ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کرمان تشکیل شد

ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کرمان با هدف مناسب‌سازی اماکن عمومی برای جامعه هدف تشکیل شد.

در این ستاد، مسائل و چالش‌های مربوط به مناسب‌سازی اماکن عمومی برای جامعه هدفی که شامل ۲۵ درصد از جمعیت کشور است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در این نشست گفت: با همسطح‌سازی جداول و همچنین قبور در گلزار موافق هستیم. البته در ارتباط با جداول، شورای عالی شهرسازی و معماری اصلاح‌سازی به صورت کشوری باید انجام شود.

وی با اعلام اینکه تقریبا ۹۵ درصد بودجه استان تکلیفی است و از تهران به استان ابلاغ می‌شود، افزود: از ۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، کمتر از یک هزار میلیارد تومان توانسته ایم در شهر‌ها ابلاغ کنیم و برای حوزه مناسب‌سازی معابر شهری، باید بودجه‌ای به شهرداری‌ها تعلق گیرد.

علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز گفت: هدف جلسه ستاد مناسب‌سازی در دسترس قرار دادن اماکن عمومی و ارائه خدمات مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای جامعه هدفی است که ۱۳ درصد معلولان و ۹ درصد سالمندان و ۶ درصد زنان باردار هستند.

وی بیان داشت: رسالت اصلی این جلسه پیگیری و تصمیم‌گیری در رابطه با اماکن و فضا‌هایی است که برای تاسیس و راه‌اندازی می‌شود که بتوانند به راحتی در اجتماع تردد داشته باشند.

وحید‌زاده اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات، پیگیری و تصمیم‌گیری در رابطه با ایجاد و توسعه فضا‌های مناسب برای ادغام اجتماعی این گروه‌ها است و این جلسات به صورت فصلی برگزار می‌شود.

مباشر دبیر کمیته حقوق و نظارت ستاد مناسب سازی کشور نیز گفت: ستاد استانی برای تصویب و تایید عملکرد و کارگشایی عملکرد در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و در کمیته تخصصی با مدیر کل فنی و بهزیستی و اعضای مشخص با دستورالعمل حتما برگزار خواهد شد.

وی به بیان چالش‌های شهری و ایجاد جدول‌های نامناسب در شهر پرداخت و افزود: جدول‌ها جلوی عبور و مرور را در سالمندی می‌گیرد و نیاز است که شهر بدون جدول را ایجاد کنیم.

مباشر بیان داشت: نهادینه کردن و آموزش دادن و مطالبه گری در بحث مناسب سازی باید قوت و شدت پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.