بیش از هشت هزار دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از هشت هزار دام در ۹ ماهه امسال واکسینه شده اند.

غلامرضا سرگزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه هدف دامپزشکی حفاظت از سرمایه‌های دامی و امنیت غذایی شهروندان است، گفت: بیش از هشت میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در ۹ ماهه امسال واکسینه شده اند.

وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای دامپزشکی سیستان و بلوچستان در راستای مقابله با شیوع بیماری‌های دامی، واکسیناسیون و رصد و پایش بیماری‌های دامی انجام می‌دهد که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از هشت میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، افزود: یکی از خدمات مهم سازمان دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در راستای حفظ سرمایه‌های دامی کشور ارائه خدمات واکسیناسیون دام و طیور بویژه در مناطق محروم و روستایی و عشایری است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه خدمات دامپزشکی در حوزه بیماری‌های دامی به واکسیناسیون ختم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اداره‌کل دامپزشکی این استان در بحث رصد و پایش بیماری‌های دامی استراتژیک با مراقبت‌های روزانه و برنامه‌ریزی شده به دنبال ردیابی، شناسایی، کاهش رخداد و کنترل شیوع این گونه بیماری‌هاست که در ۹ ماهه گذشته با انجام ۱۳ هزار و ۹۹۸ مورد تست سل، بروسلوز و مشمشه با کاهش موارد بیماری روبرو هستیم.

وی با اشاره به میزان سم‌پاشی از ابتدای سال تاکنون، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی سیستان و بلوچستان و لزوم توجه به بهسازی و مدیریت بهداشت جایگاه دامی، مبارزه با ناقلین (انگل‌های خارجی)، عوامل بیماری‌زای دامی و قابل انتقال به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، در مدت ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۳ هزار رأس دام سم‌پاشی و پنج میلیون و ۲۳۹ هزار متر مربع جایگاه دام سم‌پاشی شد.

برچسب ها: دام ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار