طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

 حبیب غزنوی گفت: بیماری فلج اطفال یک بیماری عفونی حاد هست که بصورت گسترده در کشور افغانستان و پاکستان شیوع دارد و خوشبختانه با تلاش همکاران بیش از ۲۰ سال گذشته هیچ موردی از فلج اطفال در سطح استان و کشور گزارش نشده و یک موفقیت بزرگ علمی برای کشور جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

وی افزود: برای حفظ این دستاورد بزرگ و با توجه به همجواری سیستان و بلوچستان با کشور‌های بومی فلج اطفال، هرساله عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال برای تمامی کودکان زیر پنج سال در برخی مناطق پرخطر کشور از جمله نیمه جنوبی استان خراسان جنوبی، مناطقی از استان هرمزگان، کرمان و کل استان سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت و بدون توجه به سابقه قبلی ایمن سازی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تمدید پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ماه خبر داد و گفت: فشار خون و دیابت بعنوان بیماری‌های غیرواگیر، خطرناکترین بیماری‌های دهه آینده هستند، در پویش ملی سلامت، تلاش بر این است تا بیماران مبتلا به این بیماری سریعتر شناسایی و مورد درمان قرار گیرند.

وی افزود: متاسفانه استقبال خوبی از اجرای این پویش در شهر زاهدان نشده و از تمام شهروندان عزیز دعوت می‌شود در راستای حفظ سلامت خود، تا پایان دیماه برای غربالگری بیماری فشار خون و دیابت به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ نوبت به صورت خانه به خانه برای تمامی کودکان گروه سنی صفر تا ۵۹ ماهه (زیر پنج سال) بدون توجه به سابقه ایمن سازی قبلی انجام می‌شود.

مهدی زنگنه ادامه داد: با اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، تعداد ۲۲ هزار ۵۴۶ کودک زیر پنج سال ایرانی و غیر ایرانی توسط یک‌هزار ۶۷ تیم عملیاتی ۲ نفره و ۱۵۹ ناظر استانی و شهرستانی، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: مرحله اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از امروز ۱۶ دیماه آغاز و تا ۱۹دی ماه ادامه دارد و تمامی کورکان زیر پنح سال سیستان و بلوچستان در برابر این بیماری واکسینه خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار