بیاتی: تیم ملی فوتبال در سرعت تیمی مشکل دارد/ جام ملت‌های آسیا جای اشتباه نیست

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال در سرعت تیمی اشکال دارد که این موضوع کار را برای ما برابر تیم‌های سرعتی سخت می‌کند.

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم بورکینافاسو اظهار کرد: تیم ملی فوتبال سرعت کمی دارد و سرعت از هافبک به فوروارد ضعیف است. به هر حال یکسری از بازیکنان در نیمه اول  و بعضی دیگر هم در نیمه دوم بازی کردند و  قلعه نویی ۲ تیم در زمین مسابقه گذاشته بود تا شناخت پیدا کند.

او افزود: تیم ملی در آخرین بازی خود قبل از مسابقات جام ملت‌های آسیا برابر اندونزی بازی می‌کند و این تیم کاملش است و قلعه نویی شناختی که از ۲ ترکیب تیمش به دست آورد تیم اصلی اش را برابر اندونزی می‌گذارد تا برای بازی‌ها آماده شوند. البته یک مقدار سرعت بازی تیم ملی کم بود.

تقابل با تیم های سرعتی در جام ملت های آسیا خطرناک است 

بیانی درباره اینکه اشکالات تیم ملی فوتبال چه چیز‌هایی بود، بیان کرد:  ما در سرعت تیمی اشکال داریم و پاس‌های بازیکنان بسیار کند است. البته خط جلو و فوروارد‌های ما خوب هستند، اما  بازیکنان سرعت لازم را نداشتند. اگر ما به تیم‌های سرعتی بخوریم خطرناک است. هر موقع تیم بورکینافاسو یک مقدار سرعت به بازی می‌داد بازیکنان ما عکس العمل هایشان ضعیف بود. من فکر می‌کنم یک مقدار  از بازیکنان سرعتی بهره ببریم، چون تیم‌های ژاپن و کره جنوبی سرعتی هستند و ما باید یک مقدار سرعت تیم را بالا ببریم. همچنین پاس دادن بازیکنان یک مقدار اشتباه بود و به ۱۵ پاس نمی‌رسید. علاوه بر این، باید گردش توپ خود را بالا ببریم،  چون گردش توپ پایین است. به هر حال آرزویمان این است که تیم ملی نتیجه بگیرد، اما بازی‌های جام ملت‌های آسیا سخت است.

سرعت تیم ملی فوتبال باید بالا برود 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تیم ۵۷ دنیا بورکینافاسو توانست به تیم ملی کشورمان گل بزند و خط دفاع ضعیف نیست، گفت: بله، سرعت تیم ملی پایین بود و هر موقع حریف به بازی سرعت می‌داد، بازیکنان ما جا می‌ماندند. به نظرم در این زمان کم باید سرعت تیم بالا برود. حالا از بازیکنان سرعتی باید بیشتر استفاده کنند، چون در بازی قبلی درجا بازی می‌کردیم.

فاصله بین ۲ مدافع وسط ما زیاد است 

او درباره اینکه نبود سردار آزمون در بازی دوستانه با بورکینافاسو موثر بود، گفت: بله، آزمون بازیکن تاثیرگذاری است، اما بقیه هم همین طور هستند. ما در خط جلو زیاد مشکل نداریم، اما فاصله بین ۲ مدافع وسط ما زیاد است و آن‌ها باید فاصله شان را بهم نزدیک کنند و هماهنگ‌تر باشند. امیدوارم تیم ملی سرعتش را بالا ببرد، چون برابر تیم‌های سرعتی بازی می‌کنیم.

بازیکنان باید مراقب باشند تا اخطار نگیرند 

بیانی درباره اینکه تیم ملی فوتبال بعد از ۵۰ سال می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق شود، گفت: ان شا الله موفق باشد و فوتبال ما همین است. به نظرم بازیکنان باید مراقب باشند که اخطار نگیرند و عصبانی نشوند و با حوصله و حرفه‌ای  فوتبال بازی کنند. به هر حال جام ملت‌های آسیا جای اشتباه نیست و جبرانش بسیار سخت است و به خاطر همین قلعه نویی با خود بازیکنان باتجربه را برده است. تیم‌های حاضر در آسیا خیلی پیشرفت کردند و جام ملت‌های آسیا برای آن‌ها و ما مهم است. ما چند سال است که جام نگرفتیم و ان شاء‌الله بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم که همه خوشحال شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار