۸۰۰ کیلومتر راه‌ خاکی در بیرجند موج تراشی شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیرجند از تسطیح و موج تراشی ۸۰۰ کیلومتر راه خاکی در این شهرستان خبر داد.

خیری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند گفت: طول راه‌های خاکی و شوسه روستایی این شهرستان بیش از ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های خاکی استان را به خود اختصاص داده است و از ابتدای امسال تسطیح و موج تراشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه‌های خاکی شهرستان انجام شده و برخی راه ها چندین مرتبه موج تراشی و تسطیح شده است.

او افزود: با توجه به اینکه اکثر راه‌های خاکی از داخل رودخانه‌ها و مسیر‌های صعب العبور کوهستانی عبور می‌کنند هر ساله نیازمند چند مرحله تسطیح و مرمت است؛ در این رابطه از ابتدای سال اکثر محور‌های روستایی که نیازمند موج تراشی بوده، جهت رفاه حال کاربران راه، به همت راهداران پرتلاش شهرستان بیرجند تسطیح و موج تراشی شده است.


بیشتر بخوانید


خیری اظهار کرد: همچنین با توجه به شروع عملیات زمستانه، انبار شن و نمک در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های برفگیر، تعمیر و بروز رسانی ماشین‌آلات راهداری، تقویت دیواره‌های هدایت آب، لایروبی قنوها، آبرو‌ها و بازگشایی و پاکسازی دهانه پل‌ها نیز انجام پذیرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند بیان کرد: بر حسب اولویت و ترافیک محور‌ها تسطیح و ایمن سازی سایر راه‌های ارتباطی شهرستان با توجه به اعتبارات و میزان تخصیص با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.

برچسب ها: موج تراشی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار