فعالیت ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان فعال است.

عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: مردم نیکوکار خراسان جنوبی از ابتدای امسال ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقد و غیرنقدی به نیازمندان استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد رشد داشته است.

او از فعالیت ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و افزود: بیش از ۴۲ هزار صندوق صدقات و ۱۷ هزار و ۷۰۰ پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری استان واگذار شده است.

عرب بیان کرد: از ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در استان ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی است که در زمینه‌های رسانه، فرهنگی، زکات، بهداشت و درمان و اشتغال فعالیت دارند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه است و کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به نیازمندان اهدا می‌شود. 

او از واریز بیش از ۵۳ میلیارد ریال به حساب مادران باردار و شیرده تحت حمایت این نهاد برای خرید سبد غذایی از ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: طرح تغذیه مادران باردار و شیرده مددجو و نیازمند استان با هدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن‌کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی اجرا می‌شود.

عرب با بیان اینکه این طرح با حمایت وزارت بهداشت و همکاری معاونت بهداشتی درمانی استان اجرایی شده، گفت: ۲ هزار و ۸۹ نفر از زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه شناسایی شده‌اند که به این افراد سبد‌های غذایی به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: این نهاد همچنین از ۱۷ هزار و ۸۴۷ خانوار سرپرست زن با هدف ارتقای سطح تاب‌آوری، افزایش نشاط اجتماعی و توانمندسازی و خروج از چرخه حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.