به داعش تحویل داده اند.این تحقیقات زمانی شروع شد که ارتش روسیه تصاویری از دهها خودرو تویوتای این شرکت را که در اختیار داعش بود و مورد استفاده این گروه تروریستی در سوریه قرار میگرفت در اختیار این شرکت ژاپنی قرار داد.براساس این گزارش، 22 هزار و 500 دستگاه تویوتا توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه توسط امارات و 4500 دستگاه نیز توسط ارتش اردن به اعتبار بانکهای عربستانی خریداری شده اند که همه این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
و تجاوزهای امارات ومتحدانش دریمن ومنطقه شرم آوراست
امارات جنایتکار باید از مردم ایران عذرخواهی کند.
امارات جنایتکار تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم درمنطقه نداشته است.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل باید رفتارش را اصلاح کند.
امارات جنایتکار 8 سال است با بمباران، قتل عام و نسل کشی بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد وهمچنان نیزادامه دارد.
دلارنجس کشورهای عربی دهان سازمان های بین المللی خیانتکار را دوخته است.
امارات ازبزرگ ترین حامیان داعش است.
امارات به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه های تروریستی است.
امارات را باید به عنوان بزرگترین دشمن اسلام معرفی کرد.
امارات ازتروریسم درمنطقه حمایت می کند.
امارات از القاعده درمنطقه حمایت می کند.
امارات ازداعش درمنطقه حمایت می کند.
امارات ازتروریست های داعش درسوریه، لبنان، عراق، مصر، لیبی، یمن ومنطقه حمایت می کند.
امارات عامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
امارات عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
امارات عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
عربستان سعودی به همدستی خود با امارات درتجاوز به یمن اذعان کرد.
اعتراف عربستان به مشارکت علنی امارات درجنگ یمن.
عربستان سعودی جنایتکارو امارات وجنایتکار 8 سال است دریمن آدم می کشند، نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل دنبال محکوم کردن ایران است.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل پایش را از گلیمش درازترکرده است.
امارات ومتحدان باید بدانند که خون یمنی ها بی ارزش نیست و امارات ومتحدانش باید تاوان تجاوزگری خود را بپردازد.
امارات جنایتکارشریک جنایات عربستان سعودی دریمن است.
امارات جنایتکارحامی مالی تروریست ها است.
امارات جنایتکارحامی گروه های تروریستی درمنطقه است.
نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات جنایتکاردرسازمان ملل درک نمی کند، تاکنون نمی فهمد و اشتباه می کند چون ما درحال نبر با تروریسم هستیم.
امارات جنایتکارمدت ها منبع تامین مالی تروریسم بوده است.
امارات جنایتکارهرچه زودترحمایت ازتروریسم را تمام کند.
امارات جنایتکار حامی مالی تروریسم است.
امارات جنایتکار درحمایت ازتروریسم تاریخ طولانی دارد.
دشمن شماره یک همه ما امارات جنایتکاراست.
سازمان ملل خیانتکاربرجنایات متجاوزان به یمن سرپوش می گذارد.
اقدام امارات جنایتکار به همراه چند کشورجنایتکاردیگر دربمباران یمن با حمایت آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشرم آوراست.
شرم آوراست که دولت نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت امارات 8 سال است به همراه چند کشور جنایتکاردیگر با حمایت آمریکا جنایتکار مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن را درسایه سکوت سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار بمباران کند.
کشورهای جهان و به ویژه مردم دنیا نگران نفش عربستان سعودی، امارات و بحرین درتامین مالی تروریسم هستند.
آمریکا جنایتکارازمداخله گری وفروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم تروریسم دست بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درافغانستان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درافغانستان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درافغانستان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی پیدایش تروریسم درافغانستان و منطقه است.
آمریکا همان تروریسم بین المللی است.
آمریکا همان القاعده است.
آمریکا همان طالبان است
آمریکا همان داعش است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی انفجاردرافغانستان است.
داعش با هدایت آمریکا ومتحدانش دست به اقدامات تروریستی می زند.
داعش متسب آمریکا، عربستان سعودی، امارات واسرائیل است و مدیریت، هدایت، کمک، حمایت وپشتیبانی این چهار کشور دست به اقدامات تروریستی می زند.
آمریکا ومتحدانش ازتروریست های داعش درافغانستان و منطقه حمایت می کنند.
آمریکا جنایتکارداعش را وارد افغانستان کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
سوختگی کودکان یمنی با سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی

ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه باعث خلق تراژدی وحشتناکی در یمن شده و انتشار تصاویر چهار کودکی که در نتیجه حملات سعودی‌ها دچار سوختگی شده و به سرطان مبتلا شده‌اند نمایش اوج این توحش است.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با به راه‌انداختن جنگی دریمن بزرگترین جنایت بشری چند دهه اخیر را مرتکب شد. مردم یمن در حالی هفتمین سال جنگ را پشت سر می‌گذرانند که نشانه‌های این جنایت در
جای جای یمن آشکار است و کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که طعم خشونت و جنایت بن سلمان را نچشیده باشد. کودکان یمنی بزرگترین قربانی این جنگ نابرابر و وحشیانه هستند. ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه که از کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا دریافت می‌کند اقدام به کشتار مردم یمن می‌کنند.
در سال 2015 یک خانواده یمنی در استان صعده قربانی این سلاح‌ها شده است. خبرگزاری تسنیم در گزارشی آورده که چهار کودک یک خانواده در نتیجه حملات سعودی‌ها دچار سوختگی شدید و سرطان شده‌اند.
به دنبال این جنایت، این کودکان به دلیل محاصره یمن راهی برای معالجه و درمان نداشته و همچنان با این مصیبت دست به‌گریبان هستند این کودکان در سال 2015 در نزدیکی خانه خود مورد حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفتند.
خروج خانواده‌های افسران ائتلاف از مأرب
از سوی دیگر، ده‌ها نفر از افسران وابسته به دولت مستعفی یمن، خانواده‌های خود را از مأرب خارج کردند. منابع آگاه به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گفتند که محل استقرار خانواده‌های افسران دولت مستعفی در منطقه «المجمع الحکومی»
(سرای دولتی) بوده است.
این منابع تأکید کردند، این خانواده‌ها از مأرب به سمت گذرگاه «شروره» واقع در مرزهای عربستان منتقل شدند. این در حالی است که صدها نفر از خانواده‌های فرماندهان وابسته به دولت مستعفی در اردوگاه‌های آوارگان مأرب حضور داشتند و ریاض از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد. انقلابیون یمن موفق شده‌اند که بیشتر مناطق استان مارب را آزاد کنندو شهر مارب در صورت آزادی به معنای شکسته شدن ستون فقرات ائتلاف سعودی
خواهد بود.
در همین ارتباط، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات غافلگیرانه در شرق استان «الجوف» تا مناطق صحرایی در شمال استان انجام دادند. نیروهای صنعا در این عملیات موفق شدند آخرین خطوط دفاعی نیروهای وابسته به دولت مستعفی در این منطقه را بشکنند تا به جاده بین‌المللی که دو استان مأرب و حضرموت را به هم وصل می‌کند، نزدیک شوند.
منابع آگاه تأکید کردند، نیروهای صنعا با این عملیات به یک پیشروی مهم نظامی دست پیدا کرده‌اند که آنها را قادر خواهد ساخت آخرین و تنها خط امدادی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شهر مأرب را قطع کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار با نام حقوق بشر و دموکراسی از سال 2001 تاکنون به همراه انگلیس جنایتکار در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه خاورمیانه با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار جنایت می کند و آدمکشی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
هیچ گوهی نمیخورید با این ائتلافتون منتظر جواب باشید زدید باید بخورید مخصوصا روباه پیر گور پدرتون با ائتلافتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
1 - دیکتاتور ها حق سخن گفتن در نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل را ندارند.
2 - دولت های دیکتاتوری حق سخن گفتن در نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل را ندارند.
3 - دلارنجس سعودی ها جنایتکارکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دوخته است.
4 - دلارنجس اماراتی ها جنایتکارکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دوخته است.
5 - دلارنجس بحرینی ها جنایتکارکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دوخته است.
6 - دلارنجس صهیونیست ها جنایتکارکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را دوخته است.
7 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید به حقوق دیگران احترام به گذارد.
8 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکنون حقوق بین المللی را رعایت نکرده است.
9 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکنون قوانین بین المللی را رعایت نکرده است.
10 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکنون حقوق بشر را رعایت نکرده است.
11 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکار درمنطقه و جهان است.
12- کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار درمنطقه و جهان است.
13 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی سعودی ها جنایتکار درمنطقه و جهان است.
14 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی اماراتی ها جنایتکار درمنطقه و جهان است.
15 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی بحرینی ها 16 جنایتکار درمنطقه و جهان است.
16 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی اروپایی ها جنایتکار درمنطقه و جهان است.
17 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی تروریست های جنایتکار درمنطقه و جهان است.
18 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی گروه های تروریستی جنایتکار درمنطقه و جهان است.
19 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین جنایتکار درمنطقه و جهان است.
20 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شریک جرم جنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف بین المللی جنایتکار درجنگ سوریه وعراق است.
21 - آمریکا جنایتکاربا بمب فسفری سوریه را بمباران می کند
22 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در سوریه دست بردارد.
23 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در عراق دست بردارد.
24 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در لبنان دست بردارد.
25 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در غزه دست بردارد.
26 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در فلسطین دست بردارد.
27 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در عراق دست بردارد.
28 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در یمن دست بردارد.
29 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در افغانستان دست بردارد.
30 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در پاکستان دست بردارد.
31 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در لیبی دست بردارد.
32 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در منطقه دست بردارد.
33 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در کشورهای عربی دست بردارد.
34 - آمریکا جنایتکاراز مداخله در کشورهای اروپایی دست بردارد.
35 - استفاده از بمب های خوشه ای توسط ائتلاف آمریکا جنایتکار علیه غیر نظامیان در شرق سوریه شرم آوراست.
36 - حمایت آمریکا جنایتکاراز عناصر داعش در سوریه همچنان ادامه دارد
37 - بیش از 40 مدرسه به دلیل فعالیت آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار و داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در افغانستان تعطیل شده اند.
38 - آمریکا جنایتکاربعد از ۱۷ سال حضور در افغانستان بر مشکلات امنیتی این کشور افزوده است.
39 - افغانستان نباید به میدان جنگ سایر کشورها تبدیل شود.
جنگ علیه داعش مورد حمایت آمریکا ومتحدانش در شمال سوریه احتمالا بهزودی تمام شود.
40 - تصویب قطعنامه انتقاد از وضعیت حقوق بشر ایران در سازمان ملل هیچ کمکی به حامیان اصلی تروریسم نمی کند.
41 - تصویب قطعنامه علیه ایران درسازمان ملل متحد غیرقانونی است.
41 - تصویب قطعنامه انتقاد از وضعیت حقوق بشر ایران در سازمان ملل برای ما هیچ ارزشی ندارد.
42 – تصمیم کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر ایران برای ما هیچ ارزشی ندارد.
43 – بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش وحشی صدام دیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق، سند رسوایی و جنایات مدعیان حقوق بشرجنایتکارراست.
44 – صدام جنایتکار با کمک، حمایت و پشتیبانی همه جنانبه آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار با کمک های کشورهای عربی جنایتکارعلیه مردم ایران درجنگ تحمیلی هشت ساله ازسلاح های شیمیایی ساخت آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکاراستفاده کرده است دنیا هنوز سکوت کرده است.
45 - کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد درجنایت های صدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت ساله شریک جرم است.
46 – چرا کسی تجاوز نظامی صدام دیکتاتور با حمایت آمریکا و غرب به ایران را محکوم نکرد؟
47 – مردم ایران جنایات صدام دیکتاتور را فراموش نمی کنند.
48 – مردم ایران جنایات آمریکا را فراموش نمی کنند.
49 – مردم ایران جنایات کشورهای اروپایی را فراموش نمی کنند.
50 – برخی کشورهای جنایتکار حاشیه خلیج فارس و آمریکا جنایتکار واروپا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار به ارتش صدام دیکتاتور سلاح می دادند و به آموزش نیروهای آنها کمک می کردند.
51 - کشورهایی لیاقت شورای امنیت ندارد.
52 - کانادا جنایتکاردرجایگاهی نیست که وضعیت حقوق بشر ایران را ارزیایی کند.
53 – کانادا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکار ازتروریسم درافغانستان، پاکستان، لیبی ومنطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
54 - کانادا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون به همراه ناتو جنایتکار ازتروریسم درافغانستان، پاکستان، لیبی ومنطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
55 - کانادا جنایتکار ازسال 2011 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکار ازداعش درسوریه، لبنان، عراق ومنطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
56 - کانادا جنایتکارناقض حقوق بشراست/ پرورش دهنده تروریست، موافع حقوق نخواهد بود.
57 - کانادا جنایتکار سیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد.
58 - کانادا جنایتکار به عنوان ناقض حقوق بشر نمی تواند موافع آن درجهان باشد.
57 - حرف دولت کانادا جنایتکاردیگرچه اعتباری دارد؟
59 - چه کسی باور می کند کانادا جنایتکارشماره یک نگران حقوق بشر درفلسطین، نوارغزه، افغانستان، لیبی، عراق، سوریه، یمن ومنطقه است.
60 - کانادا جنایتکار مورد اعتماد ما نیست.
61 – شهروندان انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش درسوریه وعراق از راه کانادا وارد ترکیه می شوند.
62 - انگلیسی ها ازسال 2011 تاکنون برای پیوستن به داعش ازکانادا وارد ترکیه می شوند.
63 - کانادا بزرگترین ناقض حقوق بشراست.
64 – دولت کانادا چشم خود را برروی واقعیات بسته و نمی توان مدعی دفاع ازحقوق بشر باشد.
65 - کانادا جنایتکار دشمن تاریخی مردم ایران است.
66 - کانادا فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
67 - کانادا فرقی با داعش ندارد.
68 - پیشنهادی کانادا برای موضع گیری درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، مصرف داخلی کانادا است.
69 - کانادا دشمن درجه یک ایران است.
70 - ملت ایران همچنان کانادا را دشمن درجه یک خود می داند.
71 - کانادا جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون ازتروریسم برای تغییر حکومت ها استفاده می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
71 – کشورهای اروپایی جنایتکار می خواهند به مردم منطقه خاورمیانه کمک کنند باید ازحمایت صهیونیست ها جنایتکار، سعودی ها جنایتکار، اماراتی ها جنایتکار، بحرینی جنایتکار وتروریست های داعش جنایتکار و گروه های تروریستی جنایتکار دست بردارند.
72 - کانادا جنایتکاربعنوان بزرگترین ناقض حقوق بشرحق ندارد درباره حقوق بشر حرف بزند.
71 - کانادا جنایتکار حق دخالت درامور داخلی ایران را ندارد.
72 - با کانادا جنایتکار روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر این که آدم بشود و ازظلم کردن دست بردارد.
73 – ملت ایران دربرابر دیکتاتوری کانادا جنایتکار سرخم نمی کند.
74 - کانادا جنایتکار با ملت ایران دشمن است.
75 – چرا کشورهای اروپایی جنایتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار به عاملان شهادت 17000 ایرانی پناه داده است؟
76 - کشورهای اروپایی جنایتکار، ایتالیا، فرانسه جنایتکار، پایتخت وخانه قاتلان 17 هزار شهید ایرانی + فیلم
77 - دولت روحانی باید ازملت ایران عذرخواهی کند.
78 - ظریف وزیرامورخارجه کشورمان باید ازملت ایران عذرخواهی کند.
79 – کشورهایی که به قطعنانه ضد ایرانی درکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای دادند حامیان اصلی تروریسم درسراسرجهان هستند.
80 - کشورهایی که به قطعنانه ضد ایرانی درکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای دادند حامیان اصلی القاعده، طالبان، گروهگ تروریستی جیش الظلم، گروهک تروریستی منافقین، داعش و گروه های تروریستی درسراسرجهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حالا چرا ترجمه ی وکیل اسراییل که داشت کارهای حماس رو با فیلم و عکس و ... نشون میداد رو قطع کردین
آخرم انگار کلا طاقت نیاوردین کل پخش زنده دادگاه لاهه رو متوقف کردین
اسراییل که غاصب هست درست
میذاشتین حرف اونطرف هم مردم بشنون، مگه نمیگین خوبین ، مگه ادعای عدالت ندارین ، اگر روایت شما به طور کامل درست هست خب بذارین تا درستیش رو همه درک کنند و اگر شعار عدالت دارین خب بذارین طرف مقابل هم حرفش رو بزنه تا عدالت جاری بشه
Iran (Islamic Republic of)
واشنگتن و متحدانش از سال 1945 تاکنون عامل اصلی جنگ در منطقه و جهان بودن و هنوز هم هستند.
۱۴:۵۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
واشنگتن آماده استفاده از دیپلماسی برای حل‌وفصل بحران است و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.
واشنگتن و متحدانش در غرب آسیا آماده تلاش برای صلح هستند و باز هم 100 دروغ است.!
واشنگتن و متحدانش از سال 1945 تاکنون عامل اصلی جنگ در منطقه و جهان بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
واشنگتن آماده استفاده از دیپلماسی برای حل‌وفصل بحران است و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.
واشنگتن و متحدانش در غرب آسیا آماده تلاش برای صلح هستند و باز هم 100 دروغ است.!
واشنگتن و متحدانش از سال 2001 تاکنون عامل اصلی جنگ در منطقه و جهان بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بارها هشدار دادیم که نیرو‌های نظامی آمریکا حق حضور در خلیج عمان و دریای سرخ را ندارند.
۱۴:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
بارها هشدار دادیم که نیرو‌های نظامی آمریکا حق حضور در خلیج عمان و دریای سرخ را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
رژیم جنایتکار صهیونسیتی به همراه آمریکا ریشه ترور و تروریسم در منطقه است
آمریکا حامی رژیم صهیونیستی و شریک جنایات آن است.
آمریکا حامی داعش و شریک جنایات آن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خدا لعنت کند آمریکا و انگلیس و دولت های مزدوری که از آنها پیروی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
با دم شیر بازی نکن
۱۴:۴۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
با دم شیر بازی نکن
آقای جو بایدن! ما ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
بد غلطی کردید جواب این حمله را یمن بی شک و قاطع خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
به همین راحتی با دستور بایدن که کنترل باد معده خودش را هم ندارد انسانها به خاک و خون کشیده می‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
انگلیس خباثت خودش را باز هم نشان داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خدا همه تون لعنت کنه به جز ویرانی و داغ رو دل مسلمان بی گناه کاری بلد نیستید خدا ویرانتون کنه خداوند ازتون انتقام سخت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
عجب خرهایی پیدا میشن پس کار تو بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکای وحشی و طرفدارن وحشی تر از آن
هیچ بویی از انسانیت و مرام نبرده اند این وحوش پست تر از حیوان
به زودی طومارتان در هم پیچیده میشود ترسوهای بزدل
Iran (Islamic Republic of)
حزب اللهی
۱۴:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مرگ بر بایدن
Ukraine
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
ما فکر کردیم به دستور مریخیا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
زنده باد بایدن شیر دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دیگه وقتشه ایران هم حمله رو شروع کنه،تا کی ارتش ایران می خواهد نظاره گر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
حملات نظامی آمریکا، انگلیس، هلند و استرالیا به یمن در راستای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس، هلند و استرالیا به یمن با قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام گرفته است. حملات آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نمی‌ماند آمریکا و انگلیس حماقت بزرگی را در برابر یمن مرتکب شدند. حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی را متوقف نخواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
زدن یمنو ترکوندن این نا توانیه؟کجا سیر میکنید شما!
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۱۳:۵۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خدا ملت یمن را یاری کند و ریشه ظلم و حامیان آنها را نابود کند
و یدالله فوق ایدیهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
این دفعه نوبت به بحرین برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
ترامپ هم گفت من دستور ترور حاج قاسم و ابو مهدی المهندس و همراهان را در فرودگاه بغداد دادم . بایدن هم به سرنوشت نکبت بار ترامپ دچار خواهد شد . انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۲ دی ۱۴۰۲
پیرِ مردِ رنجورِ عصا به دستِ آلزایمری تو هم مگه دستور دادن بلدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مسئولان نظام اینطوری ازحیثیت و کشورش دفاع می‌کنند نه اینکه پشت تریبون دم ازانتقام سخت بزنید و ملت راسرکاربگذارید البته یمن دچاراشتباه استراتژیک شده جوگیرجنگ غزه و وقتی یمن کشتی اسرائیل و آمریکا را هدف قرارمیداد به به وچهجه می‌کردند و بنظرم تا الان آمریکا خویشتنداری کرد هرکشوری بجز ایران به نظامیانش و اقتصاد و کشتی نفت کش توسط کشوری مورد حمله قرارگیرد قطعا اقدام نظامی می‌کند بهرحال جا داره مسئولان نظام دفاع ازحیثیت و آبرو را یاد بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
بیخود کردی پیرمرد ناتوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خاک عالم بر سر ایرانیان بز دل ترسو که جهت انتقام سردار سلیمانی فقط ۱۳ موشک آنهم با شک تردید به مقرر آمریکاییهای بی شرف شلیک کردن در صورتی که همین آمریکا صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به اهدافی در یمن شلیک کرد ، در حمایت از رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حالا بنظرتون حمله آمریکا برحق هست یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۳۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دمت گرم که به یک قواره لباس و یک شمشیر حمله کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو از سال 1945 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در منطقه و جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ دی ۱۴۰۲
تیتر روزنامه اقتصاد نامرد بی وجدان چی زده نوشته آمریکا نسخه یمن را پیچید یعنی یاد صحبت های وزیر خودباخته و بدبخت جناب ظریف افتادم که چطور دستورات جان کری را در ایران اجرا می کرد دنیای اقتصاد هم همین ماموریت را با بودجه دولتی دارد باید برخورد شود و تغییرات در روزنامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
روسیه و چین که انقدر سنگشان را به سینه می‌زدیم کجا هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن با قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام گرفته است. حملات آمریکا و انگلیس به یمن بدون پاسخ نمی‌ماند آمریکا و انگلیس حماقت بزرگی را در برابر یمن مرتکب شدند.
حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی را متوقف نخواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
تو بسیار غلط کردی یه یمن حمله کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
باشگاه صبح تا حالا عکس این کثیف کودک کش را گذاشتید خواهشن بردارید
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا و انگلیس ۷۳ بار به خاک یمن حمله کردند/ این حمله ۵ شهید و ۶ زخمی برجای گذاشت
۱۳:۱۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا و انگلیس ۷۳ بار به خاک یمن حمله کردند/ این حمله ۵ شهید و ۶ زخمی برجای گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پوششی برای تأمین اهداف سیاسی دولت آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل است یمنی‌ها در مقابل تجاوز آمریکا عقب‌نشینی نخواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۲ دی ۱۴۰۲
?? به خروج یمانی نزدیک میشویم،،

حمله ظالمانه و وحشیانه آمریکا و انگلیس به یمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حمله آمریکا و انگلیس به یمن با چراغ سبز قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته است. حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن در راستای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است. تجاوز آمریکا و انگلیس بدون مجازات نخواهد ماند.
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
من شنیدم دهن نظامیهای مورد حمایت ایران سرویس شده.
کی درست میگه واقعا؟
چرا مستقیم وارد جنگ با امریکا نمیشیم که دهنش را سرویس کنیم؟
چرا میذارید دهنمون را توی کشورهای دیگه سرویس کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
حمله آمریکا و انگلیس به یمن با چراغ سبز قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته است.
۱۳:۰۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حمله آمریکا و انگلیس به یمن با چراغ سبز قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۳:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
این جنگ تازه اولاشه ایران و مردم ایران باید هر لحظه آماده باشن این جنگ تا پای ایران وسط نیاد تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
به درک
Iran (Islamic Republic of)
حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.
۱۳:۰۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حملات آمریکا و انگلیس در یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکای جنایت کار و متحدانش انصار الله دوموش‌ به بحرین بزند تا دیگران هم بفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
طرف تو هتل پنج ستاره قطر نشسته ،عزه را داعون کرد و حالا یمن،بعد دیکتاتور کیه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا، اروپا، انگلیس، رژیم کودک کش صهیونیستی، تروریست های القاعده و سایر گروه های تروریستی از سال 2001 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
آمریکا، اروپا، انگلیس، رژیم کودک کش صهیونیستی، تروریست های داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.












آمریکا، اروپا، رژیم کودک کش صهیونیستی، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون یک هدف را دنبال می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو از سال 2015 تاکنون به همراه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار بار به یمن تجاوز نظامی و حمله نظامی کردند.

آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو از سال 2015 تاکنون به همراه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار بار به یمن تجاوز نظامی و حمله نظامی کردند.

آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو از سال 2015 تاکنون به همراه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار بار به یمن تجاوز نظامی و حمله نظامی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، هر دو از سال 2015 تاکنون به همراه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار به یمن تجاوز نظامی و حمله نظامی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حوثی چکاره است آبهای بین المللی را نا امن میکنه ؟! فشفشه پرت بکنی بطرف کشتی و ناو امریکا بعد انتظار داشته باشی بشینه تماشات بکنه ؟!پس اون ارتش جرار برای چیه؟ برای همچه روزیست دیگه !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
هی کری توخالی ندین الکی!!! طوفان الاقصی هم همین کری میخوندید که الان ۳۰ هزار تا کشته دادن و کشور رو ویران کردن... یکم وجدان داشته باشید. واقع بین باشید. جون ادمها براتون مهم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا این واقعیت را بپذیرد که در جنگ افغانستان شکست خورده است
"پس از ۱۸ سال جنگ، مرگ هزاران تن و صرف صدها میلیارد دلار، دست‌های ایالات متحده در افغانستان خالی است."

به گزارش ایسنا، استفن والت در گزارشی برای مجله فارن پالیسی می‌نویسد: « افغانستان این روزها به تیتر اخبار بازگشت؛ چه تفسیرهایی که از نزدیک شدن طالبان و آمریکا به توافق صلح و خروج نیروهای آمریکایی منتشر نشد و چه هشدارهایی که داده نشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که ابتدا در نهایت خودشیفتگی و خودنمایی برنامه دعوت از رهبران طالبان به کمپ دیوید و توافق صلح با این گروه را پیش کشید به ناگهان از این ایده نابهنگام دست کشید. اقدامی که ممکن است به تصمیم برای اخراج جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا ربط داشته باشد.

در حقیقت، تمامی این رویدادها یک تصویر بزرگ ارائه می‌دهند: تا هر زمان که بخواهیم می‌توانیم درباره شرایط صلح، نیروهای ساکن، پیامدهای انتخابات قریب الوقوع افغانستان و سایر موارد دیگر روده درازی کنیم اما حقیقت سنگین و سخت این است که ایالات متحده جنگ در افغانستان را باخته است. تمامی آن چیزی که درباره‌اش صحبت می‌کنیم خواه در گفتگو با طالبان یا مقاله‌های نوشته شده در خانه، بیشتر شبیه به یک لاپوشانی برای مهر و موم کردن یک شکست استراتژیک بزرگ پس از ۱۸ سال جنگ، مرگ هزاران نفر و صرف صدها میلیارد دلار است.

واضحتر اینکه، افتضاح افغانستان یک شکست نظامی است. طالبان هرگز در یک نبرد با مقیاس بزرگ تسلیحاتی ارتش آمریکا را شکست نداد یا باعث فروپاشی نیروهای آمریکایی نشد. در واقع ۱۸ سال جنگ و ملت‌سازی، هیچ کدام از اهداف رهبران آمریکا چه جمهوری خواه و چه دموکرات‌ را محقق نساخت. دلیلش هم بسیار ساده است؛ سرنوشت افغانستان هرگز توسط خارجی‌ها از ۷۰۰۰ مایل دورتر تعیین نمی‌شود.

همانطور که برای چندین سال اشاره کرده‌ایم، شرایط برای یک مقابله موفقیت‌آمیز با شبه نظامی‌گری و کمپین ملت سازی تقریبا در افغانستان وجود ندارد. این کشور منزوی، فقیر، کوهستانی و تقسیم شده بین چند گروه فرقه‌ای هیچ سابقه‌ای از دموکراسی ندارد در حالیکه تاریخی طولانی از خودمختاری محلی و انزجار عمیق از مداخله خارجی را در خود دارد.

کمک چندین میلیارد دلاری به افغانستان مشکل فساد را در این کشور بدتر کرد و نیروهای امنیتی و نظامی آن با وجود تلاش‌های مدت دار برای عملکرد بهترشان، همچنان بی‌تاثیر مانده‌اند. طالبان در پاکستان مأوا گزیده و از جانب اسلام آباد حمایت می‌شود و این کشور هم دلایل خودش را برای تامین چنین کمکی دارد. در نهایت، این ادعا که نابود کردن "پناهگاه امن القاعده" ضرورت دارد – مساله ای که هم ترامپ و هم باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به آن استناد کردند – به شدت شک برانگیز است به ویژه زمانیکه اسامه بن لادن، رهبر القاعده مرده و این گروه تروریستی تجزیه شده و اعضایش به دیگر کشورها گریخته‌اند.

ریشه اصلی این مشکل، مهندسی اجتماعی در مقیاس وسیع در کشوری است که تفاوت زیادی با آمریکا دارد. تلاش برای تبدیل کردن افغانستان به یک دموکراسی مدل غربی و مدرن یک گستاخی فوق‌العاده بود و این گستاخی زمانی اوج گرفت که رهبران آمریکایی گفتند این کار را به سرعت انجام خواهند داد. نابودی نهادهای مدنی و فرهنگی یک جامعه به ناچار نارضایتی و پیامدهای ناخواسته دارد و اینها زمانی تشدید می‌شوند که از ابزارهای خشن و بی‌رحم شبیه به قدرت نظامی استفاده شود. نبرد و کشورداری دو فعالیت متفاوت هستند و توانایی منفجر کردن برخی چیزها با دقت زیاد اصلا شبیه به شکل دهی واقعیت‌های سیاسی نیست. همانطور که بن رودز، معاون سابق امنیت ملی آمریکا زمانی تایید کرده بود: ارتش آمریکا می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. می‌تواند در نبردها پیروز شود و درگیری‌ها را ثبات بخشد. اما ارتش نمی‌تواند فرهنگ سیاسی ایجاد کند یا جامعه بسازد. متاسفانه این دقیقا چیزی است که رهبران آمریکایی از ارتش می‌خواهند تا انجام دهد.

تمامی اینها برای یک مدت طولانی حداقل برای بیش از یک دهه مشهود بوده‌اند. هرقدر که نیرو به افغانستان اعزام شد و هر قدر که در امور داخلی بیشتر مداخله شد اشغالگری خارجی و در نهایت مقاومت بیشتر نمایان شد و امید کمتری برای پیروزی آمریکا باقی ماند.

در حقیقت ایالات متحده و متحدانش جنگ در عراق را باخته و بعدتر در جنگ افغانستان شکست خوردند شکست یعنی اینکه در نهایت نیروهای خود را بدون دستیابی به آن اهداف سیاسی مدنظر و ضعف موقعیت استراتژیک خارج می‌کند.

اما نه جورج بوش پسر و نه اوباما و نه حتی ترامپ نمی‌توانند یا نمی‌خواهند این را بفهمند، به آمریکایی‌ها اخبار بد می‌گویند و اوضاع را تغییر می‌دهند. شاید نگران کننده‌ترین بخش این باشد کسانی که امروز از خروج ایالات متحده انتقاد می‌کنند، مقاله‌هایی را در همین راستا ۱۰ سال است که می‌نویسند و می‌گفتند آمریکا به قدر کافی احمق است که این جنگ را برای یک دهه دیگر ادامه دهد.

خوب چرا آمریکا این وضعیت را خیلی زودتر تغییر نداد؟ از یک طرف به این دلیل است که یک کشور ثروتمند و قدرتمند است و می‌تواند احمقانه رفتار کند و اقدامات پرهزینه را بدون احساس هیچ آسیبی برای طولانی مدت انجام دهد و از سوی دیگر فرماندهان نظامی‌اش دوست ندارند شکست را بپذیرند و به آن اذعان کنند. همچنین آمریکا حالا بر نیروی تماما داوطلب و زنان و مردانی متکی است که انتخاب شده‌اند تا بدون شکایت خودشان را فدای تعهدات کشور کنند. از طرف دیگر هم یکسری فرماندهان وعده پیروزی داده‌اند بجای آنکه به فرماندهی کل بگویند ماموریتی به آنها محول شده که ضروری نیست و نمی‌توانند آن را با هزینه‌ای قابل قبول تکمیل کنند.

هیچکس از این وضعیت خوشحال نیست. اما آمریکایی‌ها شاید خود را با شناخت هوشیارانه‌ای که قبلا در رویدادهای اینچنینی داشته اند، دلداری بدهند. تاریخ ایالات متحده شامل بی‌شمار خطا و ناامیدی است. جنگ ۱۸۱۲ یک سرمایه گذاری بد بود که باعث شد تا واشنگتن اشغال و کاخ سفید به آتش کشیده شود. سرنوشت ناگوار بازسازی پسا جنگ داخلی هم شاید به ایالات متحده این را درس داده باشد که تشکیل مجدد جوامع از طریق اشغال نظامی یک اقدام اتفاقی و شانسی است. مداخله آمریکا در جنگ داخلی روسیه هم یک شکست بود، جنگ کره به بن بست رسید و جنگ ویتنام هم یک شکست فضاحت بار بود.

شکست در افغانستان نباید به اقرار شکست بینجامد، بلکه باید به تصمیمات هوشمندانه‌تر درباره اینکه کجا و برای چه هدفی نیروهای نظامی اعزام شدند منجر شود.

هیچ کشوری نباید انتظار داشته باشد به دلیل آنکه قوی به نظر می‌رسد و اینکه اهدافش چقدر درست و مناسب هستند، در تمامی جنگ‌ها پیروز شود. اما دست کم، یک ملت بزرگ باید تلاش کند از اقدامات نادرست و اشتباهش درس بگیرد و هر کاری انجام دهد تا از وقوع مجدد آنها در آینده جلوگیری کند و نتیجه‌گیری آشکار: از افرادی که مکررا، دائما و آشکارا اشتباه می‌کنند، مشاوره سیاسی خارجی نگیرید. به همین دلیل، اخراج جان بولتون از کاخ سفید را شاید گامی به سوی یک مسیر درست باید دید.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ افغانستان شکست خورده است.
انگلیس جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ افغانستان شکست خورده است.

آمریکا جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ عراق شکست خورده است.
انگلیس جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ عراق شکست خورده است.

آمریکا جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ لیبی شکست خورده است.
انگلیس جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ لیبی شکست خورده است.

آمریکا جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ سوریه شکست خورده است.
انگلیس جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ سوریه شکست خورده است.

آمریکا جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ یمن شکست خورده است.
انگلیس جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ یمن شکست خورده است.

آمریکا جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ اوکراین شکست خورده است.
انگلیس جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ اوکراین شکست خورده است.

آمریکا جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ غزه شکست خورده است.
انگلیس جنایتکار این واقعیت را بپذیرد که در جنگ غزه شکست خورده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
دم انصارالله یمن گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن در راستای حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است. تجاوز آمریکا و انگلیس بی پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند.
France
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
این‌روتون‌روکه‌نیست،سنگ‌پای‌قزوینه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۲
خدا لعنتت کند شیطان پشت پاسور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
10 ساله عربستان داره با جنگنده های امریکایی یمن و میزنه الان مثلا چه فرقی کرد ؟؟؟
۱۲۳
آخرین اخبار