آلمان: غزه و کرانه باختری متعلق به فلسطینیان است

وزیر خارجه آلمان در مصر تاکید کرد غزه و کرانه باختری رود اردن متعلق به فلسطینیان است.  

کشور‌های اروپایی گرچه خود را حافظ ارزش‌های دموکراسی و حقوق بشر می‌دانند، اما از همان روز‌های نخست جنگ غزه حمایت همه جانبه خود را از کشتار غیرنظامیان فلسطینی اعلام کردند. با این حال، کشته و زخمی شدن ۴ درصد از جمعیت غزه و آواره شدن یک میلیون و ۹۰۰ هزار فلسطینی در داخل این باریکه سبب شده است اروپایی‌ها بار دیگر ژست بشردوستانه به خود بگیرند. 

به گزارش الجزیره، آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان امروز (سه شنبه) در قاهره، پایتخت مصر اعلام کرد غزه و کرانه باختری رود اردن متعلق به فلسطینیان است. 

باربوک که دیروز در سرزمین‌های اشغالی بود و با مقامات صهیونیست دیدار و گفت‌وگو کرده بود، امروز برای رایزنی درباره شرایط منطقه و در راس آن جنگ غزه به مصر سفر کرده است.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرد: برلین و قاهره در این زمینه توافق دارند که کرانه باختری و نوار غزه متعلق به فلسطینیان است. به همین دلیل تشکیلات خودگردان فلسطین باید در مدیریت این قلمرو نقش داشته باشد. 

باربوک در ادامه از تلاش برلین برای یافتن راهکاری دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به جنگ فعلی رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد. وی افزود: ما همچنین به دنبال افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه هستیم. رنج فلسطینی‌ها نمی‌تواند ادامه یابد. 

قرار است طی برنامه ریزی‌های انجام شده، وزیر خارجه آلمان اواخر امروز با حضور در گذرگاه رفح در سمت مصر از شرایط کمک رسانی‌ها به فلسطینیان بازدید کند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۲
کل سرزمین فلسطین مطلق به فلسطین است
آخرین اخبار