مدرسه ناایمن روستای عبد جاسک نیازمند بازسازی + فیلم

مدرسه ۶ کلاسه تخریبی دبستان شیخ محمد عبده روستای عبد بخش لیردف شهرستان جاسک نیازمند نوسازی و بازسازی است.

حسین شریفی دهیار روستای عبد بخش لیردف شهرستان جاسک گفت: مدرسه قدیمی شیخ محمد عبده تنها فضای آموزشی قابل استفاده روستا است و دیوار‌ها و سقف چوبی کاملا فرسوده آن فضایی ناایمن برای دانش آموزان است.

او افزود: در این مدرسه شش کلاسه حدود ۱۵۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

روستای عبد بخش لیردف دارای ۸۲۰ نفر جمعیت است و در ۱۱۲ کیلومتری شهرستان جاسک قرار دارد.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در خصوص ویدئو و مطلب منتشر شده ازوضعیت این مدرسه در فضای مجازی جوابیه‌ای صادر کرده است.

در متن این جوابیه آمده است: مقتضی است براساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عیناً درج گردد.

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به محرومیت زدایی و مناطق محروم داشته و این مقوله به رویکرد محوری دولت مبدل گشته است. 

شهرستان جاسک سرزمین مردمان خونگرم وشریف در شرق استان هرمزگان، سرانه فضای آموزشی ۵/۶مترمربع را داراست که از رقم ۵/۲۲مترمربعی متوسط سرانه فضای آموزشی کشور نیز بالاتر بوده و از لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور وضعیت مناسبی را برخوردار می‌باشد.

در یکسال اخیر ۹ پروژه آموزشی در شهرستان جاسک به صورت مشارکتی به بهره برداری رسیده است و در یکماه گذشته نیز عملیات اجرایی ۱۲ مدرسه در قالب ۲۰ کلاس درس بصورت مشارکت با خیرین نیک اندیش و با نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در شهرستان جاسک و لیردف آغاز شده است، نمونه بارز مدارس جدیدالاحداث مدرسه ابتدایی شش کلاسه زیگدف جاسک که با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس و بنیاد برکت انجام شده است و مدرسه شش کلاسه بونجی جاسک که با مشارکت خیر در مرحله نهایی است.

جهاد مدرسه سازی در استان هرمزگان با نگاه ویژه استاندار محترم و درایت رییس سازمان نوسازی مدارس کشور شتاب گرفته بطوری که در سه ماهه اخیر عملیات اجرایی بیش از ۲۰۰ کلاس درس جهت احداث و تکمیل آغاز گردیده است و این موضوع که در حال حاضر ۲۰۰۰ کلاس درس تخریبی در استان هرمزگان وجود دارد نیز روند جهاد مدرسه سازی در استان هرمزگان را به شدت شتاب بخشیده است.

علی ایحال مدرسه دبستان شیخ محمد عبده روستای عبد جاسک مورد توجه ویژه مجموعه نوسازی مدارس بوده و در حال رایزنی با خیر بوده که به صورت مشارکتی عملیات اجرایی آن آغاز شود. گفتنی است؛ این مدرسه دارای ۶ کلاس درس بوده که ۳ کلاس درس آن غیر ایمن و غیر استاندارد بوده و رایزنی‌های لازم با آموزش و پرورش منطقه جهت جابجایی دانش آموزان نیز انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.