روایت کودک فلسطینی که در یک شب همه اعضای خانواده‌اش را از دست داد

یک پسر فلسطینی از شبی می‌گوید که پدر، مادر و دو برادرش را طی حمله هوایی ارتش اشغالگر به محل سکونتشان از دست داد.

محمود عواد، پسر فلسطینی ۱۱ ساله که از هفتم اکتبر همراه با تمام اعضای خانواده‌اش آواره شده و روز‌ها را به دنبال سرپناه سپری می‌کرد، می‌گوید که بر اثر بمباران محل سکونتشان توسط ارتش اشغالگر در یک شب تمام اعضای خانواده‌اش را از دست داد.

به گزارش رویترز، محمود ۱۱ ساله می‌گوید: «مادرم به من گفت امشب برو و در خانه عمویت عیسی بخواب. من هم به خانه عمویم رفتم و آن‌ها خانه محل سکونتمان را بمباران کردند». 

گفته شده ارتش اشغالگر شبانه محل سکونت والدین محمود در شهر «خان یونس» را هدف حمله قرار داده است. او صبح در سردخانه بود، جایی که والدین و دو برادرش در قفسه‌های فلزی دراز کشیده بودند. محمود در حالی که تلاش می‌کرد گریه نکند گفت: «همگی شهید شدند. برادرانم و پدرم. برادر کوچکم کلاس دوم و برادر بزرگم کلاس هشتم بود». 

برخی دیگر از اقوام او نیز در سردخانه بودند. از جمله یک زن و مرد جوان و یک کودک خردسال. 

قبلا از جنگ خانواده عواد در «الشاطی» زندگی می‌کردند. یکی از اردوگاه‌های آوارگان که محل اسکان فلسطینی‌هایی است که از سال ۱۹۴۸ آواره شده‌اند. الشاطی بخشی از شهر غزه است.

محمود می‌گوید: «ما در اردوگاه الشاطی بودیم و آن‌ها (ارتش اشغالگر) اعلامیه‌هایی انداختند که می‌گفت شهر غزه میدان جنگ است؛ بنابراین ما به خان یونس گریختیم، زیرا فکر کردیم مکان امنی است، اما آن‌ها همچنان ما را بمباران می‌کردند». 

عموی محمود می‌گوید برادرش ۵ روز گذشته به دنبال چادر می‌گشته تا بتواند به رفح غربی برود، اما چادری نمانده بود. او می‌گوید اگر برادرش چادری می‌یافت شاید فرصت زنده ماندن داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار