استاندار قزوین:

راهبرد‌های ایجاد نشاط در جامعه تعریف و تسهیل شود

استاندار قزوین گفت: مصادیق، رویه و راهبرد‌های ایجاد نشاط در جامعه باید تعریف و تسهیل شود.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین یکی از خلا‌های جامعه، چه در بزرگسالان و چه در کودکان و نوجوان را بی برنامگی در حوزه نشاط دانست و گفت: مصادیق، رویه و راهبرد‌های ایجاد نشاط در جامعه باید تعریف و تسهیل شود.

استاندار قزوین گفت: یکی از ظرفیت‌های مناسب برای تخلیه هیجانات و ایجاد نشاط بر روی کودکان و نوجوانان برگزاری اردو است و این مهم در حالی است که کشور در این زمینه سازماندهی شده و با برنامه پیش نمی‌رود و در نظام متولی مشخصی ندارد، در صورتی که اگر به درستی و توسط کانون اجرا شود، نشاط آور، تربیت کننده و ماندگار در اذهان خواهد بود.

اعلایی گفت: کانون پرورش فکری یکی از مصادیق خوب برای شناساندن رویکرد‌های نظام است چراکه کانون به عنوان یک مجموعه‌ای که قبل از انقلاب در راستای منافع مردم نبود و بنای آن برای تربیت نسل‌های آتی وابسته به جریانات فکری مادی گرا و اصالت فرد گرایی راه اندازی شده بود و نظام آن را به جای حذف تبدیل به یک نهاد مردمی کرد.

وی افزود: نگاه نظام در این خصوص اگر تبیین شود ارزشمند است و نشانگر بینش و نگاه وسیع حاکم بر مدیران انقلابی است و موید رفتار‌های عقلانی پس از انقلاب است.

اعلایی گفت: یکی از خلأ‌های جامعه چه در بزرگسالان و چه در بین کودکان و نوجوان مقوله بی برنامگی در حوزه نشاط است و باید مصادیق، رویه‌ها و استراتژی‌های ایجاد نشاط در جامعه تعریف و تسهیل شود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مناسب برای تخلیه هیجانات و ایجاد نشاط بر روی کودکان و نوجوانان برگزاری اردو است و این مهم در حالی است که کشور در این زمینه سازماندهی شده و با برنامه پیش نمی‌رود و در نظام متولی مشخصی ندارد، در صورتی که اگر به درستی و توسط کانون اجرا شود، نشاط آور، تربیت کننده و ماندگار در اذهان خواهد بود. 

استاندار قزوین اضافه کرد:  اگرچه متولی منحصر به فرد کودکان و نوجوان تنها کانون پرورش فکری نیست، ولی این کانون از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و گرفتار مسئولیت‌های سنگین کلیشه‌ای نیست، به همین دلیل می‌تواند برنامه ریزی مناسبی را انجام دهد. 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: پیشینه ذهنی مردم به کانون مثبت است و مردم نسبت به این نهاد نگاه فنی، تخصصی و حرفه‌ای دارند که این موضوع فرصت خوبی برای کانون است.

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های مطلوب کانون پرورش فکری، کانون زبان است که باید تبدیل به نهادی برای کشف استعداد شود و بتواند با تربیت افراد تاثیرگذار منجر به معرفی ایران در سطوح بین المللی شود.

در این دیدار، علامتی به ارائه مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های این کانون در کشور و به ویژه در استان قزوین پرداخته و درخصوص برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.