افزایش میانگین ذخایر خونی کشور از ۴ روز به ۸ روز

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: میانگین ذخایر خونی کشور از ۴ روز به ۸ روز رسیده است و هم اکنون صددرصد نیاز‌های خونی و فرآورده‌های خونی کشور تأمین شده و هیچ کمبودی نداریم.

جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در سفر به بیرجند  با بیان اینکه سازمان انتقال خون سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد، گفت: پارسال ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر خون اهدا کردند.

او افزود: در حال حاضر ذخایر خونی کشور متوسط بالای ۸ روز است در حالی که در دولت‌های گذشته ۳ و ۴ روز بیشتر نبود، به عنوان مثال در حادثه تروریستی کرمان ذخایره خونی خود استان جوابگو بود هرچند ما از سایر استان‌ها هم ذخایر خونی O منفی ارسال کردیم.


بیشتر بخوانید


جمالی بیان کرد: برای مجوز جذب نیرو در سازمان انتقال خون پیگیر هستیم تا با آزمون استخدامی ۱۵ پزشک و نیرو‌های طرحی را به کار بگیریم و کمبود نیروی انسانی را رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران عنوان کرد: تلاش ما این است که عملیات اجرایی ساختمان نیمه تمام انتقال خون خراسان جنوبی از سرگیری شود و برای مرکز انتقال خون در شمال شهر بیرجند و شهرستان‌های فردوس و قائنات پیگیری لازم انجام خواهد شد تا مردم با سهولت بیشتری بتوانند خون اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.