۲۹۰ معتاد متجاهر از سطح شهر خرم آباد جمع آوری شد

معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد گفت: ۲۹۰ معتاد متجاهر با هدف تامین امنیت، حفظ سلامت و بهداشت شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون از سطح شهر جمع آوری و برای بازپروری تحویل کمپ ماده ۱۶ بهزیستی شده است.

حمید علیرضایی اظهار کرد: این تعداد معتاد متجاهر در دوره‌های مختلف و با توجه به اعلام ظرفیت کمپ ماده ۱۶ بهزیستی از مناطق مختلف سطح شهر خرم آباد جمع آوری شده اند.

وی افزود: کمپ ماده ۱۶ بهزیستی خرم آباد مخصوص جمع آوری معتادان متجاهر است و با توجه به محدود بودن ظرفیت پذیرش، بسته به تخت‌های خالی که در اختیار دارد درخواست می‌دهد و شهرداری به همراه نیروی انتظامی همان تعداد معتاد را جمع آوری کرده و برای بازپروری به کمپ می‌سپارد.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد عنوان کرد: طبق آمار مسوولان مربوطه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ معتاد متجاهر در شهر خرم آباد وجود دارد که به محض خالی شدن تخت‌های کمپ، اداره بهزیستی ظرفیت مورد نیاز را اعلام می‌نماید و شهرداری نیز موظف است همان تعداد را جمع آوری کند.

علیرضایی با بیان اینکه مناطقی همچون دره اسدآبادی، کرگانه و گل سفید پاتوق معتادان متجاهر است عنوان کرد: شهرداری خرم آباد در ماه‌های گذشته اقدام به تخریب حدود ۳۰ واحد از منازل مسکونی متروکه و مجهول المالک مناطق گل سفید و اسدآبادی نمود چراکه این واحد‌ها به پاتوقی برای معتادان متجاهر تبدیل شده بودند.

وی با اشاره به آغاز طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر تصریح کرد: در این طرح تمامی متکدیان جمع آوری و بسته به مشکلاتی همچون اعتیاد و بیماری به ادارات مربوطه‌ای همچون بهزیستی یا علوم پزشکی سپرده می‌شوند.

علیرضایی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ورود گردشگران و مسافران به شهر، از هم اکنون برنامه ریزی‌های لازم برای پاکسازی ظاهری چهره شهر صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود ادارات مربوطه نیز همکاری لازم را با شهرداری خرم آباد داشته باشند.

به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان بیش از ۲ هزار معتاد متجاهر در استان وجود دارد.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیده اند و فاقد سرپناه هستند که شورا‌های هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آن‌ها به صورت رایگان است و معتادان سه تا ۶ ماه به صورت رایگان در کمپ نگهداری و درمان می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.