اجرای بیش از ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در استان اصفهان

بیش از ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌ها در استان اصفهان اجرا شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در مرحله اول اجرای این طرح ۳۶۱ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در دستور کار قرار گرفت گفت: تاکنون بیش از ۱۵۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در ۳ شهرستان نایین، سمیرم و فریدونشهر اجرا شده است و به دنبال اجرای این طرح ۳۸ روستا از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.


حسین اکبریان افزود: در این طرح ۹ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۳۹۵۰ متر مکعب در حال اجرا بوده که از این میزان ۷ باب مخزن با ظرفیت ۱۹۵۰ متر مکعب دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد وخاکبرداری ۲ باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی به پایان رسیده است.


وی گفت: مرحله اول طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان با اعتباری بیش از هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه در دست اجرا است که اکنون به پیشرفت ۴۸ درصدی رسیده است.


مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های استان اصفهان افزود: درمرحله اول این طرح آبرسانی پایدار به ۹۷ روستا در ۳ شهرستان نایین، سمیرم و فریدونشهر در حال اجراست این در حالیست که درمرحله دوم این طرح قرار شد ۲۰۰ روستا با اعتباری بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شوند.


اکبریان گفت: در مرحله دوم این طرح، برای برخورداری روستا‌های دارای تنش آبی و محروم استان ۵۲۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا، ۲۰ باب مخزن با ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب و ۱۴ ایستگاه پمپاژ آب عملیاتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.