فروش سهمیه و قاچاق سوخت پدیده اجتماعی زیان بار است/تجهیز جایگاه‌های منطقه زاهدان به دوربین

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: فروش سهمیه و قاچاق سوخت به عنوان یک پدیده اجتماعی زیان بار در سیستان و بلوچستان رواج یافته ‌که این امر علاوه‌بر تبعات متعدد و ابعاد گسترده آن، باعث شلوغی و ازدحام در جایگاه‌های سوخت می‌شود.

قربانعلی مردانی  با اشاره به اینکه خدمات شرکت به صورت شفاف و بدون وقفه در جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود، افزود: بازدیدهایی به صورت مکرر به منظور شفاف‌سازی فعالیت‌ها و بررسی سامانه‌های نظارتی شرکت از جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود چرا که سامانه‌های نظارتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از جمله سامانه کارت هوشمند سوخت به منظور مدیریت بر عرضه سوخت و امکان دسترسی به تراکنش های سوختگیری در تمامی جایگاه‌های منطقه فعال است.

وی در زمینه نظارت الکترونیکی بر جایگاه‌های سوخت بیان کرد: تمامی جایگاه‌های منطقه زاهدان به دوربین تحت شبکه مجهز بوده و تصاویر آن از راه دور قابل بررسی‌ است.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان یکی دیگر از سامانه‌های کنترلی و نظارتی در جایگاه‌های سوخت را سامانه دوربین پلاک خوان برشمرد و گفت: دوربین پلاک خوان در جایگاه‌های سوخت منطقه نصب شده و قابلیت بررسی وضعیت خودروهای ورودی به جایگاه‌ها و ارائه گزارش در این زمینه را دارد.

وی با اشاره به اینکه فروش سهمیه و قاچاق سوخت به عنوان یک پدیده اجتماعی زیان بار در استان رواج یافته، تاکید کرد: فروش سهمیه سوخت به عنوان یک فرهنگ غلط در ذهن بسیاری از مردم شکل گرفته و غافل از عواقب خطرناک اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این معضل بزرگ، به فروش سهمیه سوخت اقدام می‌کنند که این امر علاوه‌بر تبعات متعدد و ابعاد گسترده آن، باعث شلوغی و ازدحام در جایگاه‌های سوخت می‌شود.

مردانی خواهان همکاری بیشتر سازمان‌های متولی و نظارتی در زمینه نظارت بر توزیع و مصرف سوخت شد و از سازمان‌های مسوول خواست با مظاهر علنی قاچاق سوخت که به شکلی غیر معمول در سطح شهر زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان دیده می شود برخورد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار