افزایش چشمگیر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در سایه بمباران‌های رژیم صهیونیستی

تحقیقات نشان می‌دهد تحرکات ارتش اشغالگر و ارسال تسلیحات سنگین با هواپیما از آمریکا به تل‌آویو سبب افزایش شدید تولید گاز‌های گلخانه‌ای شده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در دو ماه ابتدایی جنگ غزه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به طور چشمگیری افزایش یافته است. در این مدت بیش از ۲۸۱ هزار تن دی اکسید کربن تولید شده که از تولید «سالانه» این گاز توسط ۲۰ کشور آسیب پذیر هم بیشتر بوده است.

به گزارش گاردین، این افزایش چشمگیر در افزایش انتشار گاز کربن دی اکسید را می‌توان به بمباران هوایی و تهاجم زمینی ارتش اسرائیل نسبت داد. 

این تحقیق نشان می‌دهد ۶۰ روز ابتدایی جنگ غزه به اندازه سوزاندن ۱۵۰ هزار تن زغال‌سنگ به آب و هوای کره زمین آسیب زده است. گفته می‌شود تقریبا نیمی از گاز‌های کربن دی اکسید تولید شده مربوط به هواپیما‌های باری آمریکا بوده که تجهیزات نظامی را برای رژیم صهیونیستی می‌فرستاد. باقی آن نیز مربوط به سوخت تانک و سایر وسایل نقلیه جنگی، هواپیماها، ساخت و انفجار بمب و پرتاب موشک بوده است. 

این داده‌ها نشان می‌دهد چنین جنگی در این ابعاد در نهایت چگونه به زیرساخت‌ها آسیب زده و سبب فاجعه محیط زیستی می‌شود. 

گفتنی است، بمباران بی‌سابقه غزه سبب ویرانی گسترده در این منطقه شده است. بیش از ۲۳ هزار فلسطینی طی این حملات به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنان زن و کودک بودند.  به گفته آژانس‌های سازمان ملل حدود ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه به اجبار آواره شده‌اند و با کمبود شدید آب و غذا مواجه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ دی ۱۴۰۲
عجب بارون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۰ دی ۱۴۰۲
اینم ازون حرفا بود. نگه چقدر تانک طیاره آوردن؟ یک میلیون، دو میلیون؟ یه خالی نبندیم توش بمونیم. درسته که مرگ بر رژیم موقت صهیونیستی، اما اینکه پرواز طیاره های صهیونیستی باعث آلودگی هوا شده یه جوکه؟ همین مهرآباد خودمون کلی پرواز داره، پس باید در فرودگاه و گل گرفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۰ دی ۱۴۰۲
یعنی مخرب تر و خطرناک تر از مازوت سوزی هست که باعث ابتلا و مرگ خیلی از مردم شده؟
آخرین اخبار