رسانه‌های غربی در خدمت ماشین کشتار صهیونیست‌ها در غزه

رسانه‌های غربی طی سه ماه جنگ علیه غزه نشان دادند بخشی از ماشین جنگی صهیونیست‌ها برای کشتار فلسطینی‌ها هستند.

طی دو روز گذشته، حقایقی آشکار شد که بار دیگر نقش مخرب رسانه‌های غربی را ظاهر کرد، نشانه‌هایی که تلویحا مشخص کردند مطبوعات بخشی از ماشین جنگی صهیونیست‌ها برای فلسطینی‌ها هستند.

القدس العربی گزارش داد: یکی از نمونه‌های اخیر این پدیده، حضور مصطفی برغوثی، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در برنامه تاک تی وی  (یکی از موسسات رابرت مرداک، غول رسانه‌ای صهیونیست)  بود که  یک مجری انگلیسی رفتار نژادپرستانه با او داشت، در حالی که اصرار برغوثی بر انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل عادت نداشتن به صحبت با زنان می‌دانست و سعی داشت مسلمانان و عرب‌ها را به شکل کلیشه‌واری تمسخر کند.

برغوثی در این مصاحبه طبق معمول آرامش خود را حفظ کرد و در پاسخ به حرکات احساسی و دلقکانه این مجری انگلیسی گفت: شما مخاطب را گمراه می‌کنید. در پایان مصاحبه، جولیا هارتلی بروئر، مصاحبه‌گر انگلیسی، به قدری این تمسخر «بخاطر زن بودن» را تکرار کرد که برغوثی مجبور شد در اکانت رسمی خود در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) رفتار تاک تی وی و مجری آن را تکبر نژادپرستانه و غیرحرفه‌ای روزنامه نگاری توصیف کند.

برخورد توهین‌آمیز و نژاد پرستانه مجری انگلیسی با مصطفی البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین

وب سایت آمریکایی «اینترسپت» قبل از گسترش این حالت تمسخر و دست انداختن مسلمانان و عرب‌ها در شبکه‌های صهیونیستی، گزارشی را درباره سایت شبکه «سی ان ان» (موسسه‌ای که تاریخچه آن بیانگر تناقض سیاسی با معیار‌های کانال‌های راست گرای مرداک و نژادپرستانه است) منتشر کرد که نشان می‌داد مدیریت آن محدودیت‌هایی را برای خبرنگاران و کارکنان خود اعمال می‌کند، خواه در اراضی اشغالی یا سرزمین‌های فلسطینی باشند یا حتی از آمریکا یا هر جای دیگری در جهان، گزارش‌های خود را در رابطه با جنگ صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها برای بررسی توسط مقامات تل آویو باید ارائه کنند. یعنی بخش عمده‌ای از پوشش خبری این شبکه در مورد هر چیزی که مربوط به رژیم صهیونیستی و فلسطین است توسط روزنامه نگاران تحت سانسور نظامی صهیونیست‌ها شکل گرفته و فرموله شده است!

شبکه سی ان ان پیش از این از دیگر دفاتر رسانه‌ای خود در جهان به انتشار گزارش‌هایی روی آورده بود که با منافع صهیونیست‌ها سازگاری نداشت، اما جنگ اخیر غزه، «اسرائیل» را به «موجودی مقدس» تبدیل کرد که قابل لمس نبود و علاوه بر موارد اخیر این شبکه طبق گزارش «اینترسپت»، با سیاست ضعیفی که دارد، دستورالعمل‌هایی را برای کارمندان خود صادر کرده که در آن هنگام گزارش اخبار مربوط به آنچه ارتش صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، باید از زبان خاصی استفاده کنند و از برخی کلمات و توصیف‌ها پرهیز کنند.

این گزارش می گوید که هم گرایش‌های سیاسی حاکم بر رفتار مطبوعات در جهان که توسط کانال‌های CNN که ماهیتی معتدل و نزدیک‌تر به چپ دارند و هم کانال‌های مرداک که ماهیت آشکارا راست‌گرا و نژادپرستانه، مشمول قوانین رژیم صهیونیستی شده‌اند.

موضع روزنامه دیلی تلگراف که بیانگر جریان محافظه کار راست انگلیسی حامی افراطی رژیم صهیونیستی در روز گذشته در مورد پلیس لندن است را می‌توان در چارچوب فوق مورد توجه قرار داد. این روزنامه از اطلاعیه پلیس مبنی بر درخواست شهادت دادن مسافرانی که در اسرائیل یا سرزمین‌های فلسطینی بودند و «قربانیان» تروریسم، جنایات جنگی یا جنایت علیه بشریت بودند و از نزدیک آن را لمس کردند، انتقاد کرد. 

روزنامه دیلی تلگراف

خشم این روزنامه که بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس نیز در آن همکاری دارد نیز بیانگر نژادپرستی آشکار است. این آگهی همانطور که مشخص است می‌تواند شامل گزارش‌هایی از اسرائیلی‌هایی باشد که خود را قربانی تروریسم می‌دانستند. جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت.  از نظر هر نهادی که امنیت و عدالت را حفظ می‌کند منطقی است که از شهروندان خود بخواهد هر گونه خشونتی را که در معرض آن قرار گرفته اند گزارش کنند.

اما دیلی تلگراف و حزب محافظه کار انگلیس و جانسون این کار برای پیدا کردن فلسطینی‌هاست در منطق راست نژادپرست، فلسطینی و اسرائیلی نمی‌توانند برابر باشند و در هیچ موردی نباید به «گاو مقدس غرب» یعنی اسرائیل حمله کرد.

واکنش‌های غرب طی سه ماه جنگ علیه غزه توسط رژیم صهیونیستی از محدوده منطق، عقل، اخلاق، سیاست و عدالت فرار کرد و نسل‌کشی فلسطینیان به انفجار عظیم نژادپرستی علیه فلسطینی‌ها، عرب‌ها و مسلمانان و همچنین همه قربانیان در جهان تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اینترنشنال سگ دست نشانده آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و اسرائیل است
۲۳:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
اینترنشنال سگ دست نشانده آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و اسرائیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این شبکه ها فقط نمک به زخم مردم می پاشند جایشان گرم وپولشان آماده فقط وراحی کنند
Germany
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
این شبکه ا پول حرام افراد داخل شبکه ا ز لقمه حرام دین هم ندارند خدا هم که قبول ندارند وجدان هم ندارند غیرت هم ندارند از تکه تکه شدند کودکان مظلوم هم لذت میبرند سادیسم دارند چه انتظاری از اینها بجز فریب ونیرنگ میشود داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
مرگ بر کفتارهای انگلیسی باید ازادگان جهان با همکاری یکدیگر انگلیس خبیث را نابود کنند که هرچه فساد وجنگ در عالم است زیر سر این جرثومه های فاسد است ورژیم کودک کش یکی از ساخته های این کفتار هاست البته به زمان نابودی انها چیزی باقی نمانده ومردم جهان اگاه شده اند وریشه این شجره فاسد را خشک خواهند کرد به یاری خداوند بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا مستقیما در جنگ غزه حضور دارد/ اسرائیل بعد از 3 ماه کشتار به هیچ هدف خود نرسید
۱۶:۳۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آمریکا مستقیما در جنگ غزه حضور دارد/ اسرائیل بعد از 3 ماه کشتار به هیچ هدف خود نرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۲
چشم‌هایی که در اینترنشنال بر روی جنایت بسته شده‌اند اینترنشنالی‌ها برای سفیدشویی کارفرما چشم به جنایت‌هایش می‌بندند. ۲۲هزار و ۷۲۲ شهید در ۹۲ روز جنایت در غزه/ شهادت ۱۲۲ نفر در ۲۴ ساعت اخیر که تعداد قربانیان تجاوزگری رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه تاکنون به ۲۲ هزار و ۷۲۲ شهید و ۵۸ هزار و ۱۶۶ مجروح رسیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
هیچ کس حق ندارد با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار گفت‌وگو و همکاری کند و این در حالی است که آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین، روسیه، لنبان و غزه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
رسانه‌های جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار هم طی سه ماه جنگ علیه غزه نشان دادند بخشی از ماشین جنگی صهیونیست‌ها برای کشتار فلسطینی‌ها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
اسرائیل جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۶ دی ۱۴۰۲
دوست عزیز داعش متولد امریکا، اروپاو.. است لذا برعکس، داعش شریک جرم است و مجرم و آدمکشان اصلی، آمریکا، اسرائیل، اروپا و... است، لذا داعش شریک جرم آمریکا، اسرائیل، اروپا و... است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ دی ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 3 ماه بیش از 200 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است.
آمریکا جنایتکار یکی از حامیان اصلی جنگ تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است و هم عامل اصلی جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین، روسیه ، غزه و لنبان بوده است.

سازمان ملل شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و حامیانش در جنگ سوریه، لنبان و غزه بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و حامیانش در جنگ سوریه، لنبان و غزه بوده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و حامیانش در جنگ سوریه، لنبان و غزه بوده است.
آخرین اخبار