سرپرست مرکز بهداشت بوکان:

پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون تا پایان دی ماه تمدید شد

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: استمرار پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در این شهرستان تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

سوران ایوبی سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: پویش ملی دیابت و فشارخون بالا یک حمایت عمومی است که به منظور افزایش آگاهی و پیشگیری از ایجاد عوارض این ۲ بیماری پر عارضه در جامعه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این پویش شامل برنامه‌های آموزشی، مشاوره‌های پزشکی، تست‌های رایگان و ترویج سبک زندگی سالم است و هدف اصلی این پویش، کنترل دیابت و فشارخون بالا در جامعه و بهبود سلامت عمومی بوده و مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در این طرح بسیار حائز اهمیت است.

ایوبی در ادامه گفت: در این طرح، بیماری افراد قبل از اینکه به مرحله عوارض بیماری برسند و خطر جانی برای آن‌ها داشته باشد، تشخیص و مورد مراقبت قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان تصریح کرد: از ابتدای طرح تا دیروز در بوکان حدود ۱۲۶ هزار نفر در طرح پویش ملی سلامت مورد پایش و غربالگری قرار گرفته اند که ۳ هزارو ۳۶۲ نفر مشکوک به ابتلا به فشارخون بالا بوده و ۲ هزارو ۷۸۰ نفر نیز مشکوک به ابتلا به دیابت بوده اند.

به گفته ایوبی، جمعیت هدف این پویش تمامی افراد بالای ۱۸ سال است و تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های سیار سلامت آماده ارائه خدمات غربالگری دیابت و فشارخون به شهروندان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.