اعلام میزان حد مجاز فروش مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند

رئیس مرکز آموزش سازمان مالیات گفت: میزان حد مجاز فروش مودیان در صورت صدور صورتحساب الکترونیکی برای در نظر گرفتن اعتبار مالیاتی برای خریداران، اعلام شد.

بزرگری رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور  گفت: یکی از مواردی که مودیان مالیاتی در سامانه مودیان باید به آن توجه کنند، میزان حد فروشی است که در صورت صدور صورتحساب الکترونیکی نوع یک به صورت خودکار اعتبار مالیاتی به خریداران آنها  تعلق می گیرد.

به گفته وی این میزان برای مودیانی که در سال قبل فعالیت داشته اند معادل ۵ برابر فروش  مشمول مالیات برارزش افزوده‌ای است که مالیات آن پرداخت شده است.

او می‌گوید: در خصوص مودیان جدید و فاقد سابقه مالیاتی هم معادل ۵ برابر معافیت ماده ۱۰۱ است که هرکدام از این ارقام بیشتر باشد مبنای محاسبه‌ی حد مجاز فروشنده قرار می‌گیرد.

برزگری گفت: به طور مثال اگر مودی در زمستان ۱۴۰۱، ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته که مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و مالیات  آن را پرداخت کرده است و برای زمستان ۱۴۰۲ تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان می تواند فروشی داشته باشد که مشمول این میزان مالیات بر ارزش افزوده باشد. اگر فروش از این رقم بیشتر باشد حتما باید باید اعتبار بیشتری کسب کند اگر فروش بیش از حد مجاز داشته باشد به خریدار بابت آن صورت حساب اعتبار تعلق نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار